Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αστοχίες που «βγάζουν μάτι» στην μελέτη της πεζογέφυρας Κιμμερίων

Αστοχίες που «βγάζουν μάτι» στην μελέτη της πεζογέφυρας Κιμμερίων

0

Αποφασίστηκε συν τοις άλλοις να σταματήσει η ανάπλαση στην Λεωφόρο Στρατού στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Πέμπτη


Λάθη στις μελέτες βλέπει το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης – Ολιγωρία της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής καθώς δεν προχώρησε στις συμβατικές υποχρεώσεις της σχετικά με την πεζογέφυρα


Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν… Μπορεί η συγκεκριμένη φράση να αναφέρεται στο περιβόητο γεφύρι της Άρτας το οποίο κατέστη συνώνυμο του ακατόρθωτου αλλά και η Ξάνθη πλέον έχει τη δική της αναφορά. Και αυτή δεν είναι άλλη από την πεζογέφυρα των Κιμμερίων.

Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης κατά την οποία ψηφίστηκε η «Διάλυση σύμβασης του έργου: «Κατασκευή πεζογέφυρας Κιμμερίων», σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 161 του Ν.4412/2016» όπως επίσης και η «προσωρινή διακοπή του έργου με τίτλο: «Ανάπλαση & βελτίωση οδικής ασφάλειας τής Λεωφόρου Στρατού από την χθ0 μέχρι την χθ0+533», σύμφωνα με το άρθρο 161 του Ν.4412/2016».

Παίρνοντας τον λόγο ο πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μανώλης Φανουράκης ανέφερε ότι το μεγάλο πρόβλημα [αναφερόμενος στην πεζογέφυρα] είναι η διέλευση των πεζών καθώς για 20 εκατοστά η Περιφέρεια δεν μπόρεσε να δώσει την έγκριση της για να περάσουν πάνω από την γέφυρα. «Είχαμε βάλει κάποια χρήματα στην ΔΕΥΑΞ ώστε να μπορέσει να βγάλει τις σωληνώσεις από την κρεμαστή γέφυρα και να τις περάσει από κάτω. Επίσης είχαμε στείλει έγγραφο στο Στρατό για την συνδρομή του αλλά ήρθαν οι καταστροφές στην Θεσσαλία και δεν προχώρησε. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι τι θα γίνει με την πεζογέφυρα εφόσον διαλύεται η σύμβαση;», ρώτησε ο κ. Φανουράκης τον νυν αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Κυριάκο Παπαδόπουλο.

Η ολιγωρία της ΔΕΥΑΞ ο κύριος λόγος διακοπής της σύμβασης

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η μελέτη θα επαναπροκηρυχθεί. Στη συνέχεια δήλωσε ότι «από την ημερομηνία που υπογράφηκε η σύμβαση μέχρι την ημερομηνία της λύσης, δηλ. 11 Ιουλίου έως την 19 Ιουλίου 2023 η ανάδοχος εταιρία ζήτησε την προσωρινή διακοπή εργασιών καθώς δεν ήταν δυνατόν να παραχθεί έργο με τις υφιστάμενες σωληνώσεις άρδευσης, ύδρευσης και τις καλωδιώσεις της ΔΕΗ. Σε τρεις μήνες ο ανάδοχος είχε το δικαίωμα να λύσει την σύμβαση όπως και προέβη στις 23 Νοεμβρίου του 2023».

«Ο κύριος λόγος της διακοπής της σύμβασης είναι η ολιγωρία όσον αφορά στην απομάκρυνση των σωληνώσεων», ανέφερε.

Π. Λύρατζης: «Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή δεν ήταν έτοιμη να υλοποιήσει το έργο»

Ο δημοτικός σύμβουλος της δημοτικής παράταξης «ΜΠΡΟΣΤΑ», Πασχάλης Λύρατζης, με τη σειρά του, διάβασε το έγγραφο που εστάλη από την εταιρεία η οποία είχε αναλάβει την υλοποίηση του έργου της πεζογέφυρας.

«Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, η ανάδοχος εταιρεία μας, σύμφωνα με τις απολύτως νόμιμες και συμβατικές υποχρεώσεις, προέβη σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για την απρόσκοπτη και έγκαιρη έναρξη των εργασιών. Ωστόσο η έναρξη εκτέλεσης των εργασιών δεν καθίσταται δυνατή έως σήμερα […]. Πρώτον, στη θέση του έργου υπάρχουν δίκτυα ύδρευσης, άρδευσης και ηλεκτρισμού τα οποία σύμφωνα με την μελέτη θα έπρεπε να απομακρυνθούν. Έως σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η έναρξη των εργασιών. Επιπλέον στην μελέτη δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την μετακίνηση των πεζών ύστερα από την κατάρρευση της υφιστάμενης πεζογέφυρας».

Όπως γίνεται φανερό, η Δημοτική Αρχή φάνηκε, ενώ υπεγράφη η σύμβαση, να μην προχώρησε στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών της. «Ενώ το έργο προκηρύχθηκε και ανατέθηκε, ο Δήμος δεν ήταν προετοιμασμένος να ξεκινήσει το έργο», τόνισε ο κ. Λύρατζης.

Μ. Τσέπελης: «Το γνωρίζαμε ότι υπάρχει πρόβλημα με την μελέτη»

Ο πρώην δήμαρχος του Δήμου Ξάνθης, Μανώλης Τσέπελης υπογράμμισε ότι «δεν υπήρχε η πρόβλεψη ώστε να εξασφαλίσουμε την ασφαλή μετακίνηση των πεζών μέχρι να κατασκευαστεί η πεζογέφυρα. Εγώ αναλαμβάνω τις ευθύνες των πράξεων και των λόγων μου», ενώ συμπλήρωσε ότι «δώσαμε 30 χιλιάδες ευρώ στην ΔΕΥΑΞ ώστε να προχωρήσουν τα έργα. Τα προβλήματα της γέφυρας είναι δύο: Πρώτον, ότι ο νόμος λέει ότι οι γέφυρες για πεζούς πρέπει να είναι έξι μέτρα και η γέφυρα στα Κιμμέρια είναι πέντε μέτρα και ογδόντα εκατοστά και δεύτερον, η γέφυρα είναι χαρακτηρισμένη ως μονής κυκλοφορίας και να ρυθμίζεται η κυκλοφορία με φανάρια αλλά δυστυχώς δεν πήραμε την έγκριση από την Περιφέρεια».



Σ. Μελισσόπουλος: «Για ακόμη μια φορά η Ξάνθη ουραγός στα έργα»

«Σύγχρονο πύργο της Βαβέλ» χαρακτήρισε ο επικεφαλής της παράταξης «ΜΠΡΟΣΤΑ» τον Δήμο Ξάνθης. «Πρέπει να ζητήσουμε μια μεγάλη συγγνώμη», τόνισε απευθυνόμενος στον κ. Τσέπελη.

«Το έργο της πεζογέφυρας δεν θα γίνει τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Στην μελέτη δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την μετακίνηση των πεζών. Ποιος παρέλαβε την μελέτη; Ποιος ήταν πολιτικός προϊστάμενος; Μάλλον κανείς!».

Ο ίδιος αναρωτήθηκε αν θα λογοδοτήσει κανείς καθώς απευθυνόμενος στον κ. Τσέπελη υπογράμμισε ότι «το αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη δεν σημαίνει τίποτα για κανέναν. Θα λογοδοτήσει κανείς αν σε αυτό το διάστημα συμβεί κάποιο ατύχημα; Ποιος είναι ο υπεύθυνος για τα χαμένα χρήματα των δημοτών;».

«Για ακόμη μια φορά η Ξάνθη είναι ουραγός όσον αφορά στα έργα, ενώ είναι πρωταθλήτρια στις προμήθειες και στις απευθείας αναθέσεις», επεσήμανε κλείνοντας ο κ. Μελισσόπουλος.

Γ. Ζερενίδης: «Οι πολιτικοί προϊστάμενοι δεν φέρουν ευθύνη για τις αστοχίες των μελετών»

Ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και νυν πρόεδρος ΔΕΥΑΞ, Γιάννης Ζερενίδης υιοθέτησε διαφορετική στάση από τον κ. Μελισσόπουλο καθώς θεωρεί, όπως είπε ο ίδιος, ότι δεν έχει σημασία να αναλάβει κάποιος την πολιτική ευθύνη καθώς αν μία μελέτη αστοχεί δεν φταίνε οι πολιτικοί προϊστάμενοι. «Ποιος φταίει; Φταίει η τεχνική υπηρεσία», τόνισε ό ίδιος.

«Γίνεται μία πεζογέφυρα και η τεχνική υπηρεσία τέσσερα χρόνια δεν μελετά πώς οι πεζοί θα μετακινηθούν κατά το στάδιο της κατασκευής. Είναι ανέκδοτο αυτό. Ο πρώην δήμαρχος δεν έχει ευθύνες αλλά έχει την υποχρέωση να καταλογίσει ευθύνες στους υπαλλήλους. Δεν είναι δυνατόν να μην βρίσκεται κανένας υπόλογος. Οι μελέτες των τεχνικών υπηρεσιών αστοχούν η μία πίσω από την άλλη».

Επιπρόσθετα, ο κ. Ζερενίδης απαντώντας στον κ. Τσέπελη και κ. Φανουράκη υπογράμμισε ότι «με κάθε επιφύλαξη σας λέω ότι τα 30 χιλιάδες ευρώ δεν έχουν φτάσει στην ΔΕΥΑΞ».

Σταματούν και τα έργα στην Λεωφόρο Στρατού

Παράλληλα με την πεζογέφυρα των Κιμμερίων σταματάει το έργο αποκατάστασης υποδομών δημοτικής ενότητας Σταυρούπολης Δήμου Ξάνθης στους οικισμούς Δαφνώνα, Νεοχωρίου και Μ. Ευμοίρου όπως και η ανάπλαση της Λεωφόρου Στρατού. Όσον αφορά στην ανάπλαση της Λεωφόρου Στρατού σταματά καθώς, σύμφωνα με τον κ. Ζερενίδη, η τεχνική υπηρεσία δεν είχε προβλέψει ότι υπάρχουν δύο βενζινάδικα στην λεωφόρο που δεν γίνεται να κλείσουν οι είσοδοι και οι έξοδοι τους.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Παύλος Μαραγκός
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επανέρχονται τα απευθείας σιδηροδρομικά δρομολόγια στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Β. Οικονόμου κατά την περιοδεία του …