Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Όταν τα θεατρικά εργαστήρια κοιτούν κατάματα τη σκηνή

Όταν τα θεατρικά εργαστήρια κοιτούν κατάματα τη σκηνή

0

«Η Ομορφότερη Ιστορία του Κόσμου» ανέβηκε στο Υπαίθριο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης από το θέατρο «Ανατολικά του Νέστου»

Το «Ε» βρέθηκε στις θέσεις του κοινού και μεταφέρει το αξιόλογο αποτέλεσμα και τη θέρμη στο χειροκρότημα του κοινού

Χθες ολοκληρώθηκε το διήμερο παραστάσεων από το «Ανατολικά του Νέστου» στο Υπαίθριο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης και το «Ε» βρέθηκε στις θέσεις του κοινού. «Η Ομορφότερη Ιστορία του Κόσμου» ζωντάνεψε στα μάτια των θεατών αποκλειστικά από τους μαθητές του θεατρικού εργαστηρίου οι οποίοι έφεραν εις πέρας την αποστολής τους με τρομερό επαγγελματισμό και συνέπεια.

Η ιστορία του έργου αφορούσε δύο πολύ καλούς παραμυθάδες, ο ένας από την Δύση και ο άλλος από την Ανατολή, οι οποίοι αναζητούσαν την «Ομορφότερη Ιστορία του Κόσμου» αψηφώντας όλες τις δυσκολίες, ταξιδεύουν στο παγωμένο βασίλειο του Βορρά για να κατακτήσουν την ωραιότερη ιστορία.

Ο βασιλιάς τους ανακοινώνει πως έχουν τρεις μέρες για να αποδείξουν ποιος από τους δυο είναι ο καλύτερος παραμυθάς, γράφοντας από ένα παραμύθι. Σ’ αυτόν θα χαρίσει την ιστορία του, ενώ τον άλλον θα τον φυλακίσει για πάντα.

Μέσα από την διήγηση των παραμυθιών των δύο παραμυθάδων, ο θεατής ταξιδεύει σε κόσμους τελείως διαφορετικούς αλλά και σχεδόν όμοιους με το επιμύθιο να βρίσκεται ακριβώς εδώ: Οι άνθρωποι, παρά τις διαφορές μας, έχουμε τόσα κοινά που αρκούν να μας χαρίσουν σύμπνοια και ειρήνη και η ομορφότερη ιστορία είναι αυτή.

Το Υπαίθριο Δημοτικό Αμφιθέατρο γέμισε νωρίς από κόσμο που θέλησε να στηρίξει την προσπάθεια και να δώσει το απαιτούμενο χειροκρότημα ώστε οι συντελεστές να συνεχίσουν την πολύ καλή δουλειά που κάνουν εδώ και χρόνια. Αλλά μην παρεξηγηθούμε! Το χειροκρότημα δεν τους το έδωσε το κοινό παρά μάλλον το κέρδισαν με το σπαθί τους οι συντελεστές.

Όλη η παράσταση έδειχνε κάθε λεπτό πόσο καλοδουλεμένη ήταν. Οι κινήσεις των ηθοποιών φάνηκε ότι είχαν δουλευτεί βήμα βήμα. Η ομοιογένεια και ισορροπία όλης της θεατρικής ομάδας ήταν παροιμιώδης παρότι κάποιοι ηθοποιοί παρακολουθούν χρόνια το εργαστήρι και για άλλους ήταν η πρώτη χρόνια. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε και μία σκηνοθετική επιτυχία των Πολυξένη Καρακατσάνη και Βασίλη Λειβαδίτη. Η μουσική, με τη σειρά της, έδεσε αρμονικά όλα τα μέρη της παράστασης.

Είναι σημαντικό και συνάμα συγκινητικό να βλέπει κάποιος την προσπάθεια που καταβάλλει το Θέατρο «Ανατολικά του Νέστου» να εμφυσήσει το θεατρικό «μικρόβιο» στους μαθητές και πως αυτοί, με τη σειρά τους, ανταποδίδουν επί σκηνής τον ιδρώτα χρόνων.

Ελπίδα των κατοίκων της Ξάνθης είναι οι μαθητές να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο την προσπάθεια τους όχι μόνο για το κοινό της Ξάνθης αλλά και για τον ίδιο τους τον εαυτό καθώς άλλωστε η ενεργή ενασχόληση με το θέατρο προσφέρει ευκαιρίες για αυτοέκφραση, ενσυναίσθηση, συνεργασία, αυτοπεποίθηση και προσωπική ανάπτυξη. Μπορεί να είναι μια μεταμορφωτική εμπειρία που ενισχύει τόσο την καλλιτεχνική όσο και την προσωπική ανάπτυξη.

Συντελεστές παράστασης

Σκηνοθεσία: Πολυξένη Καρακατσάνη, Βασίλης Λειβαδίτης

Μουσική σύνθεση: Χριστεφανία Λουκίδου

Επιμέλεια κίνησης/χορογραφίες: Αλεξάνδρα Τσοτανίδου

Κοστούμια: Αναστασία Σαλαμπάση

Φωτισμοί: Σπύρος Ρόιδος

Δημιουργικό αφίσας: Δημήτρης Δεδεμάδης

Παίζουν: Αντωνιάδου Δώρα, Βαϊντερλής Θοδωρής, Γιοβαννόπουλος Νίκος, Δεδεμάδης Δημήτρης, Δομβρίδης Τόλης, Καραγιαννίδης Χριστόφορος, Κοτσάκη Δήμητρα, Μπαρδάκης Παναγιώτης, Μπαρτζοπούλου Εμμανουέλα, Οζάν Μουσά, Παπακωνσταντίνου Ελένη, Παμπόρη Ελένη, Πολυχρονιάδου Βάσια, Ραξιώνη Σοφία, Σαρητζόγλου Νανά, Ταβουλτσίδης Βασίλης, Τρανοπούλου Ελένη, Τσέγκα Άννα, Χατζηστεφάνου Σοφία.

Παύλος Μαραγκός
pmaragkos@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Παύλος Μαραγκός
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Δημοψηφίσματα και ΜΜΕ – Πώς το 2015 το “Ναι” των Μέσων έγινε στις κάλπες “Όχι”» του Γιώργου Πλειού

Με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από το ελληνικό δημοψήφισμα, το βιβλίο δίνει ιδιαίτερη…