Βλέπουμε αγαπητοί μας φίλοι τις τελευταίες ημέρες στην επικαιρότητα, βίαια επεισόδια στο Ιράν όπου ξεσηκώθηκαν οι γυναίκες (και οι άντρες) μετά από τον θάνατο της νεαρής Ιρανής γυναίκας Mahsa Amini, επειδή δεν κάλυπτε επαρκώς το κεφάλι της με την μαντίλα. Γεγονός που καταδικάστηκε απερίφραστα από ολόκληρη την παγκόσμια κοινότητα και δικαίως. Μετά από σχεδόν δέκα ημέρες διαδηλώσεων και με πάρα πολλούς θανάτους από τις ιρανικές αρχές, που εκπροσωπούνται από ακραίους Σιίτες μουσουλμάνους, που εκφράζουν ένα διαφορετικό Ισλάμ από το πραγματικό, χρησιμοποιώντας το ως πολιτικό εργαλείο για να μπορούν να τιθασεύσουν την μάζα.
Έτσι, τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται από την άλλη και μια προσπάθεια διαστρέβλωσης του Ισλάμ από φανατικούς ρεβανσιστές οπαδούς άλλων θρησκειών, ότι αυτό είναι το πραγματικό Ισλάμ και ότι όλος ο μουσουλμανικός κόσμος συμπεριφέρεται με αυτόν τον μεσαιωνικό τρόπο που δεν έχει σχέση με τον σύγχρονο κόσμο.
Τούτο, είναι ένα τεράστιο λάθος και σε καμία περίπτωση δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Αυτές οι ιδιαίτερα λυπητερές εικόνες που βλέπουμε αγαπητοί μας φίλοι, δεν πρεσβεύουν τις πραγματικές αξίες του Ισλάμ και του Ιερού Κορανίου.
Πουθενά και σε καμία σούρα του Ιερού Κορανίου δεν αναφέρεται ότι εάν είναι ακάλυπτη η κεφαλή της γυναίκας, θανατώνεται ή τιμωρείται αυστηρά ή οτιδήποτε άλλο που έχει σχέση με την βία.
Αυτές οι απόψεις δεν εκφράζουν την αληθινή φιλοσοφία του Ισλάμ σε ολόκληρο τον μουσουλμανικό κόσμο, είτε αφορά τους Σιίτες, είτε τους Σουνίτες μουσουλμάνους.
Όπως και στις άλλες μεγάλες θρησκείες της παλαιάς διαθήκης του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού, έτσι και στο Ισλάμ, το αληθινό Ισλάμ, το διακύβευμα είναι η αγάπη για τον συνάνθρωπο, η ισότητα των δύο φύλων, ο σεβασμός και η πλήρης αποδοχή της πίστης.
Άλλωστε η λέξη İslâm είναι απαρέμφατο του ρήματος aslama, το οποίο σημαίνει: αποδέχομαι, υποτάσσομαι, παραδίνομαι.
Συνεπώς συμπυκνώνει τις έννοιες που εκφράζουν οι λέξεις: αποδοχή, παράδοση, υποταγή, αφοσίωση (πίστη στον Αλλάχ).
Ο απαρεμφατικός τύπος προσδίδει δυναμικό τόνο συνέχειας διότι πρόκειται για μια “εσωτερική κατάσταση, η οποία επαναλαμβάνεται και ανανεώνεται”.
Όσοι αποδέχονται αυτήν την μορφή σχέσεως με τον Κύριο, ονομάζονται (Muslim) (Μουχαμμάντ) μουσουλμάνος, μουσουλμάνοι και είναι αραβική λέξη που σημαίνει “παραδομένος στον Κύριο”.
Το Ισλάμ όμως δεν είναι απλά μια θρησκεία όπως οι άλλες που ασχολείται μόνο με τις τελετουργίες και τις διάφορες λατρείες, το Ιερό Κοράνιο προβλέπει πράγματα για τον άνθρωπο, αδιανόητα για άλλες θρησκείες. Ρυθμίζει την ζωή του ανθρώπου από την γέννησή του μέχρι τον θάνατό του.
Το Ισλάμ του δίνει σωστές οδηγίες για τον ύπνο, την διατροφή, τον γάμο, το ντύσιμο, την ομιλία, την γενική συμπεριφορά στο σπίτι, στο δρόμο, στον Ναό, στο γραφείο, στο κατάστημα, στη δουλειά, στην μοναξιά, στην παρέα.
Ακόμη και οι απαγορεύσεις του Ισλάμ ως σύσταση και παραίνεση, πάντα υπόκειται σε λογική αιτιολόγηση και είναι γενικά παραδεκτές από μεγάλη μερίδα του κόσμου και όλες ανεξαιρέτως αποσκοπούν στη διατήρηση, προστασία και ευτυχία του ανθρώπου.
Επίσης, η αναζήτηση της γνώσης είναι υποχρεωτική σε όλους και σε άντρες και σε γυναίκες.
Ο Ισλαμικός βίος, δεν προτρέπει μόνον να μη σκοτώνει, να μην κλέβει, να μη μοιχεύει κ.τ.λ.
Πέρα από αυτά, μιλάει για την φιλανθρωπία που το θεωρεί εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι πέραν των καθηκόντων της προσευχής και των νηστειών. Να βοηθάς τον συγγενή, τον φτωχό, τον ανήμπορο, με χρήμα, με τροφή, με ηθική και με ότι άλλο διαθέτεις.
Το Ισλάμ σέβεται την γυναίκα και την θεωρεί ίση με τον άντρα και σε καμία περίπτωση δεν είναι δούλη ή σκλάβα του άντρα (Κεφ. 30:21 Αλ-Ρουμ (Al-Rum).
Πολύ απλά και ταπεινά, με παραινέσεις, προσπαθεί να προτρέψει την γυναίκα, να μην προκαλεί τα βλέμματα των αντρών με την ομορφιά της, με το σώμα της, με τα φτιασίδια της.
Παρά να είναι σεμνή και διακριτική με την ενδυμασία της και τον γενικό τρόπο συμπεριφοράς της ως πιστή μουσουλμάνα αναφέρει στη σούρα 33 στο κεφ. Αλ-Αχζαμπ (Al-Ahzab). (Κεφ. 33:59) και Αλ-Νουρ (Al-Nur) (Κεφ. 24:31).
Ένα αξιοσημείωτο ακόμη παράδειγμα είναι, ότι ο μουσουλμάνος άντρας έχει το δικαίωμα να νυμφευθεί χριστιανή, χωρίς εκείνη να εγκαταλείψει την θρησκευτική της πίστη και να ασκεί τα θρησκευτικά της καθήκοντα έως το τέλος της ζωής της (Κεφ. 5:5 Αλ-Μαϊντα) (Al-Maide).
Στο μεγάλο κεφάλαιο του Ιερού Κορανίου Αλ-Νουρ (Al-Nur) (24:4) λέει το εξής: Όσοι κατηγορούν για μοιχεία μια γυναίκα ενάρετη και δεν φέρνουν αποδείξεις τεσσάρων μαρτύρων για να το βεβαιώσουν, θα τιμωρούνται αυστηρά και κάθε μαρτυρία τους θα απορρίπτεται εντελώς, ως ασεβής.
Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο (24:6,7,8): Καμία ποινή δεν επιβάλλεται στη γυναίκα, αν ορκιστεί στον Αλλάχ τέσσερις φορές, ότι ο άντρας λέει ψέματα και την κατηγορεί αδίκως.
Βλέπετε λοιπόν αγαπητοί μας φίλοι, πως πουθενά στο Ισλάμ και στο Ιερό Κοράνιο, δεν αναφέρεται ότι εάν η γυναίκα δεν επιθυμεί να καλύπτει το κεφάλι της τιμωρείται με θάνατο.
Ούτε όταν τίθεται το θέμα της μοιχείας που είναι ίσως το σοβαρότερο όλων, σε ότι αφορά την εν γένει συμπεριφορά της γυναίκας, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Ούτε τιμωρία με θάνατο, ούτε κάθε λογής αποκυήματα της φαντασίας, του κάθε ακραίου φονταμενταλιστή μουσουλμάνου παραχαράκτη του Ισλάμ δε συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Το Ισλάμ είναι μια θρησκεία αγάπης και σεβασμού απέναντι στον άλλον, είτε είναι, είτε δεν είναι μουσουλμάνος αυτός ο άλλος.
Στις μέρες μας είδαμε και συνεχίζουμε να βλέπουμε διάφορες ακραίες διαστρεβλωμένες περιπτώσεις έκφρασης, ενός “άλλου” Ισλάμ και μιας “άλλης” ερμηνείας του αληθινού Ιερού Κορανίου που σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με την αληθινή θρησκεία του Ισλάμ, έτσι όπως την παρέδωσε ολοκληρωμένη μέσω του Ιερού Κορανίου, την Ιερή Νύχτα του Αλ Κάντρ (Al-kadr 97:1) ο Αλλάχ στον Προφήτη Μωάμεθ.
Πηγές:
-Γιώργος Προεστός, Το Ιερό Κοράνι, Εκδόσεις Κάκτος, Αθήνα, 2006.
-Αναστασίου (Γιαννουλάτου), Αρχιεπισκόπου Τυράνων και Πάσης Αλβανίας, Ισλάμ. Θρησκειολογική επισκόπηση, Εκδόσεις Πορευθέντες, Αθήνα, 1975.
-Αμπούλ-Αλά Αλμαουντούντι, Οι Αρχές του Ισλάμ, Μετάφραση, Μ.Μ. Αμπντελρασούλ, Αθήνα, 1993.
-Το Ιερόν Κοράνιον Μετάφραση των Εννοιών του στην Ελληνική Γλώσσα, Συγκρότημα Βακουφίων του Βασιλιά Φάχντ, Μεδίνα Σαουδικής Αραβίας, 2000.
Θερμές ευχαριστίες:
Στον Αξιοσέβαστο Θεολόγο του Ισλάμ και απόφοιτο του Islamic University of Medina της Σαουδικής Αραβίας με υποτροφία, κύριον Σεντάτ Καράνταη (Sayın Sedat Karadayı Hoca) για την αμέριστη βοήθεια του στην συγγραφή τούτης της έρευνας.
Υ.Γ.1.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ευαίσθητη περιοχή μας, αλλά και για το momentum της επικαιρότητας, να γίνει ένας εύλογος διαχωρισμός μεταξύ του Ισλάμ που βλέπουμε στους δέκτες μας, με το φιλειρηνικό Ισλάμ που έχουμε στην πόλη της Ξάνθης και οφείλεται εν μέρει, στην αρμονική συνύπαρξη των δύο κοινοτήτων. Είναι κάτι τελείως διαφορετικό και οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.
Υ.Γ.2.
Σας ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων για την κατανόηση.
Επιμέλεια ιστορικής έρευνας
Μπατζακίδης Φ. Γιώργος
Ιστορικός – Συγγραφέας
Ιστορικός Ερευνητής της Οθωμανικής Περιόδου