Την εξαίρεση του σχολείου από την συγχώνευση των τμημάτων ζητά με ερώτησή του στη βουλή ο Μπαράν Μπουρχάν, επικαλούμενος τη γλωσσική ιδιαιτερότητα της περιοχής
Επισημαίνει επίσης, και την επιδημιολογική κατάσταση που μπορεί να επιβαρυνθεί με 25 μαθητές σε αίθουσα 23 τμ
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απηύθυνε ο βουλευτής ΚΙΝΑΛ Ξάνθης Μπαράν Μπουρχάνμ επικαλούμενος τα προβλήματα που προκαλεί η σύμπτυξη τμημάτων του Γυμνασίου Σμίνθης, Ν. Ξάνθης. Ο βουλευτής περιγράφει τις αρνητικές συνέπειες για τη γλωσσομάθεια στους μαθητές και ζητά την εξαίρεση του σχολείου από το πλαίσιο των συγχωνεύσεων. Αναλυτικά, ο ίδιος αναφέρει: «σημαντικό πρόβλημα στην μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών, πρόκειται να προκαλέσει η συγχώνευση τμημάτων του Γυμνασίου Σμίνθης της ορεινής Ξάνθης καθώς οι μαθητές του εν λόγω σχολείου που προέρχονται από διάφορα μειονοτικά Δημοτικά σχολεία με κύριο χαρακτηριστικό τη γλωσσική ποικιλομορφία της περιοχής, είναι το μόνο σίγουρο πως θα έρθουν αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη, λόγω της προαναφερόμενης συγχώνευσης, εξέλιξη.
Ειδικότερα, με το Νόμο 2413/1996-ΦΕΚ 124/Α/17-6-1996, συστάθηκαν για πρώτη φορά ολιγομελή τμήματα, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή προσπάθεια στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Με την σύσταση αυτή, αποδείχθηκε ότι η ελληνομάθεια κατά την διάρκεια φοίτησης στο Γυμνάσιο είχε εξαιρετικά αποτελέσματα, βοηθώντας μετέπειτα τους μαθητές ακόμα και να επιτύχουν την είσοδό τους σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.
Αυτό ισχύει και μέχρι σήμερα, όπου ενδεικτικά το μέγεθος των αιθουσών δεν ξεπερνά τα 23 τ.μ. Από την επερχόμενη σύμπτυξη τμημάτων προκύπτει τμήμα 25 μαθητών, το οποίο είναι παιδαγωγικά απαγορευτικό για την εν λόγω περιοχή.
Θα πρέπει να αναλογιστεί επίσης κανείς πως, τα κρούσματα του κορωνοΐού στην περιοχή είναι ακόμα σε έξαρση και μια τέτοια είδους σύμπτυξη θα επιφέρει επιδείνωση της κατάστασης».
Με βάση τα παραπάνω ρωτά την κα Κεραμέως αν σκοπεύει βάσει των γλωσσικών ιδιαιτεροτήτων της ορεινής Ξάνθης να εξαιρέσει το Γυμνάσιο Σμίνθης από τη σύμπτυξη τμημάτων.