Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα «Λάμπα»: Πειραματισμός με βάση το θέατρο στην «καρδιά» της Ξάνθης

«Λάμπα»: Πειραματισμός με βάση το θέατρο στην «καρδιά» της Ξάνθης

0

Η θεατροπαιδαγωγός και μουσικός, Στέλλα Γκρήγκοβιτς παρουσιάζει στο «Ε» το περιεχόμενο των τριών εργαστηρίων -Το Σάββατο 6 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο και ακολουθούν τα άλλα δύο 14 και 20 Απριλίου


«Το θέατρο είναι το περιεχόμενο και η θεματική διαφοροποιείται. Τα τρία εργαστήρια, λοιπόν αφορούν την τέχνη του θεάτρου στην Λάμπα, δηλαδή σε ένα εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης», τονίζει


Το εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης Λ ά μ π α, διοργανώνει τρία αυτοτελή εργαστήρια για το θέατρο. Κάθε εργαστήρι είναι βιωματικό και είναι ανοιχτό για όσους και όσες θέλουν να έρθουν σε επαφή με τρόπο με το θέατρο. Επισημαίνεται βέβαια ότι  οποιαδήποτε προηγούμενη θεατρική εμπειρία, είναι βοηθητική, αλλά όχι απαραίτητη.

Ακολούθως, η θεατροπαιδαγωγός και μουσικός, Στέλλα Γκρήγκοβιτς παρουσιάζει τη θεματική και τη δομή του κάθε εργαστηρίου.

Όπως δηλώνει στο «Ε», «το θέατρο είναι το περιεχόμενο και η θεματική διαφοροποιείται. Τα τρία εργαστήρια, λοιπόν αφορούν την τέχνη του θεάτρου στην Λάμπα, δηλαδή σε ένα εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, το κάθε εργαστήρι έχει καλεσμένο έναν διαφορετικό εμψυχωτή. Το πρώτο έχει ήδη γίνει και συγκεκριμένα το Σάββατο 6 Απριλίου και ακολουθούν άλλα δύο την Κυριακή 14 Απριλίου και στις 20 Απριλίου».

Η κ. Γκρήγκοβιτς τονίζει μάλιστα πως γίνεται απόπειρα να υπάρξει ποικιλία κατόπιν συνεννόησης. «Συνεπώς, στα τρία αυτά εργαστήρια δουλεύονται και έχουν μπει σαν βάσεις τα τρία βασικά στοιχεία της θετικής πράξης και διαδικασίας», όπως δηλώνει.



1ο εργαστήριο: Λόγος & σώμα: βασικές αρχές

«Στο πρώτο εργαστήριο οι συμμετέχοντες δούλεψαν με τον Φίλιππο Τσαουσέλη πάνω στο λόγο και στο σώμα μέσω του οποίου παίζουμε και θέατρο. Συγκεκριμένα, επικεντρώθηκε στο κομμάτι του λόγου, στα σημεία στίξης, στο πώς μιλάμε και αρθρώνουμε και στεκόμαστε στην σκηνή και φυσικά δουλεύοντας μέσα από ένα ενεργό σώμα, οπότε υπήρχαν και βιωματικές ασκήσεις γύρω από αυτό», σημειώνει.

2ο εργαστήριο: Τραγούδι και ρυθμός

Στη συνέχεια, αναφέρεται στη θεματική του δεύτερου εργαστηρίου στο οποίο είναι η ίδια εμψυχώτρια. Υπογραμμίζει ότι οι συμμετέχοντες πρόκειται μέσα από το τραγούδι να δουλέψουν την φωνή τους και την ομαδική επικοινωνία, τον συντονισμό ώστε να εξερευνήσουν την σημασία που έχει ο ρυθμός, τόσο με την μουσική έννοια της λέξης, όσο και ο ρυθμός που μπορούμε να βρούμε σε διάφορα πράγματα, ακόμη και στην εξελεγκτική μας πορεία.

«Τα μέλη μίας ομάδας που θα παίξουν μαζί θέατρο είναι πολύ σημαντικό να έχουν αυτόν τον συντονισμό. Επιπλέον, θα τραγουδήσουμε με σκοπό να δουλέψουμε θεατρικά την τραγουδιστική φωνή και τον ρυθμό που μας χαρίζει το τραγούδι και η μουσική γενικότερα», επισημαίνει επιπροσθέτως.

3ο εργαστήριο: Σκηνική επικοινωνία

«Το τρίτο σεμινάριο είναι στις 20 Απριλίου και το εμψυχώνει η Ευγενία Πανταζόγλου. Στο συγκεκριμένο θα δουλέψουμε το τρίτο σκέλος που είναι η επικοινωνία και συγκεκριμένα η σκηνική, το πώς δηλαδή μια ομάδα επί σκηνής αλληλοεπιδρά, αφουγκράζεται, ακούει ενεργητικά ο ένας τον άλλον για να μπορέσει να αρθρώσει τον λόγο και να παίξει το θεατρικό παιχνίδι», όπως δηλώνει.

Βεβαιώνει πως και στα τρία εργαστήρια βασική επιδίωξη είναι να δοθεί ένα ωραίο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια του οποίου να μπορούν οι άνθρωποι που δεν έχουν ξαναδοκιμάσει να αντιληφθούν αυτή τη διαδικασία σαν «ανοιχτή πόρτα» για να μπορέσουν να μπουν.

Όπως άλλωστε υποστηρίζει με έμφαση, το ΛΑΜΠΑ έχει κεντρικό άξονα λειτουργίας να παρέχει βιωματική εκπαίδευση τόσο στην μουσική, όσο και στο θέατρο, οπότε το αντικείμενο του θεάτρου είναι ένα κομμάτι της διαδικασίας και της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής ενασχόλησης έτσι κι αλλιώς, είναι κομμάτι των σπουδών.

«Με ενδιαφέρει, λοιπόν να δοθεί αυτό το βήμα και ‘’να ανοίξει’’ κυρίως προς τους ενήλικες. Είναι κάτι αυτοτελές, δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας με την πόλη, ώστε οι άνθρωποι να παίξουν, να δοκιμαστούν σε αυτή την τέχνη χωρίς φόβο και με πάθος», τονίζει.

Τέλος, αναφορικά με τον αριθμό συμμετοχών, αναφέρει:

«Υπάρχει περιθώριο συμμετοχών. Συγκεκριμένα, ένα εργαστήρι για να λειτουργήσει σίγουρα ένας αριθμός των έξι με οκτώ ατόμων αποτελεί το ‘’minimum’’, ενώ το ‘’maximum’’ είναι ανάλογα με το εργαστήρι, σίγουρα όμως όχι πάνω από 15 με 18 άτομα».

Ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή η Στέλλα Γκρήγκοβιτς ορίζει την όρεξη για δοκιμή, αν και τα εργαστήρια δεν απευθύνονται μόνο σε όσους δεν έχουν ξαναπαίξει θέατρο, αλλά είναι σίγουρα και εργαστήρια που καλωσορίζουν αυτούς που δεν έχουν δοκιμάσει κάτι τέτοιο παλαιότερα. Αναντίρρητα, εστιάζει την προσοχή στο ότι το κάθε εργαστήριο έχει το δικό του επίκεντρο, αλλά συνάμα αφορά και ανθρώπους με περισσότερη εμπειρία.


Πληροφορίες για το κάθε εργαστήριο

Ημερομηνίες:

-Κυριακή 14 Απριλίου: Τραγούδι και ρυθμός με την Στέλλα Γκρήγκοβιτς

-Σάββατο 20 Απριλίου: Σκηνική επικοινωνία με την Ευγενία Πανταζόγλου

Ώρες: 17.30 – 20.00

Δήλωση συμμετοχής: lamba.art.edu@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6978514770

Χώρος διεξαγωγής: εργαστήρι καλλιτεχνικής εκπαίδευσης Λάμπα, Ευριπίδου 9, Ξάνθη

Κόστος κάθε εργαστηρίου: 15 ευρώ (Με την συμμετοχή και προπληρωμή και για τα τρία εργαστήρια, θα υπάρξει έκπτωση και το συνολικό κόστος θα είναι 35€)


 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…