Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σε ένα “μωσαϊκό επικοινωνίας” συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το ΣΔΕ Ξάνθης στη Λιθουανία

Σε ένα “μωσαϊκό επικοινωνίας” συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το ΣΔΕ Ξάνθης στη Λιθουανία

0

Μέσα από ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο που περιλάμβανε βιωματικές δραστηριότητες για το ρόλο της επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ξάνθης ολοκλήρωσε την δεύτερη και τελευταία δράση κινητικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η δράση πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 14 Μαρτίου 2022 στο Κάουνας της Λιθουανίας με οργανισμό υποδοχής την NGO Kaunas Biennial (Kaunas LT-45393, Lithuania). Ο τίτλος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν «Mosaic of communication» («Μωσαϊκό επικοινωνίας»). Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν ήταν η Μποφιλίου Αρετή, η Μουτίδου Ελπινίκη, η Τάσιου Φανούλα και η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Ρόιδου Λαμπρινή, οι οποίες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με δύο ομάδες εκπαιδευτικών από σχολεία της Μαδέρα (Πορτογαλία).

Το σεμινάριο στόχευε στην επίγνωση της ανάγκης για αποτελεσματική επικοινωνία προκειμένου να είμαστε επιτυχημένοι στην κοινωνική μας ζωή και να επιτύχουμε τους στόχους που τέθηκαν στην Ευρώπη 2020.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, με τη χρήση και βιωματικών δραστηριοτήτων, έγινε δυνατή η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων, που προέρχονταν από τρεις χώρες της ευρωπαϊκής Ένωσης, συγκεκριμένα την Ελλάδα, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία. Η επικοινωνία εξετάστηκε ειδικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως αναπόσπαστο κομμάτι και σταθερή επιδίωξή της. Αναγνωρίστηκαν προβλήματα και όρια και προτάθηκαν τεχνικές, μέθοδοι και εργαλεία, που καθιστούν αποτελεσματικότερη την επικοινωνιακή διαδικασία στην εκπαίδευση, μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, εκπαιδευτικών μεταξύ τους.

Το θεωρητικό αυτό κομμάτι συνδεόταν με ένα πρακτικό μέρος, κατά το οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επικοινωνήσουν μέσω της τέχνης, και όχι μόνο να βελτιώσουν την κατανόησή τους για την αποτελεσματική επικοινωνία για κοινωνική ένταξη αλλά να μάθουν και την τέχνη της κατασκευής ψηφιδωτού.

Ως τελικός στόχος ορίστηκε η διακόσμηση ενός κυκλικού τραπεζιού, που φτιάχτηκε ειδικά για τις ανάγκες του εργαστηρίου, με ψηφιδωτά μοτίβα. Ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες κλήθηκε να φτιάξει το δικό του κομμάτι, το οποίο στη συνέχεια θα συνδεόταν με τα υπόλοιπα. Το κυκλικό αυτό τραπέζι δόθηκε στο σχολικό κτήριο που φιλοξενούσε τις δράσεις στα πλαίσια της community art (τέχνη της κοινότητας).

Δημιουργήθηκαν έτσι οι προϋποθέσεις και η βάση για μια ιδιότυπη επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, οι οποίοι συνεργάστηκαν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Ταυτόχρονα με την εκμάθηση της τεχνικής του ψηφιδωτού, δημιουργήθηκαν γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης και έγινε στην πράξη φανερό πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Η ιδιότυπη αυτή σύζευξη της επικοινωνιακής διαδικασίας με την τέχνη του ψηφιδωτού έφερε στην επιφάνεια πτυχές, προϋποθέσεις και όρια της επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και ομάδων.

Όπως μετέφεραν οι συμμετέχουσες από το ΣΔΕ Ξάνθης, «το σεμινάριο ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες του σχολείου σε σχέση με την πρόταση που είχε καταθέσει και εκτιμούμε ότι έρχεται να εκπληρώσει τους στόχους που τέθηκαν, καθώς ζούμε σε μια κοινωνία που βασίζεται στην πληροφορία, όπου η επικοινωνία καθορίζει πόσο γρήγορα μαθαίνουμε, πόσο δημιουργικά συμμετέχουμε στην διεθνή και διαπολιτισμική ανταλλαγή και πόσο αποτελεσματικοί είμαστε στην επίτευξη των στόχων μας». Οι ίδιες κατέληξαν λέγοντας, «οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν στο θεωρητικό και στο πρακτικό επίπεδο θα γίνει προσπάθεια να διαχυθούν τόσο στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του σχολείου όσο και στην τοπική κοινωνία».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Παράνομο ρεύμα πάνω από 50 σπιτιών στο Δροσερό κόβει τώρα ο ΔΕΔΔΗΕ

Εκτεταμένη επιχείρηση συνοδεία της Αστυνομίας. Συνεργείο με εναερίτες κόβει τα καλώδια των…