Για αποψίλωση του κοινωνικού δικτύου κατηγορούν τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης τα μέλη του Δ.Σ. Βουρβουκέλης -Χατζηγκενέ
Απάντηση Ευφραιμίδη: «Η Π.Ε Ξάνθης αναλαμβάνει όλα τα έξοδα του αυτοκινήτου και είναι υποχρεωμένη να παραχωρεί το αυτοκίνητο με οδηγό, όποτε αυτό ζητηθεί από τη «Στήριξη»
Διαμάχη έχει ξεσπάσει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης η «ΣΤΗΡΙΞΗ», μιας κοινωνικής δομής που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας, με αφορμή την πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κ. Νίκου Ευφραιμίδη που είναι αναπληρωτής Πρόεδρος με πρόεδρο τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, να παραχωρηθεί το μοναδικό όχημα της κοινωνικής δομής, που προήλθε από δωρεά της Εθνικής τράπεζας, στην Περιφέρεια με το σκεπτικό να αναλάβει την συντήρησή του καθώς δεν δύναται να το κάνει η «Στήριξη» και είναι πολύ καιρό ακινητοποιημένο αλλά με την προϋπόθεση όποτε το χρειαστεί να το έχει μαζί και με οδηγό.
Για αποψίλωση της «Στήριξης» κατηγορούν τον αντιπεριφερειάρχης τα μέλη του Δ.Σ. του Δικτύου Βουρβουκέλης -Χατζηγκενέ
Η εισήγηση αυτή του κ. Ευφραιμίδη που τέθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου την Τετάρτη 30-6-2021 βρήκε αντιθέτους τους Περιφερειακούς Σύμβουλους της Π.Ε Ξάνθης με την παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση», Οδυσσέα Βουρβουκέλη, Αντιπρόεδρος Δ.Σ «Στήριξη» και Ιρφάν Χατζηγκενέ, Μέλος ΔΣ «Στήριξη», οι οποίοι και σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν το κάτι τέτοιο οδηγεί σε «αποψίλωση της «Στήριξης» και ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν στηρίζει τη «Στήριξη».
«Αντί αυτού, προτείνουμε στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης να αναλάβει τα έξοδα συντήρησης του οχήματος -στα οποία δυσκολεύεται, όντως, να ανταπεξέλθει η «Στήριξη»- και να προχωρήσει στην παραχώρηση ενός οδηγού (έστω και σε περιοδική βάση) προκειμένου το αυτοκίνητο να παραμείνει στην Δομή και να εξυπηρετεί τις ανάγκες των ωφελουμένων. Θεωρούμε ότι η κοινωνική πολιτική ασκείται με πράξεις και όχι με λόγια. Ειδικά δε, στους καιρούς που διανύουμε, η άσκηση κοινωνικής πολιτικής είναι επιβεβλημένη ανάγκη και μας θλίβει το γεγονός ότι η Περιφέρεια όχι μόνο δεν ενισχύει τις κοινωνικές δομές, αλλά ενεργεί σε βάρος τους, αφαιρώντας τους πολύτιμα εργαλεία», καταλήγει η ανακοίνωση.
Απάντηση Ευφραιμίδη: «Η Π.Ε Ξάνθης αναλαμβάνει όλα τα έξοδα του αυτοκινήτου και είναι υποχρεωμένη να παραχωρεί το αυτοκίνητο με οδηγό, όποτε αυτό ζητηθεί από τη «Στήριξη»
Απαντώντας ο κ. Ευφραιμίδης αναφέρεται στους λόγους που τον ώθησαν να κάνει αυτή την εισήγηση, υπογραμμίζοντας πως έτσι το όχημα που τώρα είναι ακινητοποιημένο και εγκαταλελειμμένο θα συντηρηθεί και θα αποκτήσει χρήση προς όφελος και της «Στήριξης» αλλά και της Π.Ε. Ξάνθης που έχει άμεση ανάγκη από αυτοκίνητα. Επισημαίνει δε ότι όλα αυτά βλάπτουν το έργο της «Στήριξης» που είναι πολύ σημαντικό καθώς έχει βοηθήσει και συνεχίζει να βοηθά πολλούς συμπολίτες μας απόρους, άστεγους ή ευπαθείς.
Ειδικότερα εξηγώντας τους λόγους για την εισήγησή του σημειώνει:
Η εισήγησή μου εδράστηκε στα παρακάτω:
1.Τα κόστη της ασφάλειας, των τελών κυκλοφορίας και της συντήρησης του αυτοκινήτου προκειμένου αυτό να είναι λειτουργικό,
2.Το γεγονός ότι η πραγματοποίηση των σκοπών της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ» – η αρωγή κοινωνικά ευπαθών ομάδων – δεν προϋποθέτει την μόνιμη χρήση και λειτουργία ενός επιβατικού αυτοκινήτου, όπως εύκολα διαπιστώνεται από το γεγονός ότι η επί σειρά ετών ακινησία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δε μείωσε στο ελάχιστο τις δυνατότητες ανάπτυξης των σκοπών της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ»,
3.Την απαξίωση του αυτοκινήτου από την ακινησία,
4.Τη γενικότερη αξιοποίηση της περιουσίας που διαθέτουν οι εποπτευόμενοι από την ΠΑΜΘ φορείς,
5.Την απελευθέρωση οικονομικών πόρων που απορροφούνταν από το αυτοκίνητο προς όφελος των κύριων σκοπών της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ»
Παράλληλα, για να μη στερηθεί η «ΣΤΗΡΙΞΗ» από οποιεσδήποτε ανάγκες μετακίνησης προκύψουν στο μέλλον, ως όρος της παραχώρησης, έχει τεθεί –και το αποσιωπάτε – ότι η ΠΕ Ξάνθης εκτός του ότι αναλαμβάνει όλα τα έξοδα του αυτοκινήτου, είναι υποχρεωμένη να παραχωρεί το αυτοκίνητο –με οδηγό –, όποτε αυτό ζητηθεί από τη «Στήριξη» προκειμένου να εκπληρώσει τους σκοπούς της.
Σας ρωτώ λοιπόν
1.Θεωρείτε ότι το αυτοκίνητο πρέπει να μένει ακίνητο και να απαξιώνεται;
2.Είναι εις βάρος των σκοπών της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ» η ανακατεύθυνση του ποσού που διατίθεται στη διατήρηση ενός ανενεργού αυτοκινήτου, σε δράσεις στήριξης των οικονομικά αδύναμων κατοίκων της περιφέρειας;
3.Θεωρείτε ότι δε βελτιώνεται η θέση της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ», όταν μπορεί να έχει στη διάθεσή της το αυτοκίνητο όποτε το χρειαστεί , συντηρημένο, λειτουργικό, με οδηγό και χωρίς η «ΣΤΗΡΙΞΗ» να επιβαρύνεται οικονομικά;
4.Θεωρείτε ότι προάγεται το γενικό όφελος ή το κοινωνικό έργο της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ» όταν είτε η ίδια, είτε η ΠΑΜΘ πληρώνουν διάφορα έξοδα για τη διατήρηση ενός αυτοκινήτου που δεν χρησιμοποιείται;
5.Στη βάση της εμπειρίας σας ως μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, θεωρείτε ότι είναι νόμιμη η πρότασή σας να πληρώνει η ΠΑΜΘ τα έξοδα του αυτοκινήτου ενώ δεν έχει τη χρήση του, όπως αντιπροτείνετε; Ως μέλη του Π.Σ θα ψηφίζατε θετικά σε μια τέτοια εισήγηση;
Κύριοι συνάδελφοι, οι κοινωνικοί σκοποί της «ΣΤΗΡΙΞΗΣ» δεν επιτελούνται αυτόματα με τη διατήρηση ενός ανενεργού αυτοκινήτου και βέβαια ούτε το γενικό συμφέρον, το οποίο αποτελεί στόχο όλων των φορέων της περιφέρειας. Σας καλώ να εργαστούμε από κοινού, με προτάσεις και δράσεις που θα προσφέρουν ένα θετικό αποτύπωμα στη δύσκολη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε».
Μαριάννα Ξανθοπούλου