Ο μαθητής του 2ου ΓΕΛ έδωσε την 3η πιο γρήγορη λύση στη β’ φάση, με θέμα που είχε τίτλο «ακριβό μου ντεπόζιτο»
Αθ. Μπαλαφούτης: «Πρώτη φορά μαθητής της ΑΜΘ περνά στην τελευταία φάση-Ο Ταξιάρχης διεκδικεί μία θέση στην Ολυμπιακή Εθνική Ομάδα Πληροφορικής»
Ακριβό μου ντεπόζιτο, ήταν το θέμα της Β΄ φάσης του 34ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής στο οποίο συμμετείχαν οι 261 μαθητές απ΄ όλη τη χώρα που είχαν περάσει με επιτυχία από την Α΄ φάση του διαγωνισμού. Στους μαθητές δόθηκε ως πρόβλημα, το οδικό δίκτυο μιας χώρας, (πόλεις και δρόμοι) καθώς επίσης και η ποσότητα της βενζίνης που χρειάζεται να έχει ένα αυτοκίνητο για να ταξιδέψει από πόλη σε πόλη.
Στόχος των μαθητών ήταν να υπολογίσουν την ελάχιστη ποσότητα βενζίνης που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διασχίσει όλες τις πόλεις, με την προϋπόθεση ότι μπορεί να εφοδιαστεί ξανά, μόνο όταν φτάσει σε μια πόλη και όχι στο ενδιάμεσο. Η σωστή τιμή έπρεπε να υπολογιστεί μέσα σε μόλις 1 δευτερόλεπτο, ακόμη και στην περίπτωση που στο οδικό δίκτυο υπήρχαν 10.000 πόλεις και 100.000 δρόμοι!83 μαθητές Λυκείου κατάφεραν να λύσουν σωστά και γρήγορα το παραπάνω πρόβλημα, κερδίζοντας έτσι την πρόκριση για την Γ΄ και τελευταία φάση του διαγωνισμού αυτού. Ανάμεσα στους επιτυχόντες ήταν και ο μαθητής της Ξάνθης Ταξιάρχης Ευαγγελόπουλος, ο οποίος μάλιστα κατάφερε να βρει την 3η πιο γρήγορη λύση! Αξίζει να αναφερθεί πως είναι η πρώτη φορά που μαθητής από την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη προκρίνεται στη τελική φάση αυτού του διαγωνισμού, η δυσκολία του οποίου ξεπερνά κατά πολύ αυτή των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Συμπληρωματικά με τα παραπάνω ο επιστημονικός υπεύθυνος του STEM Education Xanthi, Αθανάσιος Μπαλαφούτης μίλησε στο «Ε» για τις συνθήκες διεξαγωγής του διαγωνισμού εξαίροντας συνάμα τη σπουδαία διάκριση του Ταξιάρχη.Στο σημείο αυτό επισημαίνεται πως ο διαγωνισμός πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την Πανελλήνια Ένωση Πληροφορικής Ελλάδος. Δήλωσε: «Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πληροφορικής αποτελείται από τρεις φάσεις, οι δύο διεξάγονται εξ αποστάσεως κι ο τρίτος δια ζώσης. Αυτός που θα καταφέρει να φτάσει στο τελικό στάδιο και να σημειώσει τις προβλεπόμενες επιδόσεις θα ενταχθεί στην Ολυμπιακή Εθνική Ομάδα Πληροφορικής. Αξιομνημόνευτο είναι πως οι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείων, που έχουν διακριθεί στη Διεθνή και τη Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να βρουν λύση στο πρόβλημα και να διακριθούν με κριτήρια την ορθότητα της απάντησής τους και την ταχύτητα της εκτέλεσης του. Δεν χωρά αμφιβολία πως ένας καλός μαθητής του σχολείου μπορεί να αντεπεξέλθει.83 μαθητές Λυκείου κατάφεραν να λύσουν σωστά και γρήγορα το πρόβλημα. Ωστόσο, ο μαθητής του 2ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης, Ταξιάρχης Ευαγγελόπουλος έδωσε την τρίτη γρηγορότερη λύση και πέρασε στην τελευταία φάση του διαγωνισμού. Αναντίρρητα, η επιτυχία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι απόρροια πολύωρης ενασχόλησης του ίδιου του παιδιού, κατάλληλης εξάσκησής του σε γλώσσες προγραμματισμού, όπως επίσης και κατάλληλης καθοδήγησης από δασκάλους και επιστημονικά καταρτισμένους καθοδηγητές σε ζητήματα πληροφορικής και προγραμματισμού!».
Η πρώτη πεντάδα στην κατηγορία των Λυκείων
1.ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΒΟΛΟΣ
2.1 ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ
- 2 ΓΕΛ ΞΑΝΘΗΣ ΞΑΝΘΗ
- 6 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Χρύσα Κιατίπη