Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ερωτηματικά στην απόφαση για κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών

Ερωτηματικά στην απόφαση για κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών

0

Επιτροπή του δήμου θα κληθεί να αναλάβει την χρηματοδότηση των σχολείων – Το «βάρος» θα πέσει και στους διευθυντές

Επί του θέματος μιλούν στο «Ε» ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων ΠΕ, Τηλέμαχος Κουντούρης και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Μάλαμα Σιδηροπούλου 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη κατάργηση των Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών των Δήμων απευθύνεται στους βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης υπογραμμίζοντας ότι αυτό που προέχει είναι η διασφάλιση της πλήρους διαφάνειας σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία. Επίσης, επισημαίνει πως χρειάζεται θεσμοθέτηση υποχρεωτικής δημοσίευσης των δαπανών που διατίθενται από τους Δήμους για την επισκευή και συντήρηση της κάθε σχολικής μονάδας κάθε σχολικό έτος, όπως ακόμη κι ισχυρή εκπροσώπηση των Δ/ντών-Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων.

«Είναι επιτακτικό να υπάρχει ισχυρή εκπροσώπηση των διευθυντών»
Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Τηλέμαχος Κουντούρης

Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια με σκοπό να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο μοντέλο διαχείρισης

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τηλέμαχος Κουντούρης, τονίζει:

«Με υπουργική απόφαση του κ. Ραγκούση, το 2011 ιδρύθηκαν οι ενιαίες σχολικές επιτροπές, οι οποίες έχουν την ευθύνη διαχείρισης των οικονομικών των σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα υπάρχει μία σε κάθε δήμο, μία ενιαία σχολική επιτροπή για την πρωτοβάθμια και μία για τη δευτεροβάθμια. Αυτές, λοιπόν, διαχειρίζονται το θέμα της επιχορήγησης των σχολείων. Άλλες σχολικές επιτροπές δίνουν χρήματα στους διευθυντές, άλλες όχι, ο κάθε δήμος δηλαδή  λειτουργεί με τη δική του φιλοσοφία κι από εκεί ακριβώς αρχίζουν τα προβλήματα με μέγιστο για εμάς το θέμα της διαφάνειας. Με λίγα λόγια, δεν φαίνεται σε εμάς τι φτάνει στο κάθε σχολείο και προκύπτει το ερώτημα “ποια είναι τα κριτήρια για να επιχορηγηθεί ένα σχολείο;’’ Ερχόμαστε, λοιπόν αντιμέτωποι με έναν προβληματικό τρόπο λειτουργίας. Τα προβλήματα αυτά ως Ένωση Διευθυντών τα είχαμε εντοπίσει από το 2011 και ζητούσαμε προφανώς να γίνουν κάποιες αλλαγές. Το ζητούμενο για εμάς δεν είναι αν θα λέγεται σχολική επιτροπή ή επιτροπή διαχείρισης που θέλει να κάνει ο κ. Λιβάνιος. Το ζητούμενο είναι συνεπώς να λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια, να υπάρχει ένας αλγόριθμος κοινά αποδεκτός που να προσδιορίζει ακριβώς τι παίρνει η σχολική μονάδα, ακολούθως αυτά να δημοσιεύονται και το κάθε σχολείο να ξέρει τι λαμβάνει το άλλο, γιατί ο αλγόριθμος θα είναι κοινά αποδεκτός. Επίσης, είναι επιτακτικό να υπάρχει ισχυρή εκπροσώπηση των διευθυντών, μιας και αυτοί γνωρίζουν τα προβλήματα. Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια με σκοπό να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο μοντέλο διαχείρισης. Επιπλέον, τα χρήματα που δίνονται σήμερα στα σχολεία δεν φτάνουν γι’ αυτό πολλά είναι χρεωμένα, έχουν δαπάνες και απλήρωτα τιμολόγια».

«Όλες οι αρμοδιότητες των σχολικών επιτροπών περνούν κατευθείαν στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει μία επιτροπή που θα υπάγεται στο οικονομικό τμήμα του δήμου, στον αρμόδιο, δηλαδή αντιδήμαρχο των οικονομικών. Συνεπώς, θα έχει λοιπόν όχι πλέον ετήσιο, αλλά μηνιαίο απολογισμό. Γενικά υπάρχει μία ασάφεια στο νομοσχέδιο. Επίσης, στο θέμα των επισκευών και συντηρήσεων των σχολικών μονάδων πρέπει να υπάρχει διαφάνεια, όπως επίσης και λογοδοσία από την πλευρά των δήμων», σημειώνει συμπληρωματικά ο κ. Κουντούρης.

«Αυτό που πρόκειται να αλλάξει ο νόμος με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών είναι να αποφευχθούν τα παραπάνω έξοδα που απορρέουν από τη λειτουργία τους»
Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης
Μάλαμα Σιδηροπούλου

«Στην πράξη θα φανεί η επιτυχία»

Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Μάλαμα Σιδηροπούλου τοποθετείται αναφορικά με το θέμα:

«Έχουμε δύο σχολικές επιτροπές, δηλαδή μία στην πρωτοβάθμια και άλλη μια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες ανήκουν βέβαια στους δήμους, ωστόσο πρόκειται για ανεξάρτητους φορείς ως έναν βαθμό, όπως θα μπορούσαμε να πούμε. Αυτές χρηματοδοτούνται και καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα όλων των σχολείων του νομού Ξάνθης. Οι σχολικές επιτροπές, όμως έχουν Πρόεδρο, συμβούλιο και λειτουργικά έξοδα. Αυτό που πρόκειται να αλλάξει ο νόμος με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και όλων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου είναι να αποφευχθούν τα παραπάνω έξοδα που έχουν με τη λειτουργία τους αυτές οι σχολικές επιτροπές. Έτσι, αυτά περνούν στον δήμο καθαρά, δηλαδή μία επιτροπή θα κληθεί να αναλάβει την χρηματοδότηση των σχολείων και θα υπάρχει ένα πάγιο ποσό σε όλα τα σχολεία ανάλογα με των αριθμό των μαθητών, το μέγεθος των σχολικών μονάδων. Όντως θα μειωθούν κάποια έξοδα, αλλά δεν γνωρίζω την αντικειμενικότητα, επίσης οι διευθυντές των σχολείων θα έχουν ένα επιπλέον ‘’βάρος’’ οι οποίοι θα διαχειρίζονται όλο το ποσό πλέον. Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος θα φανεί στην πράξη».

Χρύσα Κιατίπη
chkiatipi@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…