Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος του σχολείου και του εκπαιδευτικού

Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης: Ο ρόλος του σχολείου και του εκπαιδευτικού

0

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε στις 3 Δεκεμβρίου 2018, την 24η Ιανουαρίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εκπαίδευση, με σκοπό την ανάδειξη της συμβολής της εκπαίδευσης στην ειρήνη και την ανάπτυξη.

Η UNESCO από την πλευρά της καλεί τις κυβερνήσεις των κρατών- μελών της και όλους τους εταίρους της να θέσουν την ποιοτική εκπαίδευση ως κύρια προτεραιότητα παγκοσμίως.

Αναντίρρητα, η εκπαίδευση είναι το ισχυρότερο μέσο που διαθέτουμε για να σπάσουμε τον κύκλο της φτώχειας, να εξαλείψουμε τις ανισότητες μεταξύ των φύλων και να τονώσουμε την οικονομική ανάπτυξη, είναι ανθρώπινο δικαίωμα και συνάμα δημόσια ευθύνη. Ας αναλογιστούμε, λοιπόν πόσο σημαντική είναι, ας αντιληφθούμε την έννοια και την ουσία της.

Ο ρόλος του σχολείου

Αντιμέτωποι με τις προκλήσεις μίας εποχής που χαρακτηρίζεται από τον αλματώδη πολλαπλασιασμό των γνώσεων και την όξυνση των κοινωνικών προβλημάτων το σχολείο καλείται να φέρει εις πέρας αφενός την απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων  των νέων και αφετέρου την καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων τους. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού του ρόλου καλείται να μεταδώσει στους νέους ποικίλες γνώσεις από όλο το φάσμα των πνευματικών και τεχνικών κατακτήσεων του ανθρώπου, να αναπτύξει ακολούθως τις απαραίτητες δεξιότητες (λογική σκέψη, αντίληψη, παρατηρητικότητα), να τον προετοιμάσει για το επαγγελματικό του μέλλον.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός έχει ρόλο καθοδηγητικό και υποστηρικτικό. Στόχος του είναι οι ίδιοι οι μαθητές να λάβουν πρωτοβουλίες, να διερευνήσουν, να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να αναστοχαστούν για τις δράσεις τους.

Καλείται να αναλάβει τους παρακάτω ρόλους:

εμψυχωτικό: προτρέπει τους μαθητές να θέτουν ερωτήματα τόσο στον εαυτό, τους όσο και στους άλλους, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ομαδική εργασία, αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία

-καθοδηγητικό: οδηγεί τους μαθητές μέσω ενός αιτιολογημένου επιχειρήματος προς την επίλυση ενός προβλήματος, χρησιμοποιώντας μία σειρά ερωτήσεων

-καινοτόμο: οφείλει να αποκτήσει έναν περισσότερο καινοτομικό ρόλο και θα πρέπει να επινοήσει τρόπους, ώστε να βοηθήσει το μαθητή να αντιληφθεί τις επιστημονικά αποδεκτές ιδέες, ως περισσότερο εύλογες, ευνόητες και εν δυνάμει χρήσιμες, από εκείνες που ήδη έχει οικοδομήσει

«Τρία πράγματα χρειάζονται για την εκπαίδευση: η φύση, η μάθηση και η άσκηση»-Αριστοτέλης


Επιμέλεια: Χρύσα Κιατίπη

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Ο Χ. Ζεϊμπέκ ρωτά για την καταστροφή της αλιείας στη λιμνοθάλασσα της Βιστoνίδας

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κατέθεσε ερώτηση ζητώντας από την κυβέρνηση άμεσα μέ…