Επιτεύχθηκε η προσέγγιση με ευρωπαϊκά σχολεία-εταίρους και η αμοιβαία ανταλλαγή εμπειριών
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Erasmus κινητικότητα(29762-ΜΟΒGRP-27246) ,η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ομαδικού project που το 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης και η παιδαγωγική ομάδα του Erasmus εκπόνησε για το έτος 2023-24. To σχολείο μάλιστα έχει πάρει την Διαπίστευση ERASMUS+ που του απονεμήθηκε, προκειμένου να έχει απλουστευμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες χρηματοδότησης στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του Προγράμματος Erasmus+ (2021-2027) στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης. Επιδιώκει χαρακτηριστικά να καλύψει έξι στόχους που είναι η ενεργός πολιτειότητα, οι καινοτόμες διδασκαλίες μέσω ΤΠΕ, η συμπερίληψη, η περιβαλλοντική συνείδηση η εκμάθηση ξένων γλωσσών και η επιχειρηματικότητα.
Μαθητές και καθηγητές επιχείρησαν να καλύψουν τους τρεις από τους έξι στόχους του προγράμματος κι εστίασαν κυρίως στην εμπέδωση της έννοιας ενεργός πολιτειότητα και συμπερίληψη, αλλά και βιωματική εκμάθηση ξένων γλωσσών. Ακολούθως, υλοποίησαν στόχους των αξόνων 1, 3, και 6. Κατόρθωσαν με λίγα λόγια να ενσωματώσουν καλύτερα τους μαθητές τους στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι με καθεστώς ενημέρωσης και απόκτησης προσωπικών βιωμάτων στην ευρωπαϊκή κουλτούρα. Οι μαθητές φιλοξένησαν για μια εβδομάδα ιταλούς συνέφηβους μαθητές από το Liceo Classico of Pegli, στην Γένοβα της Ιταλίας (19-2-24 έως 24-2-24) , φιλοξενήθηκαν με τη σειρά τους (10-3-24 έως 16-3-24) και παρακολούθησαν από κοινού δράσεις στο πλαίσιο του ελληνικού και ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Μέσω των εν λόγω δράσεων επιτεύχθηκε η προσέγγιση με ευρωπαϊκά σχολεία-εταίρους και η αμοιβαία ανταλλαγή εμπειριών , καθώς έχουν μακροχρόνιες ή παραδοσιακές εμπειρίες με την ένταξη των μαθητών στον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Έγινε πράξη η καλλιέργεια της ιδιότητας του ενεργού ευρωπαίου πολίτη στο πλαίσιο της συμμετοχικής δημοκρατίας, εμπεδώθηκε η αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η προάσπιση τους μέσα από την επίσκεψη στο σπίτι του πρόσφυγα μια δομή στη Γένοβα που φιλοξενεί 112 πρόσφυγες από Τανζανία, Ουκρανία, Καμερούν κ. α. Εκεί είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν τόσο με τους υπεύθυνους της δομής για τον απόλυτο σεβασμό εθνικής, κοινωνικής, πολιτισμικής ποικιλομορφίας, αφού η φιλοξενία άφησε αμοιβαία αισθήματα αποδοχής και αλληλοκατανόησης. Στη συνέχεια, τέθηκε στο επίκεντρο η καταπολέμηση της ρητορικής του μίσους, με τη συμμετοχή σε αθλητικά παιχνίδια προσομοίωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες , που προωθούσαν την ανεκτικότητα, τον σεβασμό κάθε διαφορετικότητας, με στόχο την ειρήνη και την πρόοδο των ατόμων και των λαών.
Οι μαθητές, τελικά κατανόησαν με βιωματικό τρόπο πώς τα σχολεία του εξωτερικού οργανώνουν τη διδασκαλία τους συνδυάζοντας παραδοσιακές και καινοτόμες μεθόδους και προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλές ομοιότητες αλλά και διαφορές σε σχέση με το ελληνικό αλλά η ουσία είναι η αγάπη για τη γνώση και ο σεβασμός προς τον συνάνθρωπο. Η βιωματική συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες συμπερίληψης, αλλά και η επίσκεψη σε δομή φιλοξενίας προσφύγων και συνέντευξη με πρόσφυγες πρόσφεραν πολύτιμες γνώσεις στους μαθητές για τα νόμιμα δικαιώματα των προσφύγων στο πλαίσιο της ΕΕ, αλλά και τη γνώση ότι ευρωπαίος πολίτης είναι αυτός που προστατεύει και σέβεται τα δικαιώματα όλων, ειδικά αυτών που βιώνουν τη ρητορική του μίσους ή τη βία του πολέμου. Τέλος, η ξενάγηση και οι περίπατοι σε ιστορικά μνημεία και τόπους πολιτιστικού ενδιαφέροντος καλλιέργησαν στους μαθητές την ευρωπαϊκή συνείδηση και την πολιτειότητα, αφού η γνώση της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε λαού είναι βασική υποχρέωση κάθε ενεργού ευρωπαίου πολίτη.