Πράξη ένταξης στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας με χρηματοδότηση 5,5 εκ. ευρώ υπέγραψε την Τετάρτη ο Περιφερειάρχης ΑΜ – Θ Γ. Παυλίδης. Αναρτήθηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ
20 χρόνια μετά από την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία. Το έργο θα κατασκευάσει η Εγνατία. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 45 εκ. ευρώ που θα καλυφθούν από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών
Ξεκινά άμεσα η δημοπράτηση του έργου κατασκευής του κάθετου άξονα Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα: τμήμα Δημάριο –σύνορα. Ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης υπέγραψε πράξη ένταξης του έργου στον άξονα προτεραιότητας «Βελτίωση της ελκυστικότητας της Περιφέρειας ως τόπου εγκατάστασης επιχειρήσεων και ατόμων» του Ε.Π. «Ανατολική Μακεδονία Θράκη 2014 – 2020 με ημερομηνία 27 Ιουλίου 2016, η οποία και αναρτήθηκε στην Διαύγεια την Πέμπτη 28 Ιουλίου.
Δρομολογείται ο κάθετος άξονας της Ξάνθης
Η πράξη ένταξης σηματοδοτεί την χρηματοδότηση του έργου σε πρώτη φάση με περίπου 5,5 εκ. ευρώ από το επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας ενώ συνολικά το έργο είναι προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ. Να σημειώσουμε ότι το έργο θα το κατασκευάσει η Εγνατία.
Το προτεινόμενο έργο της παράκαμψης του οικισμού Δημαρίου, μήκους 1,5 χλμ. του τμήματος Δημάριο-ελληνοβουλγαρικά σύνορα βρίσκεται επί του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού, Ξάνθη–Εχίνος–ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους 49χλμ. που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Η αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών του άξονα εκπληρώνει τους στόχους της διακρατικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για την υλοποίηση του διασυνοριακού άξονα Ξάνθη –Εχίνος- Rudozem-Plovdiv. Το τμήμα έχει ενιαία τεχνικά χαρακτηριστικά με το σύνολο του άξονα, δηλαδή διατομή πλάτους 7,5/10,5 μ. και ταχύτητα μελέτης 40-50χλμ./ώρα. Επίσης περιλαμβάνει την αποκατάσταση της σύνδεσης με την υφιστάμενη οδό πρόσβασης προς τον οικισμό Δημαρίου, την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Δημαρίου και τη κατασκευή μιας γέφυρας. Ο προϋπολογισμός της πράξης ανέρχεται στο ποσό των 5.407.000 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος για την κατασκευή του κάθετου άξονα ανέρχεται στα 45 εκατ. ευρώ.
20 χρόνια από την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία
Ήταν το 1996 όταν υπογράφτηκε η διακρατική συμφωνία με την Βουλγαρία για την διάνοιξη τριών κάθετων αξόνων σε Έβρο – Ροδόπη και Ξάνθη. Ο μόνος που απέμεινε για να τηρηθεί η συμφωνία είναι της Ξάνθης. Όπως ανέφερε στο «Ε» το έργο θα χρηματοδοτηθεί κατά ένα μέρος από πόρους της περιφέρειας με 5,5 εκ. ευρώ και κατά το υπόλοιπο από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών: «Πρόκειται για ένα έργο αναπτυξιακό καθώς θα αυξήσει σε εκατοντάδες χιλιάδες τις διελεύσεις και θα τονώσει τουριστικά την Ξάνθη και την ευρύτερη περιοχή. Έτσι τηρείται και η διακρατική συμφωνία που υπογράφτηκε πριν 20 χρόνια», σημείωσε ο κ. Παυλίδης.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@emrpos.gr