Πότε ξεκινά η χρέωση με τον μήνα
Από 1η Ιουνίου υπολογίζεται πως θα δοθεί οριστικό τέλος στους «έναντι λογαριασμούς».
Συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ ήδη έχουν πιάσει δουλειά και επισκέπτονται ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ώστε κάθε μήνα να καταγράφουν και να καταχωρούν στο σύστημα τις ενδείξεις των μετρητών.
Μάλιστα, οι καταναλωτές θα κληθούν να συσχετίσουν τον αριθμό του κινητού τους με τον αριθμό της παροχής, ώστε με γραπτά μηνύματα να ενημερώνονται για το διάστημα κατά το οποίο θα μεταβαίνουν στην οικία τους τα συνεργεία του Διαχειριστή Δικτύων.
Για τα ακίνητα όπου ήδη έχουν γίνει μετρήσεις, πρακτικά σημαίνει πως θα αρχίσουν να λαμβάνουν εφεξής λογαριασμούς ρεύματος εκκαθαριστικούς, δηλαδή η χρέωση του ρεύματος θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης σε μηνιαία βάση. Η έναρξη της μηνιαίας καταμέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ξεκινήσει και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όλοι οι λογαριασμοί ρεύματος από εδώ και στο εξής θα είναι εκκαθαριστικοί, δηλαδή η χρέωση θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης ρεύματος.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν πως για να γίνει η καταμέτρηση θα πρέπει να εξασφαλίσουν στα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ πρόσβαση στο χώρο όπου βρίσκεται το ρολόι του ακινήτου τους.
Στην περίπτωση που τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο ρολόι και σταθεί αδύνατο να μετρήσουν την κατανάλωση, τότε ο λογαριασμός ρεύματος θα είναι έναντι.
Με άλλα λόγια, θα γίνει μία εκτίμηση για τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν, με βάση την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της προηγούμενης χρονιάς.
Υπάρχει, πάντως, η δυνατότητα εντός 4 ημερών από την ημέρα της ανεπιτυχούς επίσκεψης του ΔΕΔΔΗΕ, να δηλώσει ο ίδιος ο πολίτης την κατανάλωση.
Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, τηλεφωνικά και online και συγκεκριμένα:
– Με δωρεάν κλήση: Μπορεί να καλέσει κανείς στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000
– Ηλεκτρονικά: Μπορεί κανείς να καταχωρήσει την ένδειξη του μετρητή του στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, στο https://apps.deddie.gr/ccrWebapp/newccticket.html?type=8
Όπως προαναφέρθηκε ωστόσο, ο ΔΕΔΔΗΕ θα φροντίσει να αντιστοιχήσει αριθμούς κινητών με παροχές, προκειμένου να ενημερώνει τους καταναλωτές για τις ημέρες και τις ώρες που θα διενεργούν τις επισκέψεις τους για καταμέτρηση τα συνεργεία.