Χ. Ιωαννίδης: Χρειάζεται χρόνος, που δεν υπήρξε, για να συζητήσει και να αποφασίσει η εκπαιδευτική κοινότητα με τους γονείς
Η χωροταξική διάρθρωση των σχολείων, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών και ο οριακός αριθμός των μαθητών παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη
Χωρίς υποβολή ενδιαφέροντος από τα Γυμνάσια και Λύκεια έληξε η προθεσμία για τη δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ξάνθης.
Τα κριτήρια που έπρεπε να συνεκτιμηθούν για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ήταν:
α) τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού,
β) η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς,
γ) η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών,
δ) η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι.,
ε) η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,
στ) η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας,
ζ) Οι απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας των δύο (2) τελευταίων ετών. Εφόσον δεν υπάρχουν, εκτιμάται τυχόν εμπειρία του σχολείου σχετικά με την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης/αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτή αποδεικνύεται, ιδίως, από την συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε τυχόν προγράμματα αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων ή άλλο σχετικό δημοσιευμένο υλικό.
η) το μέγεθος της σχολικής μονάδας,
θ) η τοποθεσία της σχολικής μονάδας.
Χ. Ιωαννίδης: Δεν υπήρξε ο χρόνος για την προετοιμασία, ωστόσο δεν αποκλείω ότι θα γίνει στην Ξάνθη»
Από την πλευρά του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Χρήστου Ιωαννίδη δεν υποβλήθηκε αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αυτό γιατί κρίθηκε ότι δεν υπάρχουν μονάδες που να πληρούν τις προϋποθέσεις. Ο ίδιος αναφέρθηκε στη χωροταξική λειτουργία των γυμνασίων και λυκείων της Ξάνθης, στον οριακό αριθμό μαθητών που εξυπηρετούν, καθώς και στην ανάγκη αναζήτησης συγκεκριμένων εξειδικεύσεων από την πλευρά των εκπαιδευτικών. «Ξέραμε ότι αν προχωρούσαμε βεβιασμένα θα
δημιουργούσαμε θέμα», σημείωσε ο κ. Ιωαννίδη εξηγώντας ότι, «η εκπαιδευτική κοινότητα χρειάζεται χρόνο να επεξεργαστεί τις δυνατότητες, παράλληλα με τη συμμετοχή των γονέων. Παράλληλα, δεν είχαμε εξειδικεύσεις ή αξιολογήσεις εκπαιδευτικών, ώστε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα. Στην παρούσα περίπτωση δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος γιατί ήταν πολύ γρήγορη η διαδικασία, ωστόσο δεν αποκλείω να γίνει πρότυπο ή πειραματικό γυμνάσιο ή λύκειο στην Ξάνθη».
Ελένη Διαφωνίδου ediafonidou@empros.gr