Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Άνοιξαν οι φάκελοι των συμμετεχόντων για την ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Άνοιξαν οι φάκελοι των συμμετεχόντων για την ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

0

Την επάρκεια των φακέλων των τριών Κοινοπραξιών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον θα εξετάσει η αρμόδια επιτροπή

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της χώρας με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ

Μετά την υποβολή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα έξι σιδηροδρομικά έργα της χώρας, την Τετάρτη η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στο άνοιγμα των φακέλων των τριών Κοινοπραξιών, προκειμένου να ελεγχθούν οι υποβληθέντες φάκελοι.

Όπως έγραψε το «Ε», οι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο, αλλά και για τα υπόλοιπα πέντε, είναι: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Μετά την ολοκλήρωση εξέτασης των φακέλων η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει γνωστό ποιοι θα περάσουν στη Β`φαση του διαγωνισμού που αφορά τον διάλογο που θα καθοριστεί το ακριβές τεχνικό αντικείμενο.

Υπενθυμίζεται ότι, το 2020 εγκρίθηκε ο σχεδιασμός και ξεκίνησε η υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα ύψους €4 δισ. για τη σύνδεση των κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στα εν λόγω έργα περιλαμβάνεται και η κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες (ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία).

 

Σύνδεση λιμανιών με 206 χλμ σιδηροδρομικού δικτύου

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε 1,68 δις € (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206χλμ., σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφίπολης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.

Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, μήκους 174χλμ, η γραμμή σχεδιάζεται διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής. Περιλαμβάνονται δε, 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.

Στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Γραβούνα – Τοξότες, μήκους 32χλμ περιλαμβάνονται 4 συνδέσεις, 2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 4 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, τεχνικά C&C, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος για λόγους λειτουργίας της γραμμής θα καλύπτει και το τμήμα Τοξότες – ΣΣ Ξάνθης.

Το έργο δημοπρατείται  με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.

Σιδηροδρομική σύνδεση με τη Βουλγαρία

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή από Θεσσαλονίκη έως Τοξότες, αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς- Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή  έργο Sea2Sea).Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ, νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας  το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Καθησυχαστικός για τον σεισμό στη Χαλκιδική ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός»

Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η περιοχή δεν διαθέτει υψηλό σεισμικό δυναμικό, ενώ τόνισε…