Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Τι αλλάζει για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις από την 1η Νοεμβρίου

Τι αλλάζει για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις από την 1η Νοεμβρίου

0

Τα myDATA μπαίνουν στην καθημερινότητά μας

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μπαίνουν την 1η Νοεμβρίου τα χάρτινα βιβλία εσόδων-εξόδων και τα τιμολόγια τα οποία καθιερώθηκαν στην Ελλάδα το 1948. Από τον επόμενο μήνα στην καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων, ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων μπαίνουν τα myDATA. Παράλληλα από την 1η Νοεμβρίου θα πρέπει όλες οι ταμειακές μηχανές να έχουν διασυνδεθεί με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ.

Με τα ηλεκτρονικά βιβλία και τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροκλοπής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.α)

Ήδη, οι επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ διαβιβάζουν υποχρεωτικά στην πλατφόρμα myDATA τα παραστατικά εσόδων ενώ από 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους.

Σε καθημερινή βάση αποστέλλονται πάνω από 1.000.000 παραστατικά ενώ στην εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, έχουν εγγραφεί πάνω από 12.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες με απλογραφικά βιβλία και τζίρο έως 50.000 ευρώ.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι λίγο πριν την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολόγιων τους στη πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

– Διαβιβάζονται υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων.

– Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 1η Οκτωβρίου 2021 ή την 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022.

– Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.

– Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση της εφαρμογής “timologio” για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες

– Mέσω της εφαρμογής “Timologio” ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν το προφίλ τους, να συνθέσουν το πελατολόγιό τους, να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ).

– Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης – πελάτη (έξοδα).

– Aποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και την ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών παραμένει ο χρήστης της εφαρμογής. Η εφαρμογή timologio δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …