Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Τα «μούσκεψε» η black-Friday στην Ξάνθη

Τα «μούσκεψε» η black-Friday στην Ξάνθη

0

Υποτονική η κίνηση στην αγορά της Ξάνθης – Μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών κινήθηκαν…

 

Ποια black-Friday; Εδώ το κάναμε black week και βάλε… Έρευνα δείχνει τι αγοράζουμε την black-Friday  – Πόσο επηρεάζουν οι ανατιμήσεις

 

Βροχερή και «μουσκεμένη» η πολυδιαφημισμένη black-Friday στην Ξάνθη και η κίνηση στην αγορά τίποτε δεν μαρτυρούσε αυτό που έχουμε συνηθίσει για την συγκεκριμένη ημέρα. Δηλαδή τις ουρές στα καταστήματα και την καταναλωτική μανία ζωγραφισμένη στα πρόσωπα των καταναλωτών! Αντίθετα οι ρυθμοί ήταν πολύ χαλαροί και συνηθισμένοι στην αγορά ακόμη και στα καταστήματα ηλεκτρονικών και ειδών νέας τεχνολογίας που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ιδίως των νέων και από μέρες τώρα «βομβαρδίζουν» συνεχώς με sms για τις προσφορές τους  κινήθηκε σε επίπεδα μιας συνηθισμένης Παρασκευής.

Υποτονική η κίνηση στην αγορά της Ξάνθης – Μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών κινήθηκαν…

Από τη μια, ο βροχερός καιρός λειτούργησε αποτρεπτικά, από την άλλη ο έλεγχος των πιστοποιητικών που ούτως ή άλλως έχει μειώσει τις αγορές,  ίσως και μια έλλειψη διάθεσης για κατανάλωση που εντάσσεται στο πλαίσιο των ανατιμήσεων σε θέρμανση και αλλά και ειδών πρώτης ανάγκης, η κίνηση από τον πρωί της Παρασκευής ήταν πολύ υποτονική. Αυτό επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου στο τέλος της ημέρας: «Ο κόσμος δεν ανταποκρίθηκε. Δεν είχε κίνηση η αγορά. Ειδικά η ένδυση – υπόδηση ελάχιστη. Μόνο τα καταστήματα με ηλεκτρονικά, κινητά , τάμπλετ είχαν κάποια κίνηση. Γενικά από τότε που μπήκαν τα νέα μέτρα είναι η τρίτη εβδομάδα τώρα που έχουμε πτώση πάνω από 60%! Ούτε η black-Friday,  ούτε τίποτε δεν βοηθάει. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα στον κόσμο…έτσι όπως εξελίσσεται η πανδημία. Εμείς από την πλευρά μας είμασταν στα πρόθυρα της καταστροφής. Δυο χρόνια είμασταν σε καταστολή και μόνο ένα καλοκαίρι που δουλέψαμε δεν μπορεί να αναπληρώσει τα χαμένα έσοδα Δεν ξέρουμε και τι μας επιφυλάσσουν. Η κατάσταση δεν περιγράφεται. Απαισιοδοξία και κατήφεια παντού», επισημαίνει ο κ. Μίλκογλου. Να σημειώσουμε ότι μπορεί η κίνηση στην αγορά να είναι υποτονική ωστόσο η διαδικτυακή είναι ένα άλλο κομμάτι. Ωστόσο ο κ. Μίλκογλου και σ’ αυτό κρατά επιφυλάξεις λέγοντας: «Ότι πολλοί την έχουν πατήσει γιατί άλλα παραγγέλλουν και άλλα τους στέλνουν και αναγκάζονται να τα επιστρέφουν ωστόσο έρευνες δείχνουν ότι οι δικτυακές αγορές είναι η τάση που θα κυριαρχήσει στο  μέλλον.

Ποια black-Friday; Εδώ το κάναμε black week και βάλε…

Καταλήγοντας ο κ. Μίλκογλου εξέφρασε την αντίθεσή του γενικά με τον θεσμό της black-Friday ιδιαίτερα με την  μορφή που πήρε στην χώρα μας: «Στην Βρετανία όπου ξεκίνησε ήταν μία μέρα και οι τιμές πέφτουν περισσότερο από 80%. Εμείς το έχουμε κάνει black week ενώ πιο μπροστά είχαμε προσφορές. ΄Το έχουμε γενικά ξεφτιλίσει…»

Τι αγοράζουμε την black-Friday

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας), οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Πάντα σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές απαντούν στον τρόπο που θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, ότι οι 4 στους 10 ότι θα κάνουν αγορές «Phygital», συνδυάζοντας τη φυσική παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πάντως, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού πέρυσι ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Πόσο επηρεάζουν οι ανατιμήσεις

Αντίθετα οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον, για το λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές. Οι αυξήσεις στη λιανική δείχνουν συγκρατημένες, παρά το γεγονός πως οι ανατιμήσεις κυμαίνονται στο 16% για μεταλλικά προϊόντα, 14% για ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, 10% για βιομηχανικά, 7% για κλωστοϋφαντουργικά, 6% για πλαστικά, 4% για προϊόντα ξύλου και 2% σε φαρμακευτικά είδη. Οι αυξήσεις, πάντως, που «κακοφαίνονται» περισσότερο στα νοικοκυριά είναι στα τρόφιμα και τα καύσιμα.

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Οι 8 στους 10 θα ήθελαν «black friday τιμές» και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές.

Οι 4 στους 10 κάνουν αγορές «Phygital» συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με «digital» αγορές

Οι 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια.

Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Τέλος, 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και τον αποτρέπει να επισκεφτεί εμπορικό κατάστημα.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Υποτονική η κίνηση στης αγορά της Ξάνθης την black-Friday

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης του Π.ΑΛ.Υ.Θ. για την Ενίσχυση της Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα και η αξιοποίηση του προγράμματος για τη θωράκιση της αλιευτ…