Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Για 50.000 ευρώ καθυστερεί  ο δρόμος στην «Θηλιά»

Για 50.000 ευρώ καθυστερεί  ο δρόμος στην «Θηλιά»

0

Παρελκυστικότητα από τις δασικές αρχές – Δεν έχουν ζητήσει τροποποίηση από την περιφέρεια – Μια μελέτη  – λάστιχο

 

Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Κ. Κουρτίδης: «Η Περιφέρεια θα δώσει τα 50.000 ευρώ που υπολείπονται. Έχουν δίκιο οι κάτοικοί που διαμαρτύρονται»

 

 

 

Σε «γεφύρι της Άρτας» έχει  μετατραπεί η υπόθεση που αφορά το έργο χαλικόστρωσης του δασικού δρόμου με την επωνυμία «θηλιά». Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού το 2019, που περιλάμβανε ασφαλτόστρωση και την τροποποίηση της μελέτης, η οποία και έλαβε έγκριση τέλος του 2021, νέο εμπόδιο τεχνικής (ή τεχνητής) φύσης προβάλλεται από το Δασαρχείο Ξάνθης που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου με αποτέλεσμα να καθυστερεί η  διακήρυξη ηλεκτρονικού διαγωνισμού για το έργο.

Τους λείπουν 50.000 ευρώ για να το προκηρύξουν

Όπως ανέφερε στο «Ε» ο Δασάρχης κ. Χρήστος Μήλιος η μελέτη είναι έτοιμη αλλά λείπουν 50.000 ευρώ. Ειδικότερα όπως είπε η μελέτη για να προκηρυχθεί πρέπει να είναι ύψους 565.000 ευρώ και αυτή τη στιγμή η χρηματοδότηση από την περιφέρεια είναι στα 515.000 ευρώ: «Χρειαζόμαστε ακόμη 50.000 ευρώ για να προκηρύξουμε το έργο. Θα τα ζητήσουμε από την Περιφέρεια. Θα υπάρξει μια καθυστέρηση», επισημαίνει ο κ. Μήλιος.

 

Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Κ. Κουρτίδης: «Η Περιφέρεια θα δώσει τα 50.000 ευρώ που υπολείπονται. Έχουν δίκιο οι κάτοικοί που διαμαρτύρονται»

Ενήμερος για το θέμα ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κώστας Κουρτίδης επισημαίνοντας: «Είμαστε στο στάδιο της εκταμίευσης των 50.000 ευρώ που υπολείπονται ώστε να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός. Είναι ένα έργο απαραίτητο για τους κατοίκους όλης της ορεινής ζώνης και έχουν απόλυτο δίκιο που διαμαρτύρονται.

 

 

Παρελκυστικότητα από τις δασικές αρχές – Δεν έχουν ζητήσει τροποποίηση για τα 50.000 ευρώ

Μια περίεργη παρελκυστική συμπεριφορά επιδεικνύουν οι Δασικές αρχές της Ξάνθη ως προς το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Δασική υπηρεσία δεν έχει ζητήσει τροποποίηση για το ποσό των 50.000 ευρώ από την περιφέρεια, για να λάβει έγκριση και να προχωρήσει η διαδικασία εκταμίευσης ώστε να επισπευσθεί ο διαγωνισμός.

Μια μελέτη  – λάστιχο

Να σημειώσουμε επίσης ότι  δεν είναι πρώτη φορά που προϋπολογίστηκε λάθος η μελέτη. Το 2019 ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών της Π.Ε. Ξάνθης κ. Παναγιώτης Μουχταρίδης είχε αναφέρει σε ρεπορτάζ του «Ε» ότι  από λάθος προϋπολογίστηκε μικρότερο ποσό (565.000 ευρώ), ενώ το έργο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης θα έπρεπε να έχει προϋπολογισμό 697.000 ευρώ. Όπως επισημάνθηκε για να προχωρήσει σε νέα δημοπράτηση θα πρέπει να καλυφθεί η διαφορά από την περιφέρεια: «Θα πρέπει να βρεθεί επιπλέον χρηματοδότηση της τάξης των 130.000 ευρώ. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν η περιφέρεια θα καλύψει την διαφορά. Δεν έχουμε κάποια απάντηση από την Αποκεντρωμένη», είχε δηλώσει τότε αιτιολογώντας την ακύρωση του διαγωνισμού εν μέσω διαμαρτυριών και αντιδράσεων από συλλόγους. Ως εκ τούτου η νέα μελέτη είναι όπως η αρχική στα 565.000 ευρώ και όχι στα 697.000 και πάλι υπολείπονται 50.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι όχι μόνο δεν πήραν τα 130.000 ευρώ αλλά κατά 50.000 ευρώ λιγότερα από αυτά που αρχικά είχαν! Εκτός τούτου ως φαίνεται κάτι δεν πάει καλά με την μελέτη  αυτή που έχει καταντήσει …λάστιχο!

Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Να σημειώσουμε ότι αυτή η μελέτη δεν περιλαμβάνει καθόλου ασφαλτόστρωση αλλά χαλικόστρωση με συμπίεση και παράλληλα τεχνικά έργα με εκατέρωθεν με τσιμεντόστρωση για την βελτίωση της βατότητας.

Να σημειώσουμε πως το έργο που ουσιαστικά αποτελεί βελτίωση του δασοδρόμου καθώς εξυπηρετεί τους σκοπούς της δασικής υπηρεσίας και πληροί και τις τρεις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος και αφορούν: την διαχείριση του δάσους και τη διευκόλυνση των δασικών υπαλλήλων στην μεταφορά της ξυλείας,  την δασοπροστασία και πυροπροστασία και τη διασύνδεση των οικισμών μεταξύ τους κάτι που αποτελούσε χρόνιο αίτημα των κατοίκων.  Να υπενθυμίσουμε ότι τόσο ο δήμος Μύκης όσο και ο δήμος Ξάνθης είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την υλοποίηση του έργου. Υπενθυμίζεται πως το έργο ολοκληρωμένο αφορά 14 χιλιόμετρα και είχε προϋπολογιστεί στα 4 εκ. ευρώ καθώς συνδέει την Ξάνθη με τον Κένταυρο. Αυτό το συγκεκριμένο αφορά τμήμα του.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…