Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Αφιερώματα Θ. Τσαλταμπάσης: «Είναι τιμή μου ο κόσμος να με θεωρεί κωμικό, μιας και η κωμωδία είναι από τα δυσκολότερα είδη»

Θ. Τσαλταμπάσης: «Είναι τιμή μου ο κόσμος να με θεωρεί κωμικό, μιας και η κωμωδία είναι από τα δυσκολότερα είδη»

1

Συνέντευξη με τον πρωταγωνιστή της παράστασης  « Ο κατά Φαντασίαν Ασθενής» ενόψει της παράστασης στην Ξάνθη, στις 8 Ιουλίου

 Η αγάπη του για την ηθοποιία, οι συνεργασίες που προτιμά, όσα άφησε η πανδημία, αλλά και  όσα εκτυλίσσονται επί σκηνής στην παράσταση σε μία απολαυστική συνέντευξη

 Καλοκαιρινό θεατρικό ταξίδι ξεκινά  «Ο κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου με στάση… στην πόλη μας στις 8 Ιουλίου. Με την αφορμή αυτή, ο πρωταγωνιστής της παράστασης, ο γνωστός και καταξιωμένος ηθοποιός, Θανάσης Τσαλταμπάσης, μίλησε στο «Ε» για την κωμωδία, την τέχνη, τη δική του προσέγγιση για το θέατρο και την επαφή του με το κοινό.

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά της συνέντευξης συνειδητοποιείς την αμεσότητα που τον διακατέχει! Θαυμάζεις  την ευθυκρισία του σε  συνδυασμό με τον τρόπο που αντιμετωπίζει την πραγματικότητα και τις σχέσεις με τους γύρω του. Αναντίρρητα ,μέσα από το «ξετύλιγμα» των σκέψεων-προβληματισμών ο συνομιλητής του εύκολα αντιλαμβάνεται πως συναναστρέφεται έναν σωστό επαγγελματία, μα ταυτόχρονα έναν «αυθεντικό» άνθρωπο!

Με μεγάλες επιτυχίες σε θέατρο και τηλεόραση ο Θανάσης Τσαλταμπάσης συνεχίζει να απολαμβάνει τη δουλειά του με ένα κοινό που μέρα με τη μέρα διευρύνεται.

Στη συνέντευξή του στο «Ε» μιλά για τα πρώτα του βήματα ως ηθοποιός, για την σχέση του με το κοινό και με τους συνεργάτες του. Επίσης, δεν παραλείπει να σταθεί σε εκείνες τις δουλειές που τον έκαναν ευρέως γνωστό και «κλείνει» με την αναφορά του στην παράσταση που θα δούμε στην πόλη μας:  « Ο κατά Φαντασίαν Ασθενής».

«Ε»: Πώς προέκυψε η επιθυμία να ασχοληθείτε με την ηθοποιία;

Θ.Τ.: Δεν υπάρχει συγκεκριμένη περίοδος που το κατάλαβα. Από πολύ μικρός, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου νομίζω ότι έλεγα  «θέλω να γίνω ηθοποιός». Έπαιξα από εννιά χρονών πρώτη φορά σε μία παράσταση. Όσο το μάθαινα, τόσο πιο πολύ με γοήτευε ως δουλειά.

«Ε»: Πού αποδίδετε την ευρεία αποδοχή και αγάπη του κόσμου; Σας γνωρίσαμε μέσα από μία διαφήμιση και σας αγαπήσαμε.

Θ.Τ.: Πιστεύω σε ένα σύνολο πραγμάτων. Σίγουρα κι εγώ μέσα από τη δουλειά μου δίνω όλο μου το «είναι» και την ψυχή μου. Λογικά, υπάρχει ένα ταλέντο. Όλη αυτή η αφοσίωση κι ίσως και οι επιλογές που κάνω να επηρεάζουν. Αφουγκράζομαι την κοινωνία ,επιδιώκω την ποιότητα παραμερίζοντας ναρκισσιστικές τάσεις. Νομίζω πως όλα αυτά τα αντιλαμβάνεται υποσυνείδητα το κοινό και μου τα γυρίζει πίσω.

«Ε»: Έχετε ερμηνεύσει δραματικό ρόλο;

Θ.Τ.: Στο θέατρο έχω κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα. Στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο τα περισσότερα αν όχι όλα από όσα έχω κάνει σχετίζονται με την κωμωδία. Συνεπώς, είναι λογικό ο κόσμος να με θεωρεί κωμικό και είναι τιμή μου. Θεωρώ πως η κωμωδία είναι από τα πιο δύσκολα είδη. Οι πραγματικοί κωμικοί είναι δυσεύρετοι κατά την γνώμη μου.

«Ε» :Ποια παραγωγή θεωρείτε πως σας έκανε δημοφιλή;

Θ.Τ.: Αντικειμενικά οι πρώτες μου διαφημίσεις με μία γνωστή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, μετά η σειρά «Ευτυχισμένοι Μαζί» και στη συνέχεια προέκυψαν ταινίες, όπως το «Λούφα και Απαλλαγή». Όλα αυτά  είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία και με έκαναν κι εμένα πολύ γνωστό.

«Ε»: Έχετε συναντήσει «εκρηκτικές» συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο και πώς το διαχειριστήκατε;

Θ.Τ.: Έχω συναντήσει πολλών ειδών συμπεριφορές και κάποιες «εκρηκτικές», άλλοτε με μία καλή έννοια, δυναμικοί χαρακτήρες, όμως υπήρξαν κι ελάχιστες φορές που κάποιοι ήταν «εκρηκτικοί» με την κακή έννοια. Φρόντιζα να φεύγω από αυτές τις συνεργασίες και να μαθαίνω πια ποιοι θα είναι οι συνεργάτες μου και μόνο αν συμφωνώ με όλο το πακέτο να είμαι στην εκάστοτε δουλειά, την οποία πάντα θα βλέπω ρομαντικά.

«Ε»: Έχετε δηλώσει στο παρελθόν πως επιλέγετε τις δουλειές με γνώμονα τους συνεργάτες. Ισχύει;

Θ.Τ.: Ναι, ναι να έχουμε κοινό όραμα. Επιθυμώ να συνεργάζομαι με ανθρώπους που εκτιμώ. Η αλήθεια είναι ότι η ηρεμία μου αρέσει πάρα πολύ, την αποζητώ στην ζωή μου και στη δουλειά μου. Θεωρώ ότι με ηρεμία μπορούμε να βγάλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

«Ε»: Θα επιλέγατε  ποτέ να παρουσιάσετε μία εκπομπή  στην τηλεόραση;

Θ.Τ.: Αναλόγως το ‘’concept’’. Ναι θα μπορούσα πολύ εύκολα. Όταν ήμουν φοιτητής και σπούδαζα Μηχανολόγος Μηχανικός στην Κοζάνη έκανα κάποιες δικές μου εκπομπές σε περιφερειακούς σταθμούς που ουσιαστικά μου έδωσαν μεγάλη εμπειρία μπροστά στην κάμερα. Μου άρεσε τότε.

«Ε»: Είστε ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Ποια από αυτές τις ιδιότητες θεωρείτε πως σας δίνει ένα επιπλέον «προβάδισμα»;

Θ.Τ.: Δεν μπορώ να το δω ως «προβάδισμα». Σίγουρα όταν έχεις μεγαλύτερη γκάμα πραγμάτων με τα οποία ασχολείσαι, αυτό αυτομάτως  σου δίνει περισσότερες πιθανότητες να «υπάρχεις» στη δουλεία, «ανοίγει» νέους δρόμους.

«Ε»: Πώς βιώσατε το διάστημα του κορωνοϊού;

Θ.Τ.: Δεν το βίωσα και τόσο ωραία. Από τη μία μείναμε λίγο περισσότερο στο σπίτι, ξεκουραστήκαμε, αλλά από την άλλη ο φόβος  της αρρώστιας που ξεκλήρισε εκατομμύρια ανθρώπους δεν μπορεί να σου αφήσει κάτι θετικό. Άλλο αν μέσα από αυτό προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, να πάρουμε κάποια θετικά στοιχεία. Όμως, μόνο θλίψη μπορεί να μου προκαλέσει αυτή η κατάσταση.

«Ε»: Πείτε μας δύο λόγια για τον ρόλο του  Αργκάν στην παράσταση «Ο κατά Φαντασίαν Ασθενής»

Θ.Τ.: Καταρχάς έχουμε ένα από τα πιο γνωστά κείμενα του Μολιέρου. Ήταν πολύ σπουδαίος συγγραφέας και έκανε μεγάλες τομές στο θέατρο, ο Σαίξπηρ της Γαλλίας. Συμπληρώθηκαν 350 χρόνια από τότε που το έγραψε. Το τελευταίο του έργο.Παίζοντάς το πέθανε. Ο Αργκάν είναι ένας ηλικιωμένος που πιστεύει μονίμως ότι είναι άρρωστος. Σε αυτό το τρωτό του σημείο «πατούν» πολλοί γύρω του για να τον εκμεταλλευτούν. Τελικά, μέσα από καταστάσεις που βιώνει καταλαβαίνει ποιοι είναι αυτοί που πραγματικά τον νοιάζονται και τον αγαπούν και έτσι λύνεται το πρόβλημα. Έτσι κι αλλιώς η κωμωδία δεν έχει και τόσο σπουδαία πλοκή πάντα, μπορεί συνήθως να εξηγηθεί σε μία φράση. Αυτό που μετρά είναι το πώς αυτό «απλώνεται» σε 1,5  -2 ώρες επί σκηνής. Έχει γίνει μία διασκευή από τον σκηνοθέτη μας, τον Κώστα Γάκη. Μεταφερόμαστε ως ηθοποιοί στην Γαλλία του 17ου αιώνα που έχουμε ένα θίασο και ψάχνουμε έργο, γνωρίζουμε τον Μολιέρο, μας το δίνει και αρχίζουμε περιοδεία. Παράλληλα παίζουμε το έργο, είμαστε ηθοποιοί και βλέπουμε και το παρασκήνιο και το έργο. Οι θεατές θα πάρουν μία μυρωδιά από τα ευτράπελα και  συγκινητικά στα παρασκήνια και θα παρακολουθούν ταυτόχρονα το έργο.

«Ε»: Θεωρείτε πως το έργο θα «αγγίξει» τις ψυχές των θεατών;

Θ.Τ.: Αυτό το έχω ήδη καταλάβει, επειδή παίξαμε και τον χειμώνα στη Λαμία και στην Αθήνα .Μας χειροκροτούσαν ενθουσιασμένοι. Το ξέρω πως θα «μιλήσει» στις καρδιές του κόσμου και γι’αυτό ανυπομονώ να βγούμε περιοδεία για να περάσει καλά ο κόσμος σε όλη την Ελλάδα!

«Ε»: Ευχαριστούμε πολύ και σας αναμένουμε!

Χρύσα Κιατίπη


Πληροφορίες για την παράσταση

Χρόνος: 8 Ιουλίου

Τόπος: Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης

Σκηνοθεσία, μουσική, διασκευή και πρωτότυπο κείμενο: Κώστας Γάκης

Σκηνικά, κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική επιμέλεια και παραγωγή: Κώστας Λώλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοσμίδου

Παίζουν οι Ηθοποιοί:

Αργκάν, ο κατά φαντασίαν ασθενής, Μπεζάρ ηθοποιός της εποχής: Θανάσης Τσαλταμπάσης

Τουανέτ, υπηρέτρια του Αργκάν, σύζυγος του Μπεζάρ: Νικολέτα Βλαβιανού

Γιατρός Ντιαφουαρύς, Πουντσινέλο, αφηγητής: Νίκος Ορφανός

Κλεάντ, ερωτευμένος με την Ανζελίκ, Ιππότης της Μοντένα: Ορφέας Παπαδόπουλος

Μπεράλντ, αδερφός του Αργκάν, Φιλίπ σωματοφύλακας του Μπεζάρ: Δημήτρης Καλαντζής

Μπελίν, δεύτερη γυναίκα του Αργκάν, πρώτη κόρη του Μπεζάρ: Αγοραστή Αρβανίτη

Ανζελίκ, πρώτη κόρη του Αργκάν, δεύτερη κόρη του Μπεζάρ: Νάστια Βραχάτη

Λουϊζόν, δεύτερη κόρη του Αργκάν, τρίτη κόρη του Μπεζάρ: Στεφανία Καλομοίρη

Τομά Ντιαφουαρύς, Μολιέρος: Αλέξανδρος Ζουριδάκης

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από Αφιερώματα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…