Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίγει νέους δρόμους. Δρομολογείται και η βελτίωση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ορμένιο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια
Καθημερινά δρομολόγια του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη για Σκόπια – Βελιγράδι και Σόφια. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και η Ρουμανία, η Τσεχία, η Σλοβακία και η Ρωσία
Μετά από τρία χρόνια απουσίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινά δυναμικά και πάλι τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια της από Θεσσαλονίκη για Σκόπια – Βελιγράδι και Σόφια, έχοντας ως στόχο την εκμετάλλευση του μεγάλου τουριστικού κύματος κατά τους θερινούς μήνες, προς τη Βόρεια Ελλάδα (Πλαταμώνας, Χαλκιδική κ.ά.). Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να αξιοποιήσει τα δρομολόγια αυτά και προς όφελος του εξερχόμενου χειμερινού τουρισμού, με διοργάνωση εκδρομών προς τη Βουλγαρία για σκι.
Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει δρομολογήσει για τα επόμενα 2 χρόνια την ανακαίνιση της γραμμής της από την Θεσσαλονίκη έως το Ορμένιο, την οποία θα εντάξει στο πρόγραμμα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου για το 2015-2019.
Από τις 10 Μαΐου εκτός συνόρων τα ελληνικά τρένα
Τα νέα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινούν στις 10 Μαΐου και η εταιρεία προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιβατών «έριξε» στην αγορά και εκπτωτικά εισιτήρια.
Το τρένο θα αναχωρεί καθημερινά από τη Θεσσαλονίκη στις 6.55 π.μ. και θα φτάνει στη Σόφια στις 2 μ.μ. Το απλό εισιτήριο θα κοστίζει 17,80 ευρώ (34,6 ευρώ μετ’ επιστροφής), ενώ σε κάθε διαδρομή θα προσφέρονται 12 εισιτήρια (25 ευρώ μετ’ επιστροφής, για κρατήσεις έως και 15 ημέρες πριν από το ταξίδι). Από τη Σόφια το τρένο θα αναχωρεί στις 3.20 μ.μ. και θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 10.20 μ.μ.
Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι θα είναι απογευματινό, θα ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη στις 4 μ.μ. και θα φτάνει στα Σκόπια στις 7.55 μ.μ. (τοπική ώρα). Δεκαπέντε λεπτά αργότερα θα αναχωρεί το τρένο από τα Σκόπια για Βελιγράδι όπου θα φτάνει στις 5.30 π.μ. Για όλο το 2014, το εισιτήριο θα παρέχεται με έκπτωση 20% (Σκόπια, 12,20 ευρώ απλό,19,60 ευρώ μετ’ επιστροφής, Βελιγράδι 32 ευρώ απλό, 51,20 ευρώ μετ’ επιστροφής). Πέραν των παραπάνω δρομολογίων, ενδιαφέρον για συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη εκδηλώσει η Ρουμανία, η Τσεχία, η Σλοβακία και η Ρωσία.
Πιο γρήγορο και ασφαλή το ταξίδι Θεσσαλονίκη-Ξάνθη σε 2 χρόνια
Παρά τις παρεμβάσεις που έχει κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δίκτυο της περιοχής μας, αυτό παραμένει από τα πιο απαρχαιωμένα. Έτσι, η εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη και το περιστατικό που είχε λάβει χώρα πριν από 3 χρόνια στην γέφυρα του Πολυσίτου, κατά το οποίο είχε εκτροχιαστεί η αμαξοστοιχία 91 του intercity, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν θύματα, αποφάσισε να εντάξει την αντικατάσταση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών στη μελέτη του προγράμματος βελτίωσης του δικτύου 2015-2019.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε» από υπαλλήλους της εταιρείας αν και το δίκτυο είναι απαρχαιωμένο, είναι απόλυτα ασφαλές για τις ταχύτητες που έχουνε δώσει. Να σημειώσουμε, πως υπάρχουν σημεία στα οποία το τρένο κινείται με 20-40 χιλ/ώρα, κάτι που σε συνδυασμό με τις συνεχείς στάσεις καθιστά το ταξίδι σχεδόν αποτρεπτικό (η διαδρομή διαρκεί 4 ώρες και 39 λεπτά με στην καλύτερη περίπτωση).
«Στην διαδρομή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη υπάρχουν τμήματα της γραμμής που έχουν αντικατασταθεί με καινούριες ράγες, αλλά και τμήματα που είναι πάρα πολύ παλιά, στα οποία το τρένο κινείται με πολύ μικρή ταχύτητα για την ασφάλεια των επιβατών. Τα τμήματα που έχουν ήδη ανακαινιστεί είναι το κομμάτι από την Θεσσαλονίκη στην Καστανούσα, από την Νέα Ζήνη στην Λευκοθέα καθώς και σποραδικά τμήματα από την Λευκοθέα ως την Ξάνθη. Τα επόμενα χρόνια και χάρη σε ένα πρόγραμμα 5ετούς συντήρησης θα ανακαινιστούν και τα υπόλοιπα τμήματα» αναφέρει στο «Ε» υπάλληλος της εταιρείας.
Γεωργία Ταραξοπούλου