Όλα του myDATA δύσκολα…

0

Ανέτοιμοι δηλώνουν για το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών βιβλίων οι μικρές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες της Ξάνθης

 

Ζητά χρόνο και επιμόρφωση στο myDATA η εστίαση  – Πιλοτική εφαρμογή του για το 2022 προτείνουν οι λογιστές

 

Πρεμιέρα από χθες της πλατφόρμας myDATA και όλοι οι υπόχρεοι, επιχειρήσεις μικρές και μεγάλες, αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να διαβιβάζουν τα τιμολόγιά τους στα οποία θα έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή η ΑΑΔΕ. Προαπαιτούμενο αλλά και ζητούμενο να έχει γίνει η ανάλογη μηχανοργάνωση ώστε να υποστηρίξει το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών βιβλίων. Να σημειώσουμε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος είχε προαναγγελθεί από το 2019 και δόθηκαν δύο χρόνια διορία για να προετοιμαστούν και να γίνει ομαλά η μετάβαση. Όμως όλοι οι εμπλεκόμενοι και κυρίως οι υπόχρεοι δηλώνουν ανέτοιμοι για ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα και ζητούν περισσότερο χρόνο…Να υπενθυμίσουμε πως το υπουργείο δίνει το περιθώριο χωρίς κατακύρωση προστίμου μέχρι τέλος του έτους και νίπτει τας χείρας για το νέο έτος. Αντίθετα ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ζητούν μια ελαστική περίοδο ενός ακόμη έτους και ζητούν επιτακτικά επιμόρφωση από την πολιτεία.

myDATA και… ζόρι  για τους επαγγελματίες!

Φορώντας τα γυαλιά πρεσβυωπίας και εμφανώς αδέξιος μπρος τον υπολογιστή ο κ. Δημήτρης, ιδιοκτήτης μάρκετ προσπαθεί περάσει στο σύστημα ένα τιμολόγιο. Είναι από τους συνεπείς επαγγελματίες που πλήρωσε ηλεκτρονικό προγραμματιστή για να του εγκαταστήσει το λογισμικό, αγόρασε εκτυπωτή και όλα όσα χρειάζονται. Αλλά και πάλι: «Ε ναι είναι ζόρι…Είμαστε μιας κάποιας ηλικίας . Δεν έχουμε την εξοικείωση που έχουν οι νέοι με τους υπολογιστές. Το πρόγραμμα έχει κάποιους κωδικούς αλλά πρέπει να περάσω και άλλους τόσους.  Και φοβάμαι μην κάνω και λάθος και φάω και πρόστιμο. Θα έπρεπε να έχουμε περισσότερο χρόνο να περάσουμε τους κωδικούς και να μάθουμε το σύστημα με τα τιμολόγια. Το είχαν πει από το 2019 αλλά μεσολάβησε η πανδημία που ήταν όλα κλειστά», αναφέρει ο κ. Δημήτρης.

Πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο κ. Ζαφείρης ο κρεοπώλης αλλά: «Έχω τον γιο μου που τα περνάει γιατί αν έμενε από μένα…άστα. Τώρα στα γεράματα να μάθουμε  με το ζόρι και myData…».

Ζητούν πιλοτική εφαρμογή του myDATA  οι λογιστές για το 2022 παρότι δεν εμπλέκονται άμεσα

mpatzakidou

Την α-προετοιμασία των επαγγελματιών και όχι μόνο επιβεβαιώνουν και οι λογιστές – φοροτεχνικοί παρότι ο κλάδος αρνήθηκε να εμπλακεί άμεσα με το αντικείμενο παρά μόνο στο σκέλος της καταχώρισης εσόδων – εξόδων και του χαρακτηρισμού τους αλλά όχι στην καταχώρισή του στο σύστημα.  Όπως αναφέρει η πρόεδρος του συλλόγου του Δ.Σ. ΕΦΕΕ Ξάνθης κα Μπατζακίδου Ειρήνη: «Δεν είναι προετοιμασμένος ο επιχειρηματικός κόσμος αλλά ούτε και η ΑΑΔΕ για να υποστηρίξει το σύστημα των ηλεκτρονικών βιβλίων που έκανε πρεμιέρα. Δόθηκε με το περιθώριο των δύο ετών αλλά δεν ήταν αρκετό γιατί συνέπεσε με την πανδημία. Υπάρχουν πολλά προβλήματα ιδιαίτερα στις μικρές ατομικές επιχειρήσεις που συνήθως οι άνθρωποι είναι άνω των 60 ετών και δεν γνωρίζουν από υπολογιστές και μηχανοργάνωση. Είναι σαν να βάλουμε παιδιά του νηπιαγωγείο να κάνουν δουλειά του Λυκείου. Μπορεί αν το μάθουν εμπειρικά να είναι τυφλοσούρτι αλλά χρειάζεται να γίνει   από μηχανογραφική εταιρία η μηχανοργάνωση της επιχείρησης και να μάθει να χειρίζεται το πρόγραμμα. Επίσης χρειάζεται  προσοχή γιατί μπορεί να γίνονται λάθη σε κωδικούς και θα δημιουργούνται προβλήματα. Θεωρούμε ότι δεν είναι έτοιμος ο επιχειρηματικός κόσμος να υποστηρίξει αυτή την αλλαγή. Θα έπρεπε και το 2022 να είναι μια χρονιά πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και να απαιτήσουν οι τοπικές Ομοσπονδίες, τα Επιμελητήρια και η ΓΣΕΒΕΕ», σημειώνει η κα Μπατζακίδου.

Υπενθυμίζουμε ότι αυτές τις θέσεις όπως και κάποια ιδιαίτερα προβλήματα του κλάδου σε σχέση με το mydata εξέφρασε η κα Μπατζακίδου προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα στη διάρκεια της σύσκεψης με τους παραγωγικούς φορείς στο ΕΒΕ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στην Ξάνθη.

Ζητά χρόνο και επιμόρφωση στο myDATA η εστίαση

Ανέτοιμος για τα mydata δηλώνει και ο κλάδος της εστίασης έστω και αν γι αυτές τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν τζίρο κάτω από 100.000 ευρώ και κόβουν έως και 50 τιμολόγια τον χρόνο η ΑΑΔΕ για να τους διευκολύνει ενεργοποίησε την εφαρμογή e -timologio η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στην πλατφόρμα του myDATA: «Ο κλάδος της εστίασης είναι τελείως ανέτοιμος. Είναι ένα επιπλέον κόστος που πρέπει να επωμιστεί για την αγορά και την εγκατάσταση του λογισμικού και επιπλέον δεν έχει τεχνογνωσία και πρέπει να εκπαιδευτεί. Βρίσκουμε πολλά εμπόδια στην λειτουργία μας ακόμη και στο e -timologio που έχει δωρεάν λογισμικό. Χρειάζεται επιμόρφωση που πρέπει να αναλάβει η πολιτεία. Χρειαζόμαστε χρόνο. Ήμασταν 1, 5 χρόνο κλειστοί και δεν είχαμε την δυνατότητα να προετοιμαστούμε ειδικά οι μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν οργανωμένα λογιστήρια και συνεργάζονται με εξωτερικούς συνεργάτες», προσθέσει η πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης κα Μάιρη Τσιακίρογλου.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες

  1. Στην πλατφόρμα myDATA διαβιβάζονται υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων.

 

  1. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 1η Οκτωβρίου 2021 ή την 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022.

 

  1. Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.

 

  1. Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση της εφαρμογής «timologio» για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες.
  2. Μέσω της εφαρμογής «timologio» ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να:

– διαμορφώσουν το προφίλ τους,

– να συνθέσουν το πελατολόγιό τους,

– να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και

– να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ.).

  1. Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης – πελάτη (έξοδα).

 

  1. Ο επαγγελματίας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών.

 

  1. Η εφαρμογή timologio.gr δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.Μαριάννα Ξανθοπούλου

    mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …