Συνωστισμός γαλάζιων υποψηφιοτήτων
Είχαμε την εντύπωση ότι ο συνωστισμός γαλάζιων υποψηφίων δημάρχων πως ήταν φαινόμενο του νομού μας και κυρίως στον Μητροπολιτικό δήμο.
Πέσαμε έξω και το ομολογούμε δημοσίως.
Διαβάζοντας τις τοπικές εφημερίδες των γειτονικών νομών όπως Έβρου, Ροδόπης και Καβάλας, διαπιστώσαμε πολλούς μνηστήρες για το αξίωμα του δημάρχου με γαλάζια προέλευση.
Το γεγονός βέβαια έχει δύο όψεις. Την καλή και την άσχημη. Η καλή είναι πως υπάρχουν ενδιαφερόμενοι να υπηρετήσουν τον δήμο τους, η άσχημη είναι ότι όποιος τελικά επιλεγεί ή επικρατήσει, αυτομάτως οι υπόλοιποι θα είναι δυσαρεστημένοι για το «ρίξιμό» τους.
Γ.Δ.
Υπάρχουν ομορφιές δίπλα μας
Δίπλα μας, κοντά μας, λίγα βήματα από το κέντρο της πόλης, υπάρχουν όμορφες και γραφικές τοποθεσίες.
Στο χθεσινό ρεπορτάζ η εφημερίδα μας επισημαίνει τα σημεία αυτά και τα αναδεικνύει με μια σύντομη περιγραφή.
Σίγουρα υπάρχουν συμπολίτες που τα γνωρίζουν τα σημεία, υπάρχουν κι άλλοι που δεν τα γνωρίζουν και ίσως είναι ευκαιρία να τα επισκεφθούν, να απολαύσουν τη θέα, να ζήσουν την ποικιλία των εικόνων που προσφέρει η πόλη μας και η ύπαιθρος χώρα λίγο πιο έξω.
Προφανώς υπάρχουν κι άλλα πολλά σημεία στο νομό που αξίζει να γνωρίσουν οι συμπολίτες μας τώρα μάλιστα την Άνοιξη.
Γ.Δ.
Δεν ξέφυγε πολύ…
Τελικά δεν …ξέφυγε από τα αναμενόμενα η τιμή του αμνοεριφίου στην αγορά της Ξάνθης. Είναι βέβαια τσιμπημένη σε σχέση με πέρσι κατά μέσο όρο περίπου στα δύο ευρώ πιο πάνω το κιλό ωστόσο δεν βλέπουμε αστρονομικές τιμές του. Όπως προβλέψαμε ΄σε ρεπορτάζ μας η ανώτερη τιμή είναι 13 ευρώ έως 13, 50 ευρώ το κιλό στα κρεοπωλεία της πόλης και των χωριών και στα σούπερ μάρκετ έως 10,50 ευρώ το κιλό. Η αγορά έχει νόμους αυτορρύθμισης και σε κάθε περίπτωση αυτό που μπορεί να κάνει ο καταναλωτής είναι έρευνα και να αγοράσει αυτό που τον συμφέρει και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του.
Και στην τελική το αρνί πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο ιδιαίτερα μετά από κάποια ηλικία…Υπάρχει βεβαίως και η λύση του ρεφενέ για μεγάλες παρέες ώστε να μη κάτσει βαρύ στην …τσέπη.
Μ.Ξ.
Πάσχα και Μπαϊράμ
Οι μέρες που ακολουθούν είναι μέρες κατάνυξης για τους Χριστιανούς. Το Θείο δράμα κορυφώνεται την Μ. Παρασκευή που είναι η Μέρα των Νεκρών. Όσο κι αν κάποιοι έχουν αποστασιοποιηθεί και δεν συμμετέχουν στο τελετουργικό των ημερών όπως κάποιοι άλλοι δεν παύει να είναι μέσα μας σαν βίωμα το Πάσχα ίσως γιατί μας συνδέει με τα παιδικά μας χρόνια και τα συναισθήματα που έχουν αποτυπωθεί στην μνήμη μας. Παράλληλα οι συμπολίτες μας μουσουλμάνοι ετοιμάζονται να γιορτάσουν το δικό τους Πάσχα διανύοντας την περίοδο του Ραμαζανιού με νηστεία και προσευχή. Δυο θρησκείες με πολλά κοινά και κυρίως με κοινό θρησκευτικό συναίσθημα. Δυο θρησκείες που μιλούν για αγάπη, συμπόνοια, αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο.
Καλό Πάσχα!
Καλό Μπαϊράμ!
Μ.Ξ.
Το Βέλγιο αντιγράφει το Καλάθι Νοικοκυριού
Το Καλάθι Νοικοκυριού αποδεικνύεται πως τελικά ήταν μια επιτυχημένη καινοτομία, που βέβαια δεν έλυσε το τεράστιο πρόβλημα της ακρίβειας που πλήττει ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά συγκράτησε τις τιμές σε βασικά αγαθά, δίνοντας ανάσες στους πιο ευάλωτους καταναλωτές.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών του Βελγίου λοιπόν ζητά να εφαρμοστεί το ελληνικό παράδειγμα με το «Καλάθι του Νοικοκυριού», με στόχο το «πάγωμα» των τιμών 100 προϊόντων, όπως το ψωμί, το γάλα, τα φρούτα και τα λαχανικά για τρεις μήνες.
Υπενθυμίζουμε ότι το Καλάθι έχει ήδη αντιγραφεί και από τη Γαλλία. Μάλιστα οι Βέλγοι στην επιχειρηματολογία τους επισημαίνουν ότι η πρόταση έχει έρθει από την Ελλάδα και εφαρμόστηκε πρόσφατα με επιτυχία και στη Γαλλία, τονίζοντας ότι «Αφού μπορούν να το κάνουν αυτοί, γιατί όχι και εμείς;»
Το Καλάθι του Νοικοκυριού- εμπνεύσεως Άδωνι Γεωργιάδη- πολλοί εχλεύασαν αλλά και πολλοί ζήλεψαν. Αυτό δείχνει ότι πέτυχε γι’ αυτό και αντιγράφεται από άλλους…
Κανείς τελικά δεν φταίει;
Ναι, το γινάτι έχει κόστος.
Μόνο που δεν το πληρώνουν αυτοί που φταίνε, αλλά οι πολλοί που δεν έφταιξαν καθόλου.
Αναφέρομαι στο μεγάλο λάθος κάποιων, λίγων Ξανθιωτών της δημοτικής ζωής, που αρνήθηκαν να υλοποιηθεί στο νομό μας Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων σε χώρο δίπλα στον ΧΥΤΑ.
Κι αφού αρνήθηκαν οι Ξανθιώτες «αρμόδιοι» την πρόταση, την δέχτηκαν στην Καβάλα· και μετά το Πάσχα θα γίνει η δημοπράτηση της ΜΕΑ.
Από την εξέλιξη αυτή έχουν χαθεί πολλές θέσεις εργασίας, ανάμεσά τους και ΑΕΙ.
Κι έτσι, άλλη μια φορά, ο φανατισμός, το γινάτι και η ημιμάθεια, όλα μαζί έβαλαν το χέρι τους για να γίνει το κακό εις βάρος της Ξάνθης.
Όμως, το ξανατονίζω. Οι φταίχτες δεν πλήρωσαν κι ούτε θα πληρώσουν κάτι είτε είναι ιδιώτες είτε δημόσιοι υπάλληλοι.
Κι αυτό φυσικά είναι το άσχημο. Διότι αν είχαν κάποια τιμωρία ή πρόστιμο, θα σκέφτονταν διαφορετικά πριν αρνηθούν.
Γ.Δ.
Μια αλήθεια Ι
Λέμε και γράφουμε την αλήθεια για τη συνεισφορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στους δήμους και τους κατοίκους αυτών.
Μεγάλη είναι η ενίσχυση που προσφέρει η διανομή του λεγόμενου «τέλους 1%» στους οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας που διαμένουν σε περιοχές (τοπικές και δημοτικές κοινότητες) της Ελλάδας όπου λειτουργούν αιολικά πάρκα.
Πρόκειται για ποσά που παρακρατούνται αυτόματα από τις πληρωμές προς τα αιολικά πάρκα με σκοπό να μειώνουν τον λογαριασμό ρεύματος των οικιακών καταναλωτών και αντιστοιχούν στο 1% του τζίρου των έργων.
Αντίστοιχες παρακρατήσεις γίνονται από τα μικρά υδροηλεκτρικά (ΜΥΕ) και τους σταθμούς βιοενέργειας.
Συγκεκριμένα με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δημοσιοποιήθηκαν τα ποσά ανά κοινότητα που θα λάβουν οι καταναλωτές για την παραγωγή ΑΠΕ του έτους 2020.
Γ.Δ.
Μια αλήθεια ΙΙ
Στις ίδιες κοινότητες, οι δήμοι οφείλουν να διαθέτουν για τοπικά έργα το μέγιστο μέρος των ποσών που αποδίδονται σε αυτούς και ισούνται με το 1,7% του τζίρου των έργων.
Το συνολικό ποσό για το 2020 είναι 28,8 εκ. ευρώ. Από αυτό τα 10,7 εκ. ευρώ χρησιμοποιούνται για τη μείωση των λογαριασμών των καταναλωτών και τα 18,1 εκ. ευρώ χρησιμοποιούνται για τοπικά έργα που πρέπει να εκτελούνται από τους δήμους.
Το 82% αυτών των ποσών, συνολικά 23,5 εκ. ευρώ, προέρχεται από τα αιολικά πάρκα.
Από τα παραπάνω λοιπόν βγαίνει το συμπέρασμα πως α) οι δήμοι έχουν υποχρέωση να ζητούν τα χρήματα και να κάνουν έργα και δεύτερο οι κάτοικοι των κοινοτήτων, να ζητούν επίμονα την εφαρμογή της Νομοθεσίας.
Γ.Δ.
Ζητούν και τα ρέστα
Συμφωνούμε απολύτως με όλους όσοι ζητούν να γίνουν νέα σύγχρονα σχολικά κτίρια στο Δροσερό. Συμφωνούμε με την ΕΛΜΕ, τη Λαϊκή Συσπείρωση, τους συνδικαλιστές γενικώς, την αντιπολίτευση του δήμου επίσης. Ναι λοιπόν, συμφωνούμε ότι χρειάζεται να γίνει ένα νέο σχολικό συγκρότημα.
Όμως, θυμίζω, πως όλοι αυτοί ήταν αντίθετοι, αρνητικοί και διαμαρτύρονταν ότι ο χώρος που επέλεξε ο δήμος Ξάνθης, δήθεν, δεν ήταν κατάλληλος.
Γνωστή τακτική: Αρνούμαστε, βρίσκουμε δικαιολογίες και αιτίες συν αφορμές και σταματούμε την εκτέλεση του έργου, το οποίο μετά ζητούμε να γίνει και ασκούμε κριτική γιατί δε γίνεται, γιατί η καθυστέρηση και διάφορες άλλες ιστορίες του «να’ χαμε να λέγαμε» και έργο να μην αφήνουμε να γίνει.
Δηλαδή, ενώ απέρριψαν το να γίνει το σχολείο, τώρα ζητούν και ευθύνες από πάνω από τους άλλους που προσπάθησαν να γίνει.
-Ελληνικό φαινόμενο δυστυχώς. Μετά συζητούμε για συναίνεση…
Γ.Δ.
Μέρες που έρχονται
Πάμε λοιπόν χαλαρά, ήρεμα και με εορταστικό πνεύμα λόγω των εορτών. Και μάλιστα της μεγαλύτερης γιορτής της Χριστιανοσύνης, το Πάσχα και η Ανάσταση.
Η γενική εικόνα είναι αγοραστική και εορταστική, όμως παράλληλα η Μεγάλη Εβδομάδα υποβάλει τους Χριστιανούς και τους δημιουργεί ένα διαφορετικό συναίσθημα.
Έτσι, παρότι διανύουμε μια καθαρά προεκλογική περίοδο, χαμηλώνουμε τους τόνους, βάζουμε την πολιτική επικαιρότητα σε δεύτερο επίπεδο, εξάλλου όλα δεν είναι πολιτική, υπάρχουν και άλλα πράγματα στη ζωή που δίνουν ένα άλλο νόημα που χρειάζεται λίγο ή πολύ ο σημερινός άνθρωπος να ζήσει, να βιώσει σε ένα διαφορετικό κλίμα.
Δεν θα επεκταθώ, το θέμα είναι μεγάλο. Απλά θα σταθώ σε μια παράμετρο μέρες που είναι.
Να μη ξεχάσουμε μέσα από τη δική μας οικογενειακή χαρά, τους μοναχικούς ανθρώπους, τους γέροντες, τους αδύναμους, τους άρρωστους. Ακόμη και μια απλή επίσκεψη μ’ ένα κομμάτι τσουρέκι κι ένα κόκκινο αυγό, θα του αρκούσε.
-Καλό Πάσχα, Καλή Ανάσταση.
Γ.Δ.