Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ «Έπεσε» το σύστημα στις ενδοσχολικές των Λυκείων

«Έπεσε» το σύστημα στις ενδοσχολικές των Λυκείων

0

Καθυστερήσεις και ταλαιπωρία των μαθητών – Δεν μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να αντλήσουν θέματα από την Τράπεζα θεμάτων

 

Πυρά της ΟΛΜΕ – Προβληματισμός για τις Πανελλήνιες

 

Μια ανάσα πριν από την Πανελλήνιες εξετάσεις και ενώ διεξάγονται σ’ όλα τα Λύκεια οι ενδοσχολικές τεχνικά προβλήματα στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων έφεραν μεγάλες καθυστερήσεις και γκρίνια στην εκπαιδευτική κοινότητα, Ειδικότερα «κράσαρε» το σύστημα με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αντλήσουν θέματα. Παράλληλα «έπεσε και το σχολικό δίκτυο με αποτέλεσμα να κοπεί κάθε ηλεκτρονική επικοινωνία και να καθυστερήσουν οι εξετάσεις.

Καθυστερήσεις στις ενδοσχολικές εξετάσεις στα Λύκεια της Ξάνθης – Έγιναν όλες μετά την αποκατάσταση της βλάβης στο σύστημα

Όμως μας ενημερώνει η Διευθύντρια της Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης κα Μάλαμα Σιδηροπούλου παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στη ωράριο διεξαγωγής των εξετάσεων καθώς δεν ήταν δυνατή η σύνδεση με την πλατφόρμα γεγονός που ταλαιπώρησε τους μαθητές ιδιαίτερα εκείνους που είχαν και β’ κύκλο εξέτασης. Ωστόσο μετά την αποκατάσταση της τεχνικής βλάβης οι εξετάσεις έγιναν κανονικά σ’ όλα τα σχολεία.

Τι λέει το υπουργείο

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Παιδείας, το τεχνικό πρόβλημα είχε ως αποτέλεσμα να «μπουν» σχεδόν ταυτόχρονα όλα τα Λύκεια της επικράτειας (1.900 τον αριθμό) για να αντλήσουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων και έτσι το σύστημα να μην μπορεί να τα εξυπηρετήσει. Μετά την αποκατάσταση η μετάδοση των θεμάτων έγινε με κάποια καθυστέρηση. Ωστόσο, σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α’ και Β’ Λυκείου. Οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα, θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα.

Εν τω μεταξύ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι σε αναμονή αναλυτικής ενημέρωσης από το ΕΔΥΤΕ για την αιτία του προβλήματος που ανέκυψε το πρωί.

Πυρά της ΟΛΜΕ – Προβληματισμός για τις Πανελλήνιες

Έντονη ήταν η αντίδραση της ΟΛΜΕ, η οποία εξέφρασε τον προβληματισμό της για τη διαδικασία, και ζήτησε εκ νέου να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Μάλιστα, άφησε αιχμές για τις Πανελλήνιες 2023, που ξεκινούν την Πέμπτη 1 Ιουνίου. «Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.

Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες».

Η διαδικασία

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης ανά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες, κληρώνουν άπαξ τα προς εξέταση από την Τ.Θ.Δ.Δ. θέματα (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου).

Κατά το σχολικό έτος 2022-23 οι προαγωγικές, απολυτήριες και επαναληπτικές εξετάσεις στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων όλων των τύπων Λυκείου διενεργούνται με θέματα που κληρώνονται από την Τ.Θ.Δ.Δ.

Από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας κληρώνονται είτε ενότητες θεμάτων είτε αυτοτελή θέματα. Μία εβδομάδα πριν την έναρξη των προαγωγικών, απολυτήριων και επαναληπτικών εξετάσεων Μαΐου – Ιουνίου / Σεπτεμβρίου 2023 κάθε Λύκειο αναρτά, με ευθύνη του/της διευθυντή/-ντριας, το πρόγραμμα των εξετάσεων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida, Σχολεία-Διευθύνσεις) με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.).

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης του Π.ΑΛ.Υ.Θ. για την Ενίσχυση της Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα και η αξιοποίηση του προγράμματος για τη θωράκιση της αλιευτ…