Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Με 19.330 μόρια κόβεται από την Αρχιτεκτονική της Ξάνθης

Με 19.330 μόρια κόβεται από την Αρχιτεκτονική της Ξάνθης

0

Κραυγή απελπισίας από μητέρα: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στη σχολή είναι μεγαλύτερη από το Μετσόβιο! Επιστολή στον πρόεδρο της του τμήματος, τη Σύγκλητο και την Υπουργό

Κίνδυνος να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των πρωτοετών στο ΔΠΘ. Τι απαντά για την Ε.Β.Ε. η αντιπρύτανης ακαδημαϊκών θεμάτων Ζωή Γαβριηλίδου

Συγκέντρωσε 19.330 μόρια αλλά δε θα μπορέσει να φοιτήσει στην Αρχιτεκτονική Σχολή της Ξάνθης. Οι βάσεις που τέθηκαν από το τμήμα για το σχέδιο είναι μεγαλύτερες από αυτές του Μετσόβιου! Η επιθυμία να φοιτήσει στην πόλη της, σε συνδυασμό με τις οικονομικές αντοχές της οικογένειας που φέτος στέλνει για σπουδές δύο δίδυμα αδέρφια, βρίσκει «τοίχο». Στην ματαίωση αυτής της προσδοκίας αναφέρεται με επιστολή της η μητέρα της υποψήφιας, η οποία απευθυνόμενη στον πρόεδρο του τμήματος, τη Σύγκλητο και την ίδια την υπουργό, ζητά, έστω και την ύστατη στιγμή, η υπουργός Παιδείας να προχωρήσει σε τροποποίηση των συντελεστών για τα ειδικά μαθήματα, ώστε να αρθούν αυτές οι στρεβλώσεις.

Έλλειψη χρόνου, δεδομένων και προετοιμασίας για την Ε.Β.Ε.

Το ζήτημα του τρόπου που θα λειτουργήσει για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, και της πραγματικότητας που θα δημιουργηθεί από Σεπτέμβρη για τον ίδιο το ίδρυμα, προβληματίζουν ιδιαίτερα τις πρυτανικές αρχές και την ακαδημαϊκή κοινότητα, αφού είναι υπαρκτός ο κίνδυνος η Θράκη και το πανεπιστήμιο να στερηθούν φοιτητές που δε θα επιτύχουν την εισαγωγή τους. Όπως εξηγεί στο «Ε» ο αντιπρύτανης ακαδημαϊκών θεμάτων και φοιτητικής μέριμνας κ. Ζωή Γαβριηλίδου, ενώπιον και της εκφρασθείσας πρόθεσης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να μην προβεί σε τροποποιήσεις ως προς την Ε.Β.Ε., όλα δείχνουν ότι φοιτητές με καλές επιδόσεις δε θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους. Η ίδια τονίζει ότι, προκειμένου κάθε τμήμα να ορίσει τις ελάχιστες βάσεις δεν υπήρξε η απαραίτητη προετοιμασία, με αποτέλεσμα σήμερα να προκύπτουν αυτές οι στρεβλώσεις. «Ως ΜΟΔΙΠ δώσαμε υλικό ενημέρωσης, αλλά δεν υπήρξαν οι απαραίτητες προσομοιώσεις και δεδομένα, ώστε το κάθε τμήμα να ορίσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής». Τα ασφαλή τμήματα έβαλαν το ανώτατο όριο (πχ Ιατρική, Νομική κλπ) γνωρίζοντας ότι αποτελούν ελκυστική επιλογή. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις τα τμήματα κινήθηκαν ανάμεσα στο να μην έχουν χαμηλό επίπεδο, αλλά και στη λογική του να καταφέρουν να συγκεντρώσουν την προτίμηση των νέων φοιτητών με βάση την βάση εισαγωγής. Έτσι και στην περίπτωση της Αρχιτεκτονικής, όταν διαπιστώθηκε ότι η βάση για το σχέδιο τέθηκε σε υψηλό επίπεδο υπήρξε αίτημα για τροποποιητική, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό. Η πραγματικότητα αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δε θα εφαρμοστεί (φέτος τουλάχιστον) το διπλό μηχανογραφικό, φέρνει αντιμέτωπο το ΔΠΘ με τον κίνδυνο να βρεθεί στις τελευταίες προτιμήσεις των νεοεισακτέων. «Φέτος αναμένεται να ζήσουμε μεγάλη πίεση», σημειώνει η κ. Γαβριηλίδου, επισημαίνοντας παράλληλα ότι δε δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος ούτε για τον καθορισμό της ΕΒΕ, αλλά ούτε και για προετοιμασία ενημέρωσης και στόχευσης τουλάχιστον στα παιδιά της δικής μας Περιφέρειας, ώστε να προκρίνουν την επιλογή φοίτησης στο Δημοκρίτειο.

Η επιστολή της μητέρας από την Ξάνθη με αίτημα την τροποποίηση της Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου

Πρόσφατα γίναμε θεατές ενός παράλογου έργου που διαδραματίστηκε με θύματα τις ψυχές και τα όνειρα αθώων παιδιών, που δεν είχαν ιδέα τι τους επιφύλασσε η μοίρα.

Ως κάτοικοι αυτής της περιοχής είχαμε μια προσδοκία. Να εκμεταλλευτούμε αυτά τα λίγα τοπικά συγκριτικά πλεονεκτήματα (γιατί δεν υπάρχουν σε κάθε πόλη Πολυτεχνικές Σχολές) και να σπουδάσουν τα παιδιά μας στο τόπο τους, εφόσον αυτό είναι το επιθυμητό. Και γράφω «παιδιά μας» διότι είμαστε γονείς δύο διδύμων παιδιών που ταυτόχρονα καλούμαστε να επωμισθούμε τα βάρη των σπουδών τους, ενώ παράλληλα χρόνια τώρα τα προετοιμάζαμε συστηματικά για τη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων, που όπως γνωρίζεται είναι μια ακριβή υπόθεση για κάθε ελληνική οικογένεια.

Η κόρη μου τελειόφοιτη της Γ΄ Λυκείου, προετοιμάζονταν (εν μέσω των πρωτόγνωρων συνθηκών της πανδημίας) τα τελευταία δύο χρόνια στα ειδικά μαθήματα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου (τα οποία δεν διδάσκονται συστηματικά στη δημόσια εκπαίδευση), με απώτερο στόχο να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης. Κατάφερε τελικά και συγκέντρωσε συνολικά 19.330 μόρια, γράφοντας 15,3 στο ελεύθερο σχέδιο και 18,3 στο γραμμικό σχέδιο.

Όμως με λύπη διαπιστώσαμε ότι για 0,13 δεν μπορεί να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική της Ξάνθης διότι οι Ε.Β.Ε. που τέθηκαν είναι μεγαλύτερες (!) ήτοι 15,43 για το ελεύθερο και 17,08 για το γραμμικό σχέδιο. Θεωρείται το 15,43 και το 17,08 με άριστα το 20 ως βάση; Και μάλιστα όταν οι υπόλοιπες αρχιτεκτονικές σχολές έθεσαν τις ανάλογες ΕΒΕ αρκετά χαμηλότερα. Για ποιό λόγο η σχολή σας έθεσε τόσο υπέρμετρα υψηλούς συντελεστές σε σχέση με τις άλλες αρχιτεκτονικές σχολές;

Μέχρι πρόσφατα δεν γνωρίζαμε τίποτα για τις ΕΒΕ, παρά μόνο ήταν γνωστό το όριο του 10 για τα ειδικά μαθήματα. Τα σχετικά άρθρα 4Β και 4Γ του ν. 4186/2013 προστέθηκαν με τα άρθρα 2 και 3 αντίστοιχα του ν. 4777/ 2021, ενώ μόλις στις 31/05/2021 εξειδικεύτηκαν με την με αριθμ. Φ.251/61361/Α5 (ΦΕΚ Β΄2278) απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Πρόκειται για προφανής καταστρατήγηση των βασικών εννοιών του κράτους δικαίου. Οι βασικές αρχές του διοικητικού δικαίου, αυτές της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης «πήγανε περίπατο». Είναι αναλογικό το 17,08 να θεωρείται ελάχιστη βάση σε σχέση με το 20; Επιπροσθέτως, ένα τέτοιο μέτρο για λόγους χρηστής διοίκησης θα έπρεπε να νομοθετείται έγκαιρα δηλαδή τουλάχιστον να είναι γνωστό από τις αρχές του διδακτικού έτους ώστε να μπορέσουν οι υποψήφιοι να προετοιμαστούνε κατάλληλα. Σύμφωνα την παράγραφο 7 του άρθρου 4Β του ν.4186/2013 όπως ισχύει, ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. δύναται να τροποποιείται με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους.

Σας καλώ τώρα, έστω και την ύστατη αύτη στιγμή να τροποποιήσετε τους συντελεστές Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα της σχολής σας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να δώσετε τη δυνατότητα σε όσους υποψήφιους το επιθυμούν να τροποποιήσουν το μηχανογραφικό τους.

Με εκτίμηση

Ασημένια Χασάπη

Ξάνθη 28/07/2021

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Βγάζει την ουρά του» από την διαχείριση των αδέσποτων ο δήμος Ξάνθης

Αίτημα για 25.000 ευρώ μόνο για προμήθεια τροφής – Στον δήμο Τοπείρου η μερίδα του λ…