Αποτέλεσμα της εκτίναξης της τιμής του
«Θα τις δούμε μακροπρόθεσμα στην αγορά της Ξάνθης», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ε. Μίλκογλου
Αντιμέτωποι με ανατιμήσεις στα είδη ένδυσης και ιδιαίτερα αυτά που είναι από βαμβάκι, αναμένεται να έλθουν οι έμποροι αλλά και οι καταναλωτές. Η εκτίναξη στα ύψη της τιμής του βαμβακιού μπορεί να κάνει τους παραγωγούς να τρίβουν τα χέρια τους αλλά συμπαρασύρει σε μια σειρά ανατιμήσεων όσα είδη είναι εξαρτώμενα απ’ αυτό και τελικά προκαλώντας ένα ντόμινο ανατιμήσεων.
Στα ύψη η τιμή του βαμβακιού – Τι σημαίνει για τις τιμές των ρούχων
Το θέμα αυτό απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα και ειδικότερα από την στιγμή που τα προθεσμιακά συμβόλαια βάμβακος ξεπέρασαν το 1 δολάριο ανά περίπου 450 γρ. για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία.
Ειδικότερα, στη Νέα Υόρκη, τα προθεσμιακά Δεκεμβρίου άγγιξαν το 1,005 δολάριο ανά 450 γρ., που πρόκειται για την υψηλότερη τιμή από το Νοέμβριο του 2011. Μόνο από την αρχή του τρέχοντος έτους, η τιμή του βαμβακιού έχει αυξηθεί κατά 28% αφενός λόγω της ενισχυμένης ζήτησης, ιδίως από την Κίνα, αφετέρου εξαιτίας των εμποδίων στις εφοδιαστικές αλυσίδες από την πανδημία. Εκτός αυτού, τους τελευταίους μήνες έχουν ανακύψει σοβαρές δυσκολίες στον τομέα των logistics που οφείλονται στην αύξηση του κόστους μεταφοράς φορτίων.
Έρχονται ανατιμήσεις στις τιμές των ρούχων – Θα τις δούμε μακροπρόθεσμα στην αγορά της Ξάνθης
Βέβαια, η ανοδική τάση στις τιμές των κλωστών θα επηρεάσουν ανάλογα και το κόστος των ρούχων. Όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανεμπορίου ενδέχεται να μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να υπάρξει άνοδος των τιμών σε όλα τα είδη των ρούχων. Συνήθως τέτοιες αυξήσεις οδηγούν σε μείωση της ζήτησης και μείωση του περιθωρίου κέρδους για τις εταιρείες που φτιάχνουν ρούχα.
Προς το παρόν το φαινόμενο των ανατιμήσεων στην ένδυση δεν έχει επηρεάσει αισθητά την αγορά της Ξάνθης. Όπως εξηγεί πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Ευθύμης Μίλκογλου: «Οι τιμές στα ρούχα προς το παρόν δεν έχουν επηρεαστεί από την ανατίμηση στο βαμβάκι. Κι αυτό γιατί οι εταιρείες έχουν ήδη ετοιμάσει τα ρούχα για το Φθινόπωρο. Αυτό θα φανεί μακροπρόθεσμα στην αγορά. Ωστόσο υπάρχουν ανατιμήσεις σε άλλα είδη που διαμορφώνουν μια νέα εικόνα. Έχουμε ανατιμήσεις σε είδη πρώτη ανάγκης όπως το ψωμί, τα γαλακτοκομικά, στο πετρέλαιο, στο ρεύμα. Αυτά μειώνουν την αγοραστική δύναμη του νοικοκυριού που καλείται να τα βγάλει πέρα με μισθούς των 650 ευρώ που είναι ο κατώτατος και να ανταποκριθεί στις πρωταρχικές του υποχρεώσεις. Αν κάποτε είχε περιθώριο να ξοδέψει 100 ευρώ, τώρα θα έχει 70 ή 60 ευρώ. Αυτή είναι η αντιστοιχία»
Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Ε. Μίλκογλου: «Όλες οι ανατιμήσεις έχουν αντίχτυπο στην αγορά»
Αναφορικά με το αν γίνονται παραγγελίες και με κανονικό ρυθμό ο ανεφοδιασμός της αγοράς ο κ. Μίλκογλου αναφέρει: «Πάντα οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις «άπλωναν τα πόδια ως εκεί που φτάνει το πάπλωμα». Ιδιαίτερα τώρα που μπορεί να μην απειλούμαστε με γενικό lockdown αλλά ξέρουμε ότι ο κόσμος έχει αυξημένες υποχρεώσεις και φόβο λόγω της πανδημίας και δεν έχει χρήμα να ξοδέψει. Κοιτά να καλύψει το νοικοκυριό σε είδη πρώτης ανάγκης. Επομένως αναλόγως κινούμαστε. Και οι παραγγελίες μας ανταποκρίνονται στην ζήτηση. Όλες οι ανατιμήσεις έχουν αντίχτυπο στην αγορά. Όλα είναι μια αλυσίδα.».
Μαριάννα Ξανθοπούλου