Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Παρατηρήσεις και διαμαρτυρίες της ΕΛΜΕ Ξάνθης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Παρατηρήσεις και διαμαρτυρίες της ΕΛΜΕ Ξάνθης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

0

Με αναφορά σε συγκεκριμένες προβλέψεις οι εκπαιδευτικοί Μ.Ε. επιδιώκουν να καταδείξουν την προχειρότητα, αλλά και τη σκοπιμότητα του νομοθετήματος

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης, εκφράζει τις διαμαρτυρίες της για το νομοθέτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καταθέτοντας τις παρατηρήσεις της προκειμένου να καταδείξει την προχειρότητα, αλλά και ότι η σκοπιμότητα είναι επικοινωνιακή και όχι ουσιαστική όπως επισημαίνει. Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: «μόλις πριν λίγες μέρες το υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μια ακόμη σειρά τροπολογιών για να ενισχύσει τον περίφημο νόμο περί «Αναβάθμισης και ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού έργου» με τις οποίες η Υπουργός δήλωσε περήφανα ότι ξεκινά η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της «αναβάθμισης» εμείς οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούμε να διδάσκουμε σε τάξεις των 28 και 29 μαθητριών/ών, με ελλιπείς και ανεπαρκείς υποδομές, να χρησιμοποιούμε σχολικά εγχειρίδια απαρχαιωμένα και ξεπερασμένα, να εφαρμόζουμε προγράμματα σπουδών του προηγούμενου αιώνα, να εργαζόμαστε σε μεγάλο βαθμό μακριά από τις οικογένειές μας και να αμειβόμαστε (ειδικά οι νεοδιόριστοι) με μισθούς που οριακά ξεπερνούν αυτούς του ανειδίκευτου εργάτη. Ο στόχος της κας Κεραμέως είναι προφανής, να «πουλήσει», για άλλη μια φορά, επικοινωνιακά ένα θέμα προσπαθώντας να βάλει την κοινωνία απέναντι στις/στους «τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς δημιουργώντας κοινωνικούς αυτοματισμούς.

Προχωρώντας στο περιεχόμενο της τροπολογίας έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1) Μάλλον η Ελλάδα δεν είναι ενιαία χώρα, καθώς σε κάποια μέρη θα λειτουργούν τα ΠΕΚΕΣ και οι ΣΣΕ, σε άλλα οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι και σε άλλα όλοι μαζί (!).

2) Οι αξιολογητές (σχολικοί σύμβουλοι, διευθύντές σχολείων, ΔΔΕ) θα αξιολογούν χωρίς οι ίδιοι να έχουν αξιολογηθεί σε μια προσπάθεια δημιουργίας διχασμού στον εκπαιδευτικό κλάδο.

3) Η/Ο αξιολογούμενος, μέσα από μια απίστευτα γραφειοκρατική και ανερμάτιστη διαδικασία, θα έχει το δικαίωμα μεν να υποβάλλει ένσταση επί της κρίσης την οποία όμως θα εξετάζει αυτός που την έκανε (Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει …)

4) Ένας νεοδιόριστος θα τιμωρείται, σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, με μη μονιμοποίηση (αν αυτό δεν είναι τιμωρία, τότε τι είναι;). Όσο για την επιβράβευση…. θα μπορεί να αξιοποιήσει τη θετική αξιολόγηση μετά από κάποια χρόνια όποιος θελήσει να καταλάβει θέση διευθυντή εκπαίδευσης (ασχολίαστο…)

Κλείνοντας, θέλουμε να υπενθυμίσουμε την ατελείωτη παραγωγή τροπολογιών επί τροπολογιών της κας Κεραμέως ως απόδειξη της προχειρότητας, της ομολογίας αποτυχίας και της ανικανότητας. Παραδείγματα άφθονα όπως η διαδικασία 9 και πλέον μηνών(!) για την τοποθέτηση σχολικών συμβούλων), η επιφανειακή προσέγγιση και η μηδαμινή επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Και βέβαια, μέσα σε αυτόν τον νομοθετικό οίστρο, ξέχασε….το υπουργείο να εφαρμόσει τους δικούς του νόμους και να προχωρήσει σε μονιμοποίηση των διορισθέντων εκπαιδευτικών του 2020 που ήδη διανύουν τον τρίτο χρόνο δοκιμαστικής θητείας.

Το σίγουρο είναι ότι η κα Κεραμέως θα είναι περήφανη, καθώς θα έχει προσθέσει ένα ακόμη «έγινε» στη λίστα των εκτελεσθεισών εργασιών της.

Όσο για το επόμενό της βήμα.… δεν είναι δύσκολο να μαντέψουμε. Σε περίπτωση αντίδρασης του κλάδου, θα προσφύγει στα δικαστήρια με τη γνωστή κατάληξη.

Η ΕΛΜΕ Ξάνθης θα καλέσει πολύ σύντομα σε γενική συνέλευση προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις και να προταθούν τρόποι αντιμετώπισης.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…