Πρόκειται για το συμπληρωματικό έργο κόστους 10,7 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) της αρχικής εργολαβίας – Περιλαμβάνει επιπρόσθετα έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων
Αναβλήθηκε για μετά τις εκλογές η εκδίκαση της ένστασης για το β΄ τμήμα «Μελίβοια – Δημάριο»
Παράταση έως τέλος του μήνα πήρε ο διαγωνισμός για το έργο που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα Ξάνθης και συγκεκριμένα το τμήμα Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Όπως ανακοινώθηκε από την Εγνατία οδό ΑΕ που είναι η εποπτεύουσα αρχή ο διαγωνισμός από τις 12 Ιουνίου μεταφέρθηκε στις 26 Ιουνίου και η αποσφράγιση των προσφορών από τις 16 στις 30 του ίδιου μήνα.
Πρόκειται για το συμπληρωματικό έργο της αρχικής εργολαβίας
Διευκρινίζουμε ότι η παράταση που είναι η πρώτη για το συγκεκριμένο έργο αφορά την νέα προκήρυξη που βγήκε τον Απρίλιο αφού κρίθηκε κατά την εξέλιξη του έργου του Α’ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» ότι απαιτούνται επιπρόσθετα μέτρα σταθεροποίησης των ορυγμάτων. Όπως διευκρίνισε στο «Ε» η Πολιτικός Μηχανικός της Εγνατίας ΑΕ, επιβλέπουσα του έργου Υποδιευθύντρια κα Όλγα Μήτσιου κατά την προκήρυξη του έργου: «Πρόκειται για ορεινή περιοχή που παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζονται επιπρόσθετα έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων που δεν προβλέπονταν στην αρχική μελέτη και έτσι αποφασίστηκε να βγει νέα προκήρυξη διαγωνισμού. Το έργο έχει παράταση έως τον Αύγουστο το 2023 αλλά με την νέα προκήρυξη αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Σ’ ότι αφορά το κόστος του έργου έως τώρα ανέρχεται σε 49 εκ. ευρώ και τώρα προστίθενται άλλα 10,7 εκ. ευρώ, δηλαδή περίπου 60 εκ. ευρώ, για οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 49χλμ».
Να σημειώσουμε ότι το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 13,26 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 10,7 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε μόλις 7 μήνες.
Τι περιλαμβάνει το συμπληρωματικό έργο
Αντικείμενο του έργου είναι :
Η κατασκευή του ορύγματος
Η πλήρης κατασκευή των οπλισμένων επιχωμάτων
Η κατασκευή των υπολοιπόμενων εργασιών οδοστρωσίας
Η κατασκευή των αρμών συστολοδιαστολής των γεφυρών
Η πλήρης κατασκευή της στεγάνωσης με ειδικές μεμβράνες του καταστρώματος των γεφυρών Γ11, Γ12,Γ13 και Γ14.
Η πλήρης κατασκευή των ερεισμάτων μεταξύ των ορυγμάτων Ο20 και Ο26 από Χ.Θ. 13+500,00 έως Χ.Θ. 16+147,00.
Η πλήρης κατασκευή των ασφαλτικών στρώσεων μεταξύ των ορυγμάτων Ο20 και Ο26 από Χ.Θ. 13+500,00 έως Χ.Θ. 16+147,00.
Η πλήρης κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης πάχους 25mm με χρήση τροποποιημένης ασφάλτου μεταξύ των ορυγμάτων Ο20 και Ο26 από Χ.Θ. 13+500,00 έως Χ.Θ. 16+147,00.
Η πλήρης κατασκευή των εργασιών σήμανσης – ασφάλισης μεταξύ των ορυγμάτων Ο20 και Ο26 από Χ.Θ. 13+500,00 έως Χ.Θ. 16+147,00. Η πλήρης κατασκευή εργασιών επένδυσης πρανών και υδροσποράς μεταξύ των ορυγμάτων Ο20 και Ο26 από Χ.Θ. 13+500,00 έως Χ.Θ. 16+147,00.
Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από τις ανωτέρω εργασίες ενδέχεται να απαιτηθούν και πρόσθετες εργασίες βελτίωσης του τοπικού αγροτικού – δασικού δικτύου.
Αναβλήθηκε για μετά τις εκλογές η εκδίκαση της ένστασης για το β΄ τμήμα «Μελίβοια – Δημάριο»
Να σημειώσουμε ότι όπως μας πληροφόρησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Μιχάλης Αμοιρίδης η δίκη της ένστασης για το διαγωνισμό για το β΄ τμήμα που αφορά το έργο Μελίβοια-Δημάριο επρόκειτο να γίνει στις 22 Μαΐου 2023 αλλά λόγω των εκλογών αναβλήθηκε για μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου. Μετά την εκδίκαση ανακοινώνεται η απόφαση οπότε δεν θα έχει νέα καθυστέρηση. Υπενθυμίζουμε ότι έχει δημοπρατηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2021 αλλά από τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52% και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%. Έκτοτε υπάρχει εκκρεμοδικία καθώς η ΟΔΟΣ ΑΤΕ έχει καταθέσει ένσταση και έτσι το έργο καθυστερεί.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr