Αρχική ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ Δυο απάτες σε μια μέρα στην Ξάνθη!

Δυο απάτες σε μια μέρα στην Ξάνθη!

0

Απάτη με ηλεκτρονική παραγγελία –  Άλλα παρήγγειλε και παρέλαβε …σκουπίδια!

Τι συμβουλεύει η Γραμματεία του Κέντρου Καταναλωτή (ΙΝΚΑ)


Καθημερινό φαινόμενο είναι πλέον οι τηλεφωνικές απάτες ή vishing (voice phising), όπως είναι γνωστές. Διάφορα κόλπα μηχανεύονται οι απατεώνες με στόχο να αλιεύσουν προσωπικά στοιχεία μέσα από τηλεφωνικές κλήσεις και να υφαρπάξουν χρήματα από λογαριασμούς. Η απάτη «πάει σύννεφο» και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Άλλα παραγγέλλεις μέσα από site, άλλα παραλαμβάνεις και όταν το διαπιστώνεις είναι πλέον αργά…Κλαις τα λεφτά που έδωσες, αφού δεν υπάρχει τρόπος να τα πάρεις πίσω ή να πάρεις αυτό που παρήγγειλες…

Απάτη με επιστροφή ποσού από την ΔΕΗ

Θύμα τηλεφωνικής απάτης έπεσε νεαρός συμπολίτης μας που δέχτηκε τηλεφώνημα από ένα άγνωστο κινητό, το Σάββατο το μεσημέρι. Σύμφωνα με όσα μας διηγήθηκε, αυτός που του τηλεφώνησε του είπε ότι ήταν από το Τμήμα επιστροφών της ΔΕΗ, του ανέφερε όλα τα προσωπικά στοιχεία που αναγράφονται στον προσωπικό του λογαριασμό ρεύματος και του είπε  ότι έχει ένα ποσό επιστροφής 265 ευρώ. Στην συνέχεια του είπε ότι έχει δύο κάρτες τραπέζης και του ανέφερε τους πρώτους αριθμούς από την κάρτα προκειμένου να τον παρασύρει να πει τους τελευταίους και επίμαχους. Ευτυχώς ο συμπολίτης μας ψυλλιάστηκε, πρώτα απ’ όλα γιατί ήταν μεσημέρι Σαββάτου και δήθεν το τηλεφώνημα ήταν από το Τμήμα επιστροφών της ΔΕΗ (!)και δεύτερον επειδή γνώριζε ότι οι πρώτοι αριθμοί στις κάρτες κάθε τράπεζας είναι κοινοί κατά συνέπεια διέκρινε την προσπάθεια να τον «ψαρέψουν» να πει τους επίμαχους τελευταίους. Έτσι έκανε την κομβική ερώτηση, με ποιον μιλά και από πού καλεί και αμέσως του έκλεισαν το τηλέφωνο. Στη συνέχεια επικοινώνησε με την Αστυνομία Ξάνθης που του είπαν ότι πρέπει να κάνει καταγγελία στην Δίωξη. Ευτυχώς ο συμπολίτης μας ήταν «ψυλλιασμένος» και γνώστης κάποιων πραγμάτων σχετικά με τις τράπεζες και δεν έπεσε στην παγίδα να πει τα τελευταία ψηφία της κάρτας, γιατί τότε όχι λεφτά δεν θα του επέστρεφαν αλλά θα του αφαιρούσαν… Κάποιοι όμως μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας είναι ευάλωτοι. Να σημειώσουμε ότι η Αστυνομία για να ασχοληθεί με την υπόθεση πρέπει να γίνει καταγγελία που γίνεται συνήθως όταν συντελεστεί ή απάτη.

Άλλα παρήγγειλε και παρέλαβε …σκουπίδια

Η δεύτερη περίπτωση που συνέβη σε συμπολίτη μας αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Συγκεκριμένα έκανε μια παραγγελία για ηλεκτρικό ψαλίδι αξίας 99 ευρώ μέσα από ένα site σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Λίγο πριν παραλάβει το πακέτο και δώσει τα χρήματα αντικαταβολή, ο υπάλληλος της μεταφορικής του επεσήμανε ότι αν το ανοίξει δεν μπορεί να το επιστρέψει. Ο συμπολίτης μας ωστόσο το άνοιξε και είδε ότι το περιεχόμενο δεν ήταν αυτό που παρήγγειλε και επιπλέον ήταν διάφορα ευτελή είδη μέσα σ’ ένα βαλιτσάκι. Απευθύνθηκε στην μεταφορική, όμως του διευκρινίστηκε ότι δεν φέρει καμιά ευθύνη για την παραγγελία παρά μόνο για την μεταφορά. Στο μεταξύ τηλεφώνησε στο τηλέφωνο της εταιρείας που αναγραφόταν στην συσκευασία και διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε. Στην συνέχεια ψάχνοντας το site της υποτιθέμενης εταιρείας διαπίστωσε στα σχόλια ότι υπήρχαν και άλλοι που έπεσαν θύματα από την ίδια δήθεν εταιρεία που αποδείχθηκε «μαϊμού» και ότι κάποιοι έστησαν μια μηχανή για να βγάζουν χρήματα εξαπατώντας τον κόσμο.

Τι συμβουλεύει η Γραμματεία του Κέντρου Καταναλωτή (ΙΝΚΑ)

Το »Ε» επικοινώνησε με την Γραμματεία του Κέντρου Καταναλωτή (ΙΝΚΑ) (τηλεφωνική γραμμή 1520) προκειμένου να πάρει απαντήσεις για το τι μπορεί να κάνει ο πολίτης σ’ αυτή την περίπτωση και πως να προστατευτεί. Μας μεταφέρθηκε ότι ο καταναλωτής μπορεί να κάνει καταγγελία στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή μέσα από μια πλατφόρμα εντός 14 ημερών και αν έχει το email της εταιρείας να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων ή την σωστή παραγγελία. Αυτό όμως που μας επισήμαναν είναι ότι πιθανότατα έχει χάσει τα χρήματά του καθώς είναι πολλές οι απάτες αυτού του είδους και ότι οι καταναλωτές πρέπει αφ’ ενός να μην παραγγέλλουν μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά από επίσημα site που έχουν κατάστημα στην χώρα μας (να αναγράφεται το gr) και επίσης πριν κάνουν την παραγγελία να ελέγχουν τα σχόλια και τις κριτικές.

Παραγγελίες από αξιόπιστα site μόνο! Ελέγξτε τις κριτικές και τα σχόλια!

Πράγμα που δεν έγινε στην περίπτωση του συμπολίτη μας γιατί αν γινόταν θα ήταν πιο επιφυλακτικός τουλάχιστον να μην το παραλάβει.  Ιδού δύο σχόλια από κάποιους ομοιοπαθείς: «Η εταιρεία …(αναφέρει την επωνυμία και το τηλέφωνο) μου έστειλε ενα ρολόι των 5 ευρώ ενώ εγώ δεν είχα κάνει καμμιά παραγγελία και επειδή περίμενα άλλο δέμα το πήρα και πλήρωσα 64. Παίρνω τηλ. δεν απαντά κανένας . Που μπορώ να κάνω καταγγελία ? Ή μήνυση ?»

Και δεύτερο σχόλιο: «ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ !!!! ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ !!!! ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ , ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΑΒΟΥΡΑ!!!!! ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣTΕΥΕΤΕ!!! ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΑ ΣΚΟΥΠΑ KALCHER 140 EYRO KAI MOY ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ !!!!»

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επικίνδυνος τραυματισμός νεαρού μετανάστη στην Ορεστιάδα

25χρονος με επιφανειακό τραύμα από πυροβόλο όπλο νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου Έ…