Για τη Γωγώ και για κάθε Γωγώ που ήταν θύμα του ρατσισμού του φαίνεσθαι και του bullying κι ας ήταν μόνο 14 χρονών…
Η Αφροδίτη στον καθρέπτη, 1615
Δεν έχει ζύγι η ομορφιά
ούτε χωρά σε μέτρα
ούτε στο πρέπει αφθονεί
μηδέ στο άσπρο μαύρο.
Είναι στον τρόπο που κοιτάς
στο τι θωρεί η καρδιά σου.
Είναι τα συναισθήματα
που απ’ αυτήν πηγάζουν.
Είναι οι χτύποι που ριγούν
τον λογισμό σου πρώτα.
Είν’η ηρεμία που ‘ρχεται
όταν την αντικρίζεις,
την άδολη αυτή μορφή
που ο έρωτας την θρέφει.
Η ομορφιά κι ο έρωτας
χέρι με χέρι πάνε
κι η αγάπη αν ανταμωθεί
στο δρόμο που χαράζουν,
ο ρατσισμός του φαίνεσθαι
ποτέ δε φέρνει άγχος.
Αναστασία Νατάσα Μακρή
Ο Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς, ένας παραγωγικός ζωγράφος του φλαμανδικού μπαρόκ του δέκατου έβδομου αιώνα και υποστηρικτής ενός πληθωρικού μπαρόκ στιλ που τόνισε την κίνηση, το χρώμα και τον αισθησιασμό. Είναι γνωστός για τα αντικαρπικά αντικείμενα, τα πορτρέτα, τα τοπία και τους ιστορικούς πίνακες μυθολογικών και αλληγορικών θεμάτων. Εκτός από τη διοργάνωση ενός μεγάλου στούντιο στην Αμβέρσα, το οποίο παρήγαγε πίνακες δημοφιλείς με ευγενείς και συλλέκτες τέχνης σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο Rubens ήταν ένας κλασικά μορφωμένος ανθρωπιστής λόγιος, συλλέκτης τέχνης και διπλωμάτης που ήταν ιππότης τόσο από τον Philip IV, βασιλιά της Ισπανίας όσο και από τον Charles I , βασιλιάς της Αγγλίας. Ο Ρούμπενς ήταν παραγωγικός καλλιτέχνης. Τα έργα του ήταν κυρίως θρησκευτικά θέματα, πίνακες «ιστορίας», που περιλάμβαναν μυθολογικά θέματα και σκηνές κυνηγιού. Ζωγράφισε πορτρέτα, ειδικά φίλων και αυτοπροσωπογραφιών, και αργότερα ζωγράφισε διάφορα τοπία. Ο Rubens σχεδίασε ταπισερί και εκτυπώσεις, καθώς και το δικό του σπίτι. Τα σχέδιά του είναι ως επί το πλείστον εξαιρετικά δυνατά αλλά δεν είναι λεπτομερή.Ήταν ένας από τους τελευταίους μεγάλους καλλιτέχνες που χρησιμοποίησε σταθερά τα ξύλινα πάνελ ως μέσο στήριξης, ακόμη και για πολύ μεγάλα έργα, αλλά χρησιμοποίησε και καμβά, ειδικά όταν το έργο έπρεπε να σταλεί σε μεγάλη απόσταση. Για altarpieces μερικές φορές ζωγράφισε σε πλάκα για να μειώσει τα προβλήματα ανάκλασης. Η λατρεία του να ζωγραφίζει γεμάτες γυναίκες δημιούργησε τους όρους «Rubensian» ή «Rubenesque» για γυναίκες με μέγεθος. Ο όρος ‘
Τίτλος πίνακα: “Η Αφροδίτη στον καθρέπτη”, “Venus at a Mirror” 1615