Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ζωή… ποδήλατο στην Ξάνθη

Ζωή… ποδήλατο στην Ξάνθη

0

3 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου. Πόσο έχει ενταχθεί η κίνηση με ποδήλατο στους δρόμους της πόλης και του νομού;

 Τμηματικά υλοποιείται ο σχεδιασμός για ήπιες μορφές μετακίνησης, ενημερώνει ο αντιδήμαρχος ΤΥ Γ. Ζερενίδης-Για βελτιώσεις στους δρόμους, αλλά και ενίσχυση της κουλτούρας του ποδηλάτου μιλάει ο Μ. Σπανίδης

Το ποδήλατο έχει γίνει βασικό μέσο μεταφοράς για πολλούς, αφού αποτελεί μια οικονομική λύση, για γρήγορες μετακινήσεις χωρίς το άγχος της κίνησης ή της αναζήτησης θέσης πάρκινγκ, ενώ η ποδηλασία αποδεδειγμένα προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία. Αυτή την πρακτική τα τελευταία χρονιά ακολουθούν και αρκετοί ξανθιώτες, νέοι αλλά και μεγαλύτεροι, αξιοποιώντας τα ευεργετήματα της κίνησης στην πόλη με ποδήλατο. Παράλληλα, ποδηλατικοί σύλλογοι και παρέες οργανώνουν εκδρομές με ποδήλατο στο βουνό και στις παραθαλάσσιες περιοχές του νομού.

Σε τροχιά υλοποίησης οι “Σχολικοί Δακτύλιοι”

«Υπό μελέτη υποδομές για την υποστήριξη ήπιων μορφών μετακίνησης από την ορεινή περιοχή μέχρι την οδό Περικλέους»
Γιάννης Ζερενίδης
Αντιδήμαρχος ΤΥ Ξάνθης

Μετά από σχετική ενημέρωση από τον Αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, κ. Ζερενίδη, πληροφορηθήκαμε πως στα σχέδια του Δήμου εντάσσεται η μέριμνα για ήπιες μορφές μετακίνησης, μία από τις οποίες είναι και η χρήση του ποδηλάτου. Ειδικότερα, ο κ. Ζερενίδης ανέφερε τα εξής: «Ο Δήμος μας έχει επιμεληθεί  τον προγραμματισμό εργασιών που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης (χρήση ποδηλάτου)». Επιπρόσθετα, επεσήμανε πως η προσπάθεια αυτή υλοποιείται τμηματικά. Πιο συγκεκριμένα αυτή την περίοδο, εκτελείται η σύμβαση μίας μελέτης που αφορά σχολικά συγκροτήματα, με τίτλο “Σχολικοί Δακτύλιοι” θέτοντας ως απώτερο στόχο την ολική ανάπλαση του οικοδομικού χώρου. Επίσης, πρόκειται να μελετηθεί άμεσα το τμήμα από την ορεινή περιοχή της πόλης έως την οδό Περικλέους, ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες ενέργειες για την ανέγερση εγκαταστάσεων οι οποίες υπόσχονται να ενθαρρύνουν τη χρήση ήπιων μορφών μετακίνησης.

Η Ξάνθη στερείται κυκλοφοριακής παιδείας και όχι νέων δρόμων, λένε οι ποδηλάτες

«Ο Πήγασος πραγματοποιεί επί σειρά ετών, αστικές δράσεις με σκοπό να αναδειχθεί το ποδήλατο, ως ισότιμο μέσο με το αυτοκίνητο»
Μιχάλης Σπανίδης
Ποδηλατικός Σύλλογος «Πήγασος»

Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Σπανίδης, εκ μέρους του Ποδηλατικού Συλλόγου Ξάνθης, «O Πήγασος», μιλώντας στο «Ε», δήλωσε πως η Ξάνθη στερείται κυκλοφοριακής παιδείας και όχι νέων δρόμων. Ο ίδιος τόνισε, επίσης πως ο Σύλλογος πραγματοποιεί επί  σειρά ετών, αστικές δράσεις με σκοπό να αναδειχθεί το ποδήλατο, ως ισότιμο μέσο με το αυτοκίνητο.

Αναφερόμενος στην Ξάνθη, δήλωσε πως αυτή αποτελεί μία ιδεατή πόλη για ποδήλατο, με δεδομένο πως αυτή διαθέτει λίγα ανηφορικά σημεία, ειδικά στον αστικό συνοικισμό, τα οποία όμως είναι  ελάχιστα και προσπελάσιμα για τον οδηγό του ποδηλάτου. Τα προβλήματα της πόλης εντοπίζονται, ωστόσο στο κακό κυκλοφοριακό δίκτυο,  λόγω της έλλειψης μέριμνας για την αποκατάσταση των φθορών του οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, ο κ. Σπανίδης επεσήμανε πως οι σχάρες ομβρίων υδάτων αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τους ποδηλάτες, καθιστώντας τον κίνδυνο ολίσθησης ακόμα μεγαλύτερο. Ο εν λόγω σύλλογος πρότεινε την τοποθέτηση χιαστών σχαρών, με σκοπό να κατοχυρώσει την ασφάλεια στην χρήση του ποδηλάτου.

Παράλληλα, πέραν από την απόκτηση της κυκλοφοριακής κουλτούρας, οι ξανθιώτες χρειάζεται να αντλούν τα πρότυπα τους, τόσο από τη δημοτική αρχή, όσο και από τους θεσμικούς φορείς για τη χρήση ήπιων μορφών μετακίνησης. Ο κ. Σπανίδης υπογράμμισε πως ως σύλλογος, ναι μεν έχουν πραγματοποιήσει αρκετές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση του κόσμου, αλλά, παρόλα αυτά, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν και το κράτος. Απεναντίας, ο ίδιος δήλωσε πως παρά το κακό δίκτυο εντός της πόλης, το οδικό δίκτυο προς Τοξότες, Πετροχώρι, Άβδηρα και Κομοτηνή, αποτελεί ιδανική διαδρομή για τους επαγγελματίες ποδηλάτες.

Αυξημένη η ζήτηση για αγορά ποδηλάτου

Τους τελευταίους μήνες, όπως μας ανέφερε και ο ιδιοκτήτης του “the bicycle shop” στην Ξάνθη, αυξήθηκε η ζήτηση των καταναλωτών για αγορά ποδηλάτου παρά το γεγονός πως τα κατασκευαστικά εργοστάσια δεν ήταν δυνατόν να παράγουν τις ζητούμενες ποσότητες λόγω της υπολειτουργίας τους την περίοδο της πανδημίας.

Προτάσεις για σήμανση στους ποδηλατόδρομους

Ταυτόχρονα, μετά από έρευνα του «Ε» διαπιστώθηκε, αρκετοί περιπατητές και ποδηλάτες της Ξάνθης εκδήλωσαν τον προβληματισμό τους, σχετικά με το ζήτημα της σήμανσης στην πόλη. Συγκεκριμένα, στην περιοχή του νοσοκομείου παρατηρείται σύγχυση στο διαχωρισμό των ποδηλατοδρόμων και των πεζοδρομίων. Ουκ ολίγες φορές παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι ποδηλάτες να χρησιμοποιούν το δρόμο, διότι ο ποδηλατόδρομος ήταν κατειλημμένος από τους πεζούς, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί εφόσον υπήρχε επαρκής σήμανση, αλλά και καλλιέργεια της κουλτούρας της παράλληλης κίνησης του ποδηλάτου στην πόλη


Τι ισχύει όμως για τους οδηγούς ποδηλάτων σύμφωνα με την κρατική νομοθεσία;

Αυτοί που χρησιμοποιούν τις οδούς υποχρεούνται να συμμορφώνονται αμέσως με τις υποδείξεις και τα σήματα που δίνουν οι τροχονόμοι που ρυθμίζουν την κυκλοφορία. Το ποδήλατο είναι υποχρεωμένο να υπακούει στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας εκτός αν η ρύθμιση αυτή γίνεται από τροχονόμο κατά διάφορο τρόπο. Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να συμμορφώνεται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών.

Πέρα από τον ΚΟΚ, η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη και ειδικά σε πλατείες ή πεζοδρόμους, απαιτεί κοινή λογική!

Οι οδηγοί υποχρεούνται να οδηγούν με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή, να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά, στους υπερήλικες, στα άτομα με ειδικές ανάγκες και γενικώς στα πρόσωπα που χρειάζονται βοήθεια και να μην προκαλούν γενικά με τη συμπεριφορά τους τρόμο, ανησυχία ή παρενόχληση στους λοιπούς χρήστες των οδών.

Ο οδηγός οχήματος υποχρεούται να μην παρεμποδίζει την ομαλή πορεία άλλων οχημάτων κινούμενος με ασυνήθη βραδύτητα, χωρίς σημαντικό λόγο.

Τα ποδήλατα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον ανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Ομοίως ανακλαστικό στοιχείο κίτρινου χρώματος επιβάλλεται να τοποθετείται σε κάθε ποδομοχλό. Εξαιρούνται της υποχρέωσης να φέρουν τα ως άνω φώτα, εφόσον δεν κυκλοφορούν τη νύχτα, τα ποδήλατα των οποίων η διάμετρος τροχού δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιοστά, τα αγωνιστικά και τα ποδήλατα βουνού.


10 +1 λόγοι για να μετακινείσαι με το ποδήλατο…

Η ποδηλασία είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος μετακίνησης που εφευρέθηκε ποτέ

Η ποδηλασία είναι θεραπευτική για το Μυαλό, το Πνεύμα και το Σώμα.

Η ποδηλασία έχει πολύ χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Επιβραδύνει το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Ένα ταξίδι 6 χιλιομέτρων γλυτώνει τον αέρα που αναπνέουμε από 6.5 κιλά ρύπους.

Την ποδηλασία μπορείς να την απολαύσεις σε μια μεγάλη ποικιλία τόπων.

Το ποδήλατο είναι φθηνότερο από ένα αυτοκίνητο ή ένα μηχανάκι.

Είναι ασφαλές μέσο μετακίνησης

Το ποδήλατο κάνει καλό στην υγεία.

Το ποδήλατο δεν απαιτεί τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιση.

Οι πολίτες που χρησιμοποιούν ποδήλατο εξοικονομούν χώρο στις πόλεις, δεν προκαλούν θόρυβο και δεν ρυπαίνουν με καύσιμα όταν μετακινούνται

Θεοδώρα Βαϊντερλή
Χρύσα Κιατίπη

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Χρύσα Κιατίπη
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…