Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μειώθηκαν οι εισακτέοι σε Πολυτεχνική και ΔΠΘ

Μειώθηκαν οι εισακτέοι σε Πολυτεχνική και ΔΠΘ

0

292 λιγότεροι οι εισακτέοι στο πανεπιστήμιο και μειωμένοι κατά 26 στην Πολυτεχνική της Ξάνθης. Αυξήθηκαν οι θέσεις για τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, μειώθηκαν για τους Πολιτικούς

4.160 συνολικά οι εισακτέοι στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και 68.394 συνολικά στη χώρα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας

 

Ανακοινώσεις για τον αριθμό των εισακτέων κατά τις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις έκανε το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, ο συνολικός αριθμός των εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394. Όπως αναφέρει το υπ. Παιδείας σε αυτόν τον αριθμό θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

Ο αριθμός των εισακτέων κατά τις περυσινές Πανελλήνιες εξετάσεις ήταν 77.415 θέσεις.

 

4.160 οι φετινοί εισακτέοι στο ΔΠΘ, λιγότεροι κατά 292

292 λιγότεροι είναι οι εισακτέοι της φετινής χρονιάς στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Μειώσεις εισακτέων υφίστανται τα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών (-43), Ιστορίας και Εθνολογία (-32), Δασολογίας (-55), Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών (-39) και Αγροτικής Ανάπτυξης (-150).

Αύξηση εισακτέων έχουν μόνο το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ξάνθης (+17) και το ΤΕΦΑΑ (+10).

Στην Πολυτεχνική Σχολή της Ξάνθης το 2022 ο αριθμός των εισακτέων είναι 838, ενώ πέρυσι ήταν 864.

Πολυπληθέστερη σχολή παραμένει η Νομική με 506 θέσεις νέων εισακτέων και ακολουθεί η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής με 410. Στον αντίποδα μικρότερο είναι το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών με 117 θέσεις νέων εισακτέων και ακολουθούν το τμήμα Παρευξείνιων χωρών και το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας με 120 το καθένα.

 

Κριτήρια κατανομής

Σύμφωνα με το υπ. Παιδείας, ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

  • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
  • Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
  • Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…