Οι δηλώσεις της Ντόρας
Πολύς λόγος έγινε για τις δηλώσεις της Ντόρας Μπακογιάννη σε ορεινά χωριά Πομάκων της Ροδόπης. Με λίγα λόγια, η Ντόρα μίλησε σαν μεγάλη μητέρα που έχει δικαίωμα και να μαλώσει τα παιδιά της και τα εγγόνια της. Μίλησε και τους υπενθύμισε ότι τη δεύτερη φορά πρέπει να ψηφίσουν κόμμα και πως πρέπει να την ακούν γιατί αυτή ενδιαφέρεται γι’ αυτούς πολλά χρόνια τώρα. Κι όλα αυτά η Ντόρα τα είπε φόρα παρτίδα, με ανοιχτά μικρόφωνα, όχι κρυφά.
Τους θύμισε ακόμη την πατρική συμβολή του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για την ισοπολιτεία της Ν.Δ. και ισονομία του ΠΑΣΟΚ. Γεγονότα γνωστά όπως και το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, όχι της κατευθυνόμενης από άλλα, ξένα κέντρα, και η δημοκρατία της Ελλάδος όντας ισχυρή, τους περιλαμβάνει όλους χωρίς εξαιρέσεις.
Γ.Δ.
Έτσι θα πάει ο Ιούνιος
Θυμίζω για όσους το έχουν ξεχάσει πως χρόνια τώρα στο νομό μας αλλά και αλλού, ο Ιούνιος είναι ένας «τρελούτσικος» μήνας. Με τις ζέστες του, δε λέω αλλά και με τις βροχές του, τον γενικά άστατο καιρό, τις καταιγίδες και το χαλάζι του.
Όντας στο μέσον του μήνα, μάλλον θα πρέπει να κάνουμε υπομονή και για έναν ακόμη λόγο. Η θερμοκρασία της θάλασσας δεν είναι για όλους γιατί δεν προλαβαίνει ν’ανέβει λόγω της διακύμανσης του καιρού σε ζέστη-δροσιά.
Βέβαια τολμηροί υπάρχουν, ενώ οι χειμερινοί συνεχίζουν και είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που ακόμη οι παραλίες είναι σχετικά ελεύθερες.
-Συμπατριώτες, θερινοί κολυμβητές, υπομονή. Έρχεται και η δική μας σειρά…
Γ.Δ.
Επί των ημερών του…
Δυο βασικά ζητήματα για την Ξάνθη που αφορούν την περιφερειακή ενότητα Ξάνθης παίρνουν επιτέλους τον δρόμο της τελικής ευθείας επί των ημερών του αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Κουρτίδη. Πρόκειται για το αρδευτικό που επιτέλους δημοπρατείται και για τον αναδασμό του Ερασμίου που επιτέλους ολοκληρώθηκε με την ανάρτηση των ιδιοκτησιών των δικαιούχων. Και τα δυο αυτά ζητήματα έχουν ιστορία 20 – 30 χρόνων! Ο κ. Κουρτίδης όταν τότε κάποιοι άλλοι τα ξεκίνησαν ήταν φοιτητής! Σημασία έχει όμως ότι κι ο ίδιος συνέχισε να προσπαθεί και να που επί των ημερών του, δύο σημαντικότατα έργα για την Ξάνθη για τον αγροτικό κόσμο του νομού μας «κλείνουν». Κι αυτό έχει τη σημασία του.
Μ.Ξ.
Γιατί δεν λένε το αυτονόητο;
Συνεχίζει να απασχολεί τον δημόσιο διάλογο η μειονοτική ψήφος και η στάση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και Ροδόπης. Βγαίνουν διάφοροι και λένε διάφορα. Οι περισσότεροι δεν ξέρουν κατά που πέφτει η Ξάνθη και η Ροδόπη και τι συμβαίνει εδώ.
Σε κάθε περίπτωση το πράγμα έχει παραγίνει. Είναι εκλογές και ενώ όλοι θα’ έπρεπε να ασχολούνται με προγράμματα για την υγεία, την παιδεία, την οικονομία ασχολούνται με ένα θέμα που είναι μεν σημαντικό αλλά χρήζει ιδιαίτερου χειρισμού καθώς αγγίζει εθνικά θέματα.
Αυτό ωστόσο που θα έπρεπε να γίνει και να κλείσει αυτή η διελκυστίνδα είναι οι βουλευτές περί ου ο λόγος να βγουν και να δηλώσουν το αυτονόητο ότι δηλαδή ότι είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι που σέβονται το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συνθήκες. Το «Ε» έδωσε την ευκαιρία στον κ. Χουσεΐν Ζεϊμπέκ αλλά δεν το έκανε. Κρύφτηκε πίσω από τις δηλώσεις του κόμματός του, το οποίο όμως αντί γι’ αυτό κατηγορεί την ΝΔ που άνοιξε το θέμα.
Μ.Ξ.
Περί τροχαίας
Συχνά ακούω, όπως και σεις βέβαια, για το «πού είναι η Τροχαία;» είναι γεγονός πως ακούγεται όλο και συχνότερα. Τώρα βέβαια, θα πρέπει να πούμε κάποια πράγματα όχι ευχάριστα για μας τους δημότες πρώτα. Εμάς που έχουμε την απορία και το ερώτημα «πού είναι η Τροχαία;»
Λοιπόν, το παρκάρισμα φορτηγών, Ι.Χ. και μοτοποδηλάτων επάνω στα πεζοδρόμια, εμείς το κάνουμε, την κατάληψη των πεζοδρομίων πάλι εμείς την υλοποιούμε, αναστροφή στην οδό Καραολή εμείς την κάνουμε, αδιαφορώντας για την ταλαιπωρία, το διπλό παρκάρισμα έως και τριπλό, πάλι εμείς το διαπράττουμε.
Όταν λοιπόν παρανομούμε και ξεφεύγουμε πρόστιμο, δεν ρωτάμε για την Τροχαία για τις παραβάσεις των άλλων. Άρα, πρώτα να γίνουμε εμείς συνεπείς οδηγοί, νομοταγείς, εμείς, και μετά να ψάχνουμε δικαιολογίες.
Με τα παραπάνω δεν δικαιολογώ τους άνδρες της Τροχαίας. Κάθε άλλο. Αλλά θα επανέλθω.
Γ.Δ.
Σε δίλημμα η μειονότητα
Είναι ένα ερώτημα για το πως θ’ αντιδράσει η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.
Εννοείται, το ποια θα είναι εν όψει των εκλογών η απόφασή της. Εάν δηλαδή θα αναθεωρήσει την επιλογή της ως προς τους δύο υποψήφιους Ξάνθης και Ροδόπης ή θα συνεχίσει την στήριξή της στις αρχικές επιλογές της για τις οποίες και δέχτηκε την μομφή ότι καθοδηγούνται από το Προξενείο Κομοτηνής.
Πάντως η απόφαση της μειονότητας την Κυριακή 25 Ιουνίου είναι ένα πρόκριμα. Η επιλογή της, το θέλει δε το θέλει θ’ αποτελέσει σημείο αναφοράς. Για άλλους θετικό και για άλλους αρνητικό.
Η καμπή είναι κρίσιμη, διότι το όλο θέμα έλαβε ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις για τη μουσουλμανική μειονότητα που καλείται ν’ απαντήσει ποια είναι η θέση της.
Γ.Δ.
Στο χέρι τους η επιλογή τους
Όποιος νομίζει ή θεωρεί πως η υπόθεση είναι εύκολη με το τι θα ψηφίσει την Κυριακή 25 Ιουνίου η μειονότητα σε Ξάνθη και Ροδόπη, είναι μακριά νυχτωμένος. Πρόκειται για μια επιλογή που στη φάση που έχει φτάσει πλέον ως θέμα, έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία.
Χωρίς φανατισμό αντιμετωπίζοντας το όλο θέμα, το συμπέρασμα είναι καθοριστικό διότι θα φανεί ένα αποτέλεσμα ή καλύτερα δύο. Το πρώτο ότι η θρησκευτική μειονότητα σέβεται το κείμενο της Συνθήκης της Λωζάνης και το δεύτερο ακριβώς το αντίθετο, οπότε υπάρχει ένα πρόβλημα που ξεπερνά τα όρια του αυτοπροσδιορισμού.
Οι μειονοτικοί συμπολίτες μας θα πρέπει χωρίς φόβο, χωρίς ανησυχία να κάνουν τις επιλογές τους. Ας μη ξεχνούν πως ζουν σε μία χώρα της Ε.Ε. με όλα τα θετικά, με ισονομία και ισοπολιτεία. Στο χέρι τους η επιλογή τους.
Γ.Δ.
Δραγώνα και Φραγκουδάκη
Θα μου επιτραπεί να θυμίσω μια τραγική κατάληξη ενός μοναδικού προγράμματος για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στα μουσουλμανόπαιδα. Ένα πρόγραμμα που συνέλαβαν και υλοποίησαν οι ακούραστες κυρίες, καθηγήτριες ΕΚΠΑ Δραγώνα και Φραγκουδάκη.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τεράστια επιτυχία επί 5-6 χρόνια. Σταμάτησε από την κυβέρνηση το 2015 λόγω διαφορετικών αντιλήψεων που επικρατούσαν στην Αθήνα και γιατί το ζήτησε ευσχήμως το Προξενείο το οποίο την περίοδο εκείνη στήριζε ΣΥΡΙΖΑ.
Έτσι, ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ και συνέχισε η ΝΔ, τελικά είχε άδοξο τέλος.
Οι κάτοικοι του Εχίνου, Σελέρου, Ευλάλου, Δροσερού και πόλης, αγκάλιασαν με ενθουσιασμό το πρόγραμμα αυτό, διότι οι μειονοτικοί κάτοικοι ενδιαφέρονταν να ενταχθούν αυτοί και τα παιδιά τους στην κοινωνική ζωή της Ελλάδας.
Γ.Δ.
Λίστες…διαμαρτυρίας
Δεν σας κρύβω πως αρχικά γέλασα σκωπτικά, μετά όμως είδα το θέμα σοβαρά κι ένιωσα άσχημα.
Αιτία τα δύο μικρά κόμματα, το Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου και το Νίκη του γνωστού θεολόγου.
Τι μεμπτό έκανε η κυρία και ο κύριος και ξεσήκωσαν κύμα διαμαρτυρίας μελών τους και οπαδών;
Άλλαξαν τη σειρά της σταυροδοσίας των εκλογών της 21ης Μαΐου και αυτούς που ήταν πρώτοι σε ψήφους τους τοποθέτησαν στη λίστα σε μη εκλόγιμες θέσεις. Στις σίγουρες πρώτες θέσεις έβαλε τον σύντροφό της και όποιον άλλο θεωρούσε φιλικό προς αυτήν. Δικαιολογημένα υπήρξαν παραιτήσεις και καταγγελίες σε βάρος της αυταρχικής αρχηγού.
Αναλογικά το ίδιο έκανε και ο εν λόγω αρχηγός της Νίκης, και όλα αυτά πριν γίνει σίγουρη η είσοδός τους στη βουλή.
Συμπέρασμα; Το τι θ’ ακολουθήσει στη βουλή μ’ αυτούς τους αρχηγούς δε λέγεται…
-Εάν εκλεγούν βέβαια.
Γ.Δ.
Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος;
Τι συμβαίνει με τα τετράποδα; Άλλος βάζει φόλες για τρίτη ή τέταρτη φορά στ’ Άβδηρα. Άλλος ρίχνει δηλητηριασμένο κρέας «σκοτώνοντας» διάφορα ζώα και μεταξύ αυτών τον γύπα και άλλα φτερωτά, άλλος δηλητηριάζει τα άγρια άλογα κι άλλος πνίγει και πετά τέσσερα νεογέννητα σκυλάκια. Ένας κατάλογος ντροπής των ανθρώπων, των λογικών όντων, υποτίθεται, σε βάρος ζώων, συνήθως άκακων, φιλικών προς τον άνθρωπο.
Προσωπικά δεν μπορώ να ερμηνεύσω τους «ανθρώπους» αυτούς.
Εξάλλου δε διαθέτω ψυχιατρικές γνώσεις. Όμως ότι χρειάζεται έρευνα για τους ανθρώπους αυτούς για να μάθουμε τον ψυχικό τους κόσμο, τι είναι αυτό που τους κάνει δολοφόνους ζώων, γιατί το κάνουν, αν τους ικανοποιεί, εάν βρίσκουν διέξοδο στη δολοφονία της καταπιεσμένης προσωπικότητας. Ομολογώ πως πολύ θα ήθελα να πάρω συνέντευξη από έναν τέτοιο άνθρωπο όταν εντοπιστεί και συλληφθεί.
Μία εκ βαθέων συζήτηση μαζί του θα έλυνε και θ’ απαντούσε στο βασικό ερώτημα «γιατί σκοτώνει βασανίζοντας τα ζώα; Τι επιδιώκει; Βρίσκει ικανοποίηση από τον θάνατο;»
-Ποια αλήθεια η εικόνα ενός τέτοιου ανθρώπου, η προσωπικότητά του; Πολύ θα’ θελα να τον ανταμώσω κάποτε…
Γ.Δ.