Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Αναγνώριση των σπουδών στα μουσουλμανικά σχολεία Ιμάμ Χατίπ ζητά ο Χ. Ζεϊμπέκ

Αναγνώριση των σπουδών στα μουσουλμανικά σχολεία Ιμάμ Χατίπ ζητά ο Χ. Ζεϊμπέκ

0

Επερώτηση στην Ν. Κεραμέως καθώς η αρμόδια διεύθυνση αποφαίνεται ότι δεν προβλέπεται νομοθετική ρύθμιση για την αντιστοιχία τίτλου σπουδών ιεροσπουδαστηρίου της αλλοδαπής

Ερώτηση προς την Υπουργό  Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ για την αντιστοιχία τίτλου σπουδών Ιεροσπουδαστηρίων της αλλοδαπής. Όπως αναφέρει αρχικά: «οι βεβαιώσεις Αντιστοιχίας και Αναγωγής Βαθμολογίας Πιστοποιητικών Σπουδών ή Απολυτήριων Τίτλων χορηγούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 155/78 και τις υπ’ αριθμ. Φ.815.1/33/Ζ1/1407/04-03-1994 και Φ.815.4/Ε187/Ζ1/1407/21-08-1998 εγκυκλίους. Με τις ως άνω Πράξεις της Διοίκησης καθορίζονται συγκεκριμένα οι προϋποθέσεις αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών συστημάτων της αλλοδαπής με τα αντίστοιχα της χώρας μας.

Ωστόσο, αναιτιολόγητα, σε αυτές τις διατάξεις δεν έχουν συμπεριληφθεί οι αντιστοιχίες των Ιμάμ Χατίπ, τα οποία αποτελούν θρησκευτικά-μουσουλμανικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα με τα Ιεροσπουδαστήρια που λειτουργούν στην χώρα μας» Ο ίδιος καταγγέλλει ότι: «το τελευταίο χρονικό διάστημα, πολλοί σπουδαστές που είτε έχουν παρακολουθήσει κάποιες τάξεις στα Ιμάμ Χατίπ, είτε έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, βρίσκονται αντιμέτωποι με το νομοθετικό κενό της μη αντιστοιχίας των σπουδών τους. Ως αποτέλεσμα αδυνατούν είτε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην χώρα μας, είτε να αναγνωρίσουν τους τίτλους σπουδών τους και κατά συνέπεια δεν μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ανώτερη βαθμίδα ή να εξελιχθούν επαγγελματικά. Σε αιτήσεις αντιστοιχίας των ενδιαφερόμενων σπουδαστών προς την Διοίκηση, η απάντηση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων επισημαίνει ότι: «Η αντιστοιχία τίτλου σπουδών ιεροσπουδαστηρίου της αλλοδαπής με τίτλο σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής δεν ρυθμίζεται από την κείμενη νομοθεσία». Παρά ταύτα, λόγω του νομοθετικού κενού δεν δίνεται η δυνατότητα ούτε για αντιστοιχία τίτλου σπουδών ιεροσπουδαστηρίων της αλλοδαπής με αυτά της ημεδαπής».

Ο βουλευτής ρωτά την υπουργό:

  1. Προτίθεται να αναλάβει την πρωτοβουλία θέσπισης των προϋποθέσεων και του τρόπου απόδοσης αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών ιεροσπουδαστηρίων της αλλοδαπής με τους τίτλους σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής;
  2. Προτίθεται να αναλάβει την πρωτοβουλία θέσπισης των προϋποθέσεων και του τρόπου απόδοσης αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών ιεροσπουδαστηρίων της αλλοδαπής, έστω, με τους τίτλους σπουδών των ιεροσπουδαστηρίων της ημεδαπής;
  3. Σε ποιο σκεπτικό βασίζεται η διατήρηση αυτού του νομοθετικού κενού στην αντιστοιχία των τίτλων σπουδών των ιεροσπουδαστηρίων, παρά το γεγονός ότι οι αιτήσεις αντιστοιχίας είναι πολλές και το οποίο οδηγεί σε αδιέξοδο τους σπουδαστές από τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα;
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα»: Σκληρή απάντηση του ΥΠΕΞ στην Τουρκία για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης

Απάντηση για τον «δίκαιο αγώνα της τουρκικής μειονότητας» στη Θράκη έδωσε με ανακοίνωσή το…