Προβληματισμός από την συχνότητα των τροχαίων – Παρακολουθεί το φαινόμενο η Τροχαία Ξάνθης-Τι παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν
Μήπως να επανεξετάσει ο δήμος και να «κυνηγήσει» το …ξεχασμένο έργο της συνολικής ανάπλασης της περιοχής;
Σε δρόμο «καρμανιόλα» τείνει να χαρακτηριστεί η ανατολική είσοδος της Ξάνθης μετά τα συχνά τροχαία δυστυχήματα που σημειώνονται. Είναι ενδεικτικό ότι σε διάστημα 4 μόνο ημερών σημειώθηκαν δύο τροχαία, ένα το Σάββατο και ένα την Τετάρτη με εμπλεκόμενα επιβατηγά και μοτοσυκλέτες και τραυματισμούς των οδηγών και στα δύο περιστατικά. Η συχνότητα των τροχαίων στην περιοχή ανησυχεί την κοινωνία της Ξάνθης καθώς και την Αστυνομία που παρατηρεί το φαινόμενο. Παράλληλα επαναφέρει ως κοινωνικό αίτημα στην ατζέντα του δήμου ένα ξεχασμένο έργο, αυτό της συνολικής ανάπλασης της Ανατολικής εισόδου της πόλης.
Προβληματισμός και προτάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά τα τροχαία αναπτύσσεται ένα διάλογος και κατατίθενται προτάσεις που θα ήταν καλό να εξετάσουν οι αρμόδιοι. Ενδεικτικά σημειώνουμε: «Με αφορμή τα συχνά ατυχήματα στο ύψος κοιμητηρίων έχω την εξής πρόταση: Να γίνει διάζωμα δρόμου και αυτό ως κάτω στο τελευταίο Shell βενζινάδικο και τέλος το πρόβλημα. Με μία ελεγχόμενη διάβαση για πεζούς, όπως υπάρχει σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Στο τέλος κυκλικός κόμβος για όποιον επιθυμεί αλλαγή κατεύθυνσης».
Παρακολουθεί το φαινόμενο η Τροχαία -Τι παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν
Τους προβληματισμούς των πολιτών μεταφέραμε στον Διευθυντή της Αστυνομίας Ξάνθης Κωνσταντίνο Ρίζο και μας είπε: «Είναι ένα φαινόμενο που μας απασχολεί. Η Τροχαία το παρακολουθεί σ’ ολο του το εύρος και καταγράφει την συχνότητα αλλά και τα αίτια που οδηγούν στα τροχαία και αν κριθεί σκόπιμο θα προβεί στις προβλεπόμενες παρεμβάσεις». Όπως πρόσθεσε ο κ. Ρίζος οι παρεμβάσεις μπορεί να αφορούν την μείωση των ορίων ταχύτητας, ειδική σήμανση, δημιουργία κόμβου κ.λ.π.
Τα έργα της ανατολικής και δυτική εισόδου της Ξάνθης σταμάτησαν από τις αντιδράσεις για τις απαλλοτριώσεις
Σ’ ότι αφορά το έργο της ανατολικής εισόδου της πόλης το «Ε» απευθύνθηκε στον αντιδήμαρχο τεχνικών Έργων και Υπηρεσιών Κυριάκο Παπαδόπουλος για να λάβει μια λακωνική ωστόσο διαφωτιστική απάντηση: «Το έργο δεν προχώρησε γιατί υπήρξαν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις». Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το έργο της Δυτικής εισόδου που επίσης δεν προχώρησε καθώς κι εκεί υπήρξαν αντιδράσεις από τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εκεί. Είναι η κλασική περίπτωση όπου ακυρώνονται έργα ενίοτε πολύ σημαντικά για την τοπική κοινωνία, γιατί οι αιρετοί δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν κοινωνικές ή επαγγελματικές ομάδες που θίγονται ή ξεβολεύονται για ένα διάστημα και να θέσουν σε κίνδυνο την επανεκλογή τους !
Μια μελέτη που δεν έγινε ποτέ παρότι υπήρχαν δεσμευμένα 3,5 εκ. ευρώ
Υπενθυμίζουμε ότι την μελέτη για το έργο της Ανατολικής εισόδου της πόλης επρόκειτο να την εκπονήσει η Εγνατία ΑΕ γιατί επρόκειτο να συνδεθεί με την παράκαμψη – απόληξη του κάθετου άξονα. Η Εγνατία όμως άγνωστο γιατί δεν προχώρησε την μελέτη παρότι υπήρχε κονδύλι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το ζήτημα απασχολεί την τοπική αυτοδιοίκηση και τους πολιτικούς παράγοντες από το 2010 και το 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο τότε υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης κ. Στάθης Γιαννακίδης υπέγραψε την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της μελέτης με προϋπολογισμό 3.452.000 ευρώ.