Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ενέργεια Λεωφορείο αντί τρένου «σφυρίζει» στην Θράκη

Λεωφορείο αντί τρένου «σφυρίζει» στην Θράκη

0

Το δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη ξεκίνησε αλλά το τρένο σταματά στην Δράμα

 

 Δεν φταίει ο ΟΣΕ αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν βάζει τρένο στην Θράκη

 

Το τρένο ΔΕΝ θα σφυρίζει στην Ξάνθη και όσοι πίστεψαν την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την επαναφορά των αμαξοστοιχιών 600 Α και 91 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, από την Τετάρτη 02.06.2021 απλά …γελάστηκαν! Σκόπιμη ή εύσχημα παραπλανητική η ανακοίνωση προκάλεσε ικανοποίηση ωστόσο όσοι δοκίμασαν να κλείσουν εισιτήριο ήρθαν αντιμέτωποι με την πραγματικότητα.  Η αλήθεια είναι πως επανήλθε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Δράμα με τρένο και Δράμα – Αλεξανδρούπολη με ενδιάμεσο σταθμό την Ξάνθη με …λεωφορείο!  Να υπενθυμίσουμε ότι στην Θράκη τρένο έχει να σφυρίξει από τα τέλη του Ιουλίου 2019, όταν ανακοινώθηκε αναστολή λειτουργίας του δρομολογίου  λόγω των αναγκών συντήρησης της γραμμής. Από τότε καθιερώθηκε το δρομολόγιο Δράμα – Αλεξανδρούπολη με λεωφορείο!

Δεν φταίει ο ΟΣΕ αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν βάζει τρένο στην Θράκη

Όπως διευκρίνισε ο Επιθεωρητής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στην Δράμα που ειδοποιήθηκε όπως μας είπε – την προηγούμενη μέρα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την έναρξη του δρομολογίου κ. Δημήτρης Τσακίρης, ο ΟΣΕ έχει μόνο την υποδομή και την γραμμή την ενοικιάζει στην εκάστοτε εταιρεία  για να κυκλοφορήσει τις αμαξοστοιχίες που διατηρεί: «Ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος μόνο για την γραμμή και την κυκλοφορία όχι για τα δρομολόγια και πόσα τρένα θα κυκλοφορήσουν. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  αποφάσισε να μην βάλει τρένο από Δράμα σε Αλεξανδρούπολη για δικούς της λόγους. Δεν έχει καμιά υπαιτιότητα ο ΟΣΕ και είναι λάθος να γίνεται αυτή η παρανόηση καθώς ο ΟΣΕ  δεν έχει καμιά ευθύνη», επισημαίνει ο κ. Τσακίρης. Αναφερόμενος δε στην κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής σημείωσε: «Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες συντήρησης, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την γραμμή απλά είναι θέμα βούλησης της εταιρείας να βάλει  ή όχι ένα δρομολόγιο».

 Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει 55 εκ ευρώ το χρόνο για δρομολόγια άγονης γραμμής που δεν εκτελεί;

Να σημειώσουμε πως κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο επιδοτεί τις εταιρείες για δρομολόγια που θεωρούνται άγονης γραμμής. Και αυτό εντάσσεται στα επιδοτούμενης της άγονης γραμμής όπως και Αλεξανδρούπολη – Δίκαια. Κάθε χρόνο λοιπόν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνει 55 εκ. επιδότηση για δρομολόγια άγονης γραμμής που δεν εκτελεί;

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ακόλουθο εισαγωγικό σημείωμα στην επίσημη ιστοσελίδα της που αναφέρεται στο Υπεραστικό Δίκτυο

«Με την καθημερινή κυκλοφορία 10 ζευγών αμαξοστοιχιών, με σύγχρονο τροχαίο υλικό και αναβαθμισμένες για τον επιβάτη υπηρεσίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέει τους περισσότερους νομούς της χώρας φθάνοντας από την Πάτρα μέχρι την Αλεξανδρούπολη και τα Δίκαια και μέχρι τη Φλώρινα στη Δυτική Μακεδονία. Συνδέσεις επίσης εξασφαλίζονται για προορισμούς της κεντρικής Ελλάδας με μετεπιβίβαση των επιβατών σε κεντρικούς κόμβους του δικτύου. Με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη συνδέονται με τις πρωτεύουσες των περισσότερων νομών της χώρας καθώς επίσης και με την Ελληνική περιφέρεια, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες επιβάτες. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμβάλει καθοριστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας προσφέροντας επιβατικές μετακινήσεις με ασφάλεια, οικονομία και φιλικότητα προς το περιβάλλον».

Κορνάρουν ξανά τα λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Θράκη

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης και ο σχολιασμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  του προέδρου των Ξενοδόχων Ξάνθης κ. Γιάννη Ιερόπουλου. Εκτός από το ειρωνικό και δεικτικό ύφος του περιλαμβάνει και μερικές ενδιαφέρουσες  ιστορικού περιεχομένου πληροφορίες: «ΚΟΡΝΑΡΟΥΝ ΞΑΝΑ ΤΑ ΤΡΕΝΟΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ…

Λίγο πριν τα εγκαίνια του νέου προαστιακού της Θεσσαλονίκης-Ασπροβάλτας-Καβάλας, βαφτισμένου «Ανατολικός Κλάδος Σιδηροδρομικής Εγνατίας» από τον Σερραίο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που θα περάσει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έδιωξε το τρένο από την πόλη του, όπως ο θειος του που έδιωξε το τραμ από την Αθήνα την δεκαετία του 1950, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να δρομολογήσει ξανά τρένα (τρόπος του λέγειν) στη γραμμή  Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, ύστερα από δυο χρόνια παύσης των δρομολογίων. Συγκεκριμένα δρομολογεί ένα (1)  και μοναδικό τρένο με αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 5.50, άφιξη στη Δράμα στις 10.08, στη συνέχεια επιβίβαση σε λεωφορεία στις 10.11 και άφιξη στην Κομοτηνή στις 13.19. και στην Αλεξανδρούπολη στις 14.19.  Αντίστοιχα το δρομολόγιο επιστροφής ξεκινά από Κομοτηνή στις  7.05 το πρωί και φτάνει στην Θεσσαλονίκη στις 14.12. Και για να μην κουράζεστε με υπολογισμούς να σας πω ότι ο συνολικός χρόνος ταξιδιού είναι 7 ώρες και 30 λεπτά. (8 ώρες και 30 λεπτά για Αλεξανδρούπολη). 4 ώρες και 20 λεπτά κάνει το τρένο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας και 3 ώρες και 10 λεπτά το λεωφορείο μεταξύ Δράμας και Κομοτηνής. Ο αντίστοιχος χρόνος που χρειάζεται το λεωφορείο του ΚΤΕΛ μεταξύ Κομοτηνής και Θεσσαλονίκης είναι 3 ώρες, ενώ ένα ΙΧΕ χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Φυσικά δεν προβλέπονται εμπορευματικές μεταφορές, όπως συμβαίνει εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια. Παρόμοιοι χρόνοι υπήρχαν μέχρι και την δεκαετία του 1950 με ατμομηχανές. Ενώ όταν πρωτολειτούργησε ο σιδηρόδρομος επί Οθωμανικής διοίκησης το 1897, ο χρόνος ήταν περίπου 10 ώρες. Την εποχή των IC (inercity) (1980-2010) ο χρόνος μεταξύ Κομοτηνής και Θεσσαλονίκης ήταν οριακά κάτι πάνω από 4 ώρες, αλλά με αρκετά ατυχήματα και παρασύρσεις διότι η γραμμή έχει την γεωμετρία του 1890 με άπειρες ισόπεδες διασταυρώσεις, διελεύσεις άγριων και ήμερων ζώων και δεν είναι φυσικά περιφραγμένη. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ η διακοπή των δρομολογίων για δυο χρόνια έγινε για λόγους συντήρησης της γραμμής, ενώ η Γαλλοελβετική εταιρεία Jonction Salonique-Constantinople  (J.S.C.) που κατασκεύασε τη γραμμή για λογαριασμό του Οθωμανικού Κράτους χρειάστηκε επτά μόλις χρόνια (1890-1897).

Δεν θέλω να ακούω κακιούλες, ότι αυτό είναι ξευτίλα, ότι μας δουλεύουν, μας έχουν γραμμένους , μας αγνοούν και παρόμοια  σχετικά. Η κεντρική διοίκηση μας αγαπά και φροντίζει για την ανάπτυξή μας…..

Και από Δευτέρα αρχίζουν τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάζ και Καβάλας – Βάρνας με σύγχρονα τρένα που θα κινούνται με υδρογόνο στο πλαίσιο της συμφωνίας sea2sea. ΟΥΑΟΥ!!!!!».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Ενέργεια
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ο Σωτήρης Τσιακίρογλου επανεκλέχθηκε πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)

Τα ονόματα των εκλεγέντων στο διοικητικό συμβούλιο και για την ΠΟΣ-ΟΑΕΕ Ολοκληρώθηκαν την …