Αρχική ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ Πρόσωπα & Γεγονότα, Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Πρόσωπα & Γεγονότα, Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

0

Μέχρι πότε η αναμονή;
Παραμένει η εκκρεμότητα δημοσιοποίησης των ονομάτων των υποψηφίων βουλευτών των δύο μεγάλων κομμάτων, Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ.
Για τη Ν.Δ. το θέμα ήταν στους μουσουλμάνους μειονοτικούς σε Ξάνθη και Ροδόπη, οι οποίοι μάλλον έχουν κλείσει σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες.
Το γεγονός της σύγκρουσης των δύο τρένων και το τριήμερο πένθος που κηρύχθηκε πήγε προς τα πίσω την ανακοίνωση των υποψηφίων.
Η ίδια αιτία υπήρξε και στον ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν προγραμματισμένο να γίνει η συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας για να συζητήσει το θέμα Πολάκη και τις όποιες εκκρεμότητες στα ψηφοδέλτια, αλλά υπήρξε μικρή αναβολή.
Γ.Δ.


Είναι θέμα λίγων ημερών
Στο θέμα λοιπόν των εκκρεμοτήτων των δύο κομμάτων μετά από έρευνα που έκανα, βγήκαν κάποιες εξελίξεις ως προς τα ονόματα.
Στη Ν.Δ. λοιπόν, ο γιατρός Χαμδή Χαμάτς κατά την επικοινωνία μας αρνήθηκε ότι θα είναι υποψήφιος κατηγορηματικά οπότε η εκκρεμότητα συνεχίζεται και είναι άγνωστο πως θα κλείσει τελικά το ψηφοδέλτιο.
Αναφορικά τώρα με την εκκρεμότητα στο ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται να προκρίνεται η υποψηφιότητα τελικά του Γρηγόρη Στογιανίδη με πολύ λιγότερες αυτές του Κουράκ, μετά το βέτο που έβαλε ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.
Όπως και να’ χει η όποια εξέλιξη είναι θέμα λίγων ημερών η επίσημη πλέον ανακοίνωση.
Γ.Δ.


Χρειάζεται προσοχή και λύση
Η επισήμανση του προβλήματος έγινε από κατοίκους των χωριών της περιοχής και συγκεκριμένα της Νέας Κεσσάνης.
Μας επισήμαναν λοιπόν ότι στον κόμβο, στο ύψος του Κουτσού προς Ν.Κεσσάνη- Λάγος και Πολύσιτο, εδώ και 2 εβδομάδες τα φανάρια δεν λειτουργούν, με προφανή κίνδυνο να γίνει τροχαίο ατύχημα, διότι η εθνική αυτή οδός έχει σημαντική κυκλοφορία.
Οφείλει ως εκ τούτου η αρμόδια τεχνική υπηρεσία να παρέμβει άμεσα και ν’αποκαταστήσει τη βλάβη πριν θρηνήσουμε θύματα.
Γ.Δ.


Χρειάζεται δουλειά
Βασικές αρχές για την επιτυχία στις βουλευτικές αλλά και αυτοδιοικητικές επίσης είναι: Πρώτον θέλουν δουλειά. Δηλαδή πιο απλά χωρίς προετοιμασία και οργάνωση βάσης, καμία κάλπη δεν μπορεί να φέρει το αποτέλεσμα που περιμένει οποιοσδήποτε υποψήφιος. Χρειάζεται προσωπικός μηχανισμός που να γνωρίζει πως θα λειτουργήσει και θα αποδώσει καλύτερα.
Με «γιούργια» και πάμε όλοι μαζί κορνάροντας και άλλες σαχλαμάρες δεν θυμίζουν κάτι σοβαρό παρά πανηγύρι ανέμελων ανθρώπων.
Το ρεύμα νίκης δεν κερδίζεται έτσι. Θέλει άλλα πράγματα, άλλα σχέδια.
Γ.Δ.


Προσοχή, Προσοχή!
Η είδηση που στάλθηκε στα Μέσα Ενημέρωσης είναι η παρακάτω:
Νέα δρομολόγια
«Την επαναφορά των δρομολογίων αμαξοστοιχιών στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Νέα Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή- Ξάνθη, ανακοίνωσε η Hellenic Train.
Και στις δύο γραμμές τα δρομολόγια ξεκίνησαν την 1η Μαρτίου και παύουν να εξυπηρετούνται από λεωφορεία, με εξαίρεση τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή- Ξάνθη, που η σύνδεση θα συνεχίσει να γίνεται κανονικά».
Πάμε τώρα στην τραγική πραγματικότητα για την Ξάνθη μας και το σχόλιό μας γίνεται για να προλάβουμε μη γίνει κανένα σοβαρό ατύχημα. Κι αυτό γιατί οι μπάρες δεν δουλεύουν χρόνια τώρα, στις διαβάσεις πεζών δεν υπάρχει φως (φανάρια) , τα καλώδια είναι κομμένα, δεν υπάρχει σταθμάρχης και υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.
Παράλληλα, έρχονται επιθεωρητές δήθεν για επιθεώρηση από Δράμα και Αλεξανδρούπολη, παίρνουν τα εκτός έδρας και τελικά δεν βλέπουν τίποτε και δεν διορθώνουν όσα πρέπει.
Ακόμη, ιδιαίτερα σοβαρό, κάθε 10 ημέρες περνάει από την πόλη μας φορτηγό τρένο με καύσιμα προς την Αλεξανδρούπολη, χωρίς προηγουμένως να έχουν επισκευασθεί οι βλάβες και συμπληρωθούν οι ελλείψεις. Βλάβες και ελλείψεις που μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά ατυχήματα με απρόβλεπτες συνέπειες.
Προσοχή λοιπόν από τους συμπολίτες όταν περνούν τις διαβάσεις και ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας να διορθώσει τις βλάβες τώρα, πριν είναι αργά και τότε θα ψάχνουμε ποιος φταίει και άλλες δικαιολογίες.
Γ.Δ.


Θα μείνουν στα λόγια πάλι;
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε την πανηγυρική συνεδρίαση για τη Σιδηροδρομική Εγνατία. Δηλώσεις πολλές, φωτογραφίες το ίδιο, στο πάνελ προσωπικότητες αρκετές, μέχρι και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Βίνης, ο οποίος ως γνωστόν παραιτήθηκε ή τον παραίτησαν για το ατύχημα προχθές στα Τέμπη.
Επί της ουσίας λοιπόν το συγκεκριμένο σχέδιο δεν είναι κάτι καινούργιο. Το ακούσαμε πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000, στην συνέχεια οι επόμενες κυβερνήσεις άρχισαν να το «ζεσταίνουν», στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ‘10 το σχέδιο «ξαναζεστάθηκε» πανηγυρικά, υπήρξε μάλιστα και κοινή εμφάνιση του τότε Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ στην Καβάλα, όπου έγιναν και οι σχετικές ανακοινώσεις. Λίγο πριν τις εκλογές του ’19 το σχέδιο «ξαναζεστάθηκε» αλλά και πάλι μείναμε στο «ΖΕΣΤΑΜΑ»!
Γ.Δ.


Θα μείνουν στα λόγια πάλι ΙΙ;
Στην τρέχουσα κυβερνητική θητεία, το σχέδιο «ζεστάθηκε» και «ξαναζεστάθηκε» πολλές φορές, με δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων. Κάπως έτσι φτάσαμε στις ανακοινώσεις της περασμένης βδομάδας. Το καινούργιο που μάθαμε είναι ότι τέλος του 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλης- δηλαδή του λιμανιού της Φίλιππος Β΄- με τους Τοξότες και θα ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχου.
Για το πότε θα αρχίσουν τα έργα, έστω αυτά της Ν.Καρβάλης, δεν το μάθαμε, πολύ περισσότερο για τα έργα της σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας, δεν έγινε καμία συγκεκριμένη ανακοίνωση χρονοδιαγράμματος. Το γεγονός ότι βρισκόμαστε παραμονές εκλογών μήπως είναι η αιτία για το «ξαναζέσταμα» της υπόθεσης του τρένου; ΠΡΟΣΟΧΗ, αν ένα φαγητό το ζεσταίνεις συνεχώς, στο τέλος χάνει τη νοστιμιά του και είναι για πέταμα!
Γ.Δ.


Χρειάζεται νεύρο και παρεμβατικότητα
Το άκουσα, το σημείωσα, το σκέφτηκα και τελικά συμφώνησα. Λοιπόν, φίλος συμπολίτης σε συζήτηση στην παρέα εν όψει των βουλευτικών εκλογών και των ονομάτων που κυκλοφορεί ότι άλλοι πήραν και άλλοι θα πάρουν το χρίσμα της υποψηφιότητας, μας ξάφνιασε.
Ένας της παρέας λοιπόν έθεσε τον προβληματισμό εκτός κάποιων δυνατοτήτων που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι, να διαθέτουν «νεύρο και παρεμβατικότητα». Δύο αξιολογικά στοιχεία που συνήθως δεν απασχολούν τους ψηφοφόρους και όμως τελικά αναλύοντάς τα, αντιλαμβάνεσαι ότι αποτελούν ένα σωστό και αποδοτικό μείγμα για την πετυχημένη απόδοση του εκλεγμένου βουλευτή ή αυτοδιοικητικού.
Ας τα έχουμε λοιπόν αυτά τα δύο θετικά στοιχεία υπόψιν μας στην όποια επιλογή μας.
Γ.Δ.


Ο θερμότερος Χειμώνας όλων των εποχών στη Βόρεια Ελλάδα
Η άφιξη της άνοιξης φέτος στιγματίστηκε από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών κι έτσι αντί για την ανάταση και την αισιοδοξία που συνήθως την συνοδεύει, είχαμε οδύνη και θρήνο σε ολόκληρη τη χώρα. Ωστόσο η άνοιξη είναι εδώ, ο χειμώνας μας άφησε και σύμφωνα με τα στοιχεία του Meteo, ήταν ένας από τους θερμότερους χειμώνες στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα ήταν ο τρίτος θερμότερος για ολόκληρη τη χώρα και ο θερμότερος όλων των εποχών για τη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με το δίκτυο 53 μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr, έχουν καταγραφεί αποκλίσεις της μέσης μέγιστης θερμοκρασίας του χειμώνα από +2 έως και +2,9 βαθμών Κελσίου σε ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα!
Ενώ είχαμε περισσότερες από 60 ημέρες (από τις 90 συνολικά του χειμώνα) με θερμοκρασίες υψηλότερες από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα.
Το θετικό της ανόδου της θερμοκρασίας ήταν βέβαια η μικρότερη κατανάλωση ενέργειας για θέρμανση, με συνέπεια την αποκλιμάκωση των τιμών των καυσίμων και τη μείωση του πληθωρισμού από 11,3% στο 6,5% τον Φεβρουάριο, ενώ αναμένεται εύλογα πως το επόμενο διάστημα η μείωση θα φέρει και το φρενάρισμα της ακρίβειας…
Α.Β.


Στην επιτροπή Εμπειρογνώμων ο καθηγητής του ΔΠΘ Β. Προφυλλίδης
Στην τριμελή  επιτροπή εμπειρογνωμόνων για την διερεύνηση των αιτιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών επιλέχθηκε και θα συμμετέχει ο καθηγητής του ΔΠΘ Βασίλειος Προφυλλίδης.  Ο κ. Προφυλλίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ, Συγκοινωνιολόγος (DEA) και Διδάκτορας του Πολυτεχνείου των Παρισίων (Ecole Nationale des Ponts et Chaussées) και Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής ΑΠΘ. Σήμερα είναι Καθηγητής στο ΔΠΘ, όπου διδάσκει από το 1990.  Μια πρώτη δήλωσή του φιλοξενεί σε ρεπορτάζ του το «Ε» αναφορικά με το έργο που καλείται να διεκπεραιώσει. Αυτό που μας είπε είναι ότι η χώρα βρίσκεται σε πένθος από ένα δυστύχημα που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν ήταν σ’ αυτή την κατάσταση. Είπε ακόμη πως η εικόνα αυτή αδικεί την χώρα μας και πως όλα θα διερευνηθούν σε βάθος με ευθύνη και με σεβασμό προς τα θύματα και τις οικογένειές τους και θα βγει η αλήθεια στο φως. Η επιλογή του κ. Προφυλλίδη είναι μια αναγνώριση του έργου του αλλά και του Θρακιώτικου Πανεπιστημίου για το κρύος και την εγκυρότητα και την κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού του.
Μ.Ξ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόσωπα & Γεγονότα, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Αθλητικά Σχολεία Την επαναφορά του θεσμού των αθλητικών σχολείων, με την έναρξη λειτουργία…