Οι τρεις εκπαιδευτικοί Τάσιου Φανούλα, Μουφτόγλου Πουλχερία, Παπαδοπούλου Δήμητρα, είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε νέες επιχειρηματικές πρακτικές και να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα εκπαιδευτικών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ξάνθης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 ADU στο Σοβεράτο της νότιας Ιταλίας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 ημερών (11-16 Μαρτίου 2024) οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τον φορέα Associazione Jump – Gioventù in Risalto και είχε τίτλο «Enterpreneurship/Financial Education – Building Sustainability from Schools to the Labour Market». Οι τρεις εκπαιδευτικοί Τάσιου Φανούλα (ΠΕ02), Μουφτόγλου Πουλχερία (ΠΕ04.02), Παπαδοπούλου Δήμητρα (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας), είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε νέες επιχειρηματικές πρακτικές και να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις που θα μεταφέρουν στο σχολείο προκειμένου να υποστηρίξουν τα άτομα που φοιτούν στο ΣΔΕ στην επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.
Το ταξίδι στο Σοβεράτο ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τις εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα που επικεντρώνονται στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων και στην καινοτομία.
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες και οι συναντήσεις με επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής στόχευαν να προωθήσουν την κατανόηση της έννοιας της εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικότητας, την ενίσχυση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στην ανακάλυψη των νέων τάσεων και αναγκών του καταναλωτικού κοινού και τη γνωριμία με υφιστάμενα έργα και διαθέσιμα εργαλεία ώστε να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους προκειμένου να δημιουργούν σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος και έργα στο σχολείο.
Τα εργαστήρια και οι βιωματικές δράσεις είχαν ως στόχο την κατανόηση της αξίας της κυκλικής οικονομίας ως συστήματος που εξασφαλίζει βιωσιμότητα για την αποτελεσματική ανακύκλωση υλικών και ενέργειας, την κατανόηση θεμάτων κατάρτισης προϋπολογισμού, εξοικονόμησης χρημάτων και αξιολόγησης των αποταμιεύσεων καθώς και την εμβάθυνση στο θέμα των οικολογικών σημάτων (eco labels) και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν μέσα σε μια πολυπολιτισμική ομάδα εργασίας ενισχύοντας δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Γνώρισαν τον τοπικό πολιτισμό, την τέχνη, τις παραδόσεις, τη γαστρονομία της περιοχής και ήρθαν σε επαφή με τους ντόπιους κατοίκους αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση τους σχετικά με την εθνική πολιτιστική ταυτότητα μέσω της αλληλεπίδρασης με την ευρωπαϊκή πολιτιστική ταυτότητα.
Οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν θα γίνει προσπάθεια να διαχυθούν τόσο στην εκπαιδευτική και στη μαθητική κοινότητα του σχολείου μας όσο και στην τοπική κοινωνία.