Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Με κόστος 1,2 ξεκινούν τα έργα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Με κόστος 1,2 ξεκινούν τα έργα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας

0

Η ΕΡΓΟΣΕ θα προκηρύξει το έργο. Από Θεσσαλονίκη  – Λιμάνι Καβάλας μέχρι Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο

 

Αναβάθμιση στο τμήμα Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη

 

Σε μια νέα εποχή περνά ο σιδηρόδρομος της χώρας καθώς το επόμενο διάστημα η ΕΡΓΟΣΕ θα προκηρύξει έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Δύο από αυτά αφορούν την Σιδηροδρομική Εγνατία και ειδικότερα το ανατολικό της τμήμα.

Η ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία – Από Θεσσαλονίκη  – Λιμάνι Καβάλας μέχρι Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο

Ειδικότερα όπως αναφέρει site ypodomes.com για το ανατολικό τμήμα και τα μεγάλα έργα που προγραμματίζονται, το σημαντικότερο είναι η δημοπράτηση της νέας γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και θα φτάνει μέχρι την Ξάνθη.

Πρόκειται για ένα έργο με κόστος 1,2δισ. ευρώ στο οποίο είναι βέβαιο πως θα διεκδικήσουν όλοι οι μεγάλοι όμιλοι της χώρας. Υπόσχεται να μειώσει κατά πολύ τον απαιτούμενο χρόνο μέχρι την Ξάνθη και κατά συνέπεια μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

Αναβάθμιση στο τμήμα Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη

Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, είναι η αναγκαιότητα αναβάθμισης για το τμήμα Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη που αυτόματα κάνει πραγματικότητα την Σιδηροδρομική Εγνατία στο ανατολικό της τμήμα τουλάχιστον.

Η αναβάθμιση του τμήματος Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη, αποτελεί αναγκαιότητα ούτως ώστε να αποκτήσει τα ίδια χαρακτηριστικά και με το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και με το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Τη στιγμή που θα γίνει μια εκ βάθρων παρέμβαση και τα δύο αυτά τμήματα θα αποκτήσουν σύγχρονα χαρακτηριστικά (υψηλές ταχύτητες, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση κλπ) το ενδιάμεσο τμήμα θα πρέπει να ακολουθήσει.

Τα περίπου 100 χιλιόμετρα μεταξύ Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης σήμερα παραμένουν σε μια κατάσταση που ιδιαίτερα λειτουργική δεν τη λες μιας και δεν κυκλοφορούν τρένα. Οι παρεμβάσεις γίνονται από τον ΟΣΕ αλλά πρόκειται για μια πολύ παλιά γραμμή κατασκευασμένη από τα τέλη του 19ου αιώνα.

Αυτό που μοιραία πρέπει να γίνει είναι με την επερχόμενη υλοποίηση των δύο τμημάτων Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, είναι να προχωρήσει άμεσα και η αναβάθμιση του μεσαίου τμήματος της ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Το αποτέλεσμα της ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο, είναι πως θα μετατρέψει την σημερινή πρακτικά “νεκρή” γραμμή, σε μία πολλά υποσχόμενη, ειδικά για τις εμπορευματικές μεταφορές περιοχή. Θα έχει μεγάλη δυναμική και μπορεί να προσφέρει αναπτυξιακές δυνατότητες που θα την μεταμορφώσουν σε μια περιοχή έντονης επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Επιμέλεια: Μαριάννα Ξανθοπούλου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…