Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαμαρτυρία δασκάλων – γονέων για την μετατροπή του 17ου Δημοτικού σε Πειραματικό

Διαμαρτυρία δασκάλων – γονέων για την μετατροπή του 17ου Δημοτικού σε Πειραματικό

0

Πρόεδρος Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης Δ. Ντούμος: «Απώτερος στόχος είναι μέσω των πειραματικών σχολείων να εδραιωθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»

 

Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας προς γονείς του 17ου Ε. Στυλιαννίδου: «Μοναδικό μας κίνητρο είναι τα καλύτερα εκπαιδευτικά δεδομένα για τα παιδιά σας»

 

Με συγκέντρωση και παράσταση διαμαρτυρίας  το Διοικητικό συμβούλιο του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, αρκετοί γονείς αλλά και μαθητές,  το πρωί της Τετάρτης 7 Απριλίου ,μπρος στα σκαλιά της Π.Ε. Ξάνθης  όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Ξάνθης, εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην επιλογή του 17ου δημοτικού  ως πειραματικό σχολείο Ξάνθης. Να σημειώσουμε ότι πρόκειται στο επόμενο διάστημα να επιλεγεί και νηπιαγωγείο αλλά και Γυμνάσιο και Λύκειο ως Πρότυπα από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα δύο τελευταία

Πρόεδρος Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης Δ. Ντούμος: «Απώτερος στόχος είναι μέσω των πειραματικών σχολείων να εδραιωθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»

Όπως ανέφερε στο «Ε» ο πρόεδρος του Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αντίθετοι με τα πειραματικά σχολεία τα οποία υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν αλλά ότι αυτό γίνεται χωρίς  να υπάρχει κατάλληλος σχεδιασμός , χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τους εκπαιδευτικούς και εν μέσω πανδημίας  ενώ όπως είπε υποκρύπτει και άλλους σκοπούς όπως: «Θεωρούμε ότι απώτερος στόχος είναι μέσω των πειραματικών σχολείων να εδραιωθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, να αλλάξει ο χάρτης των σχολείων. Εμείς είμαστε υπέρ του δημόσιου σχολείου και επιζητούμε την αναβάθμισή του. Τα πειραματικά σχολεία λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Είναι ανταγωνιστικά και δεν είναι τυχαίο ότι όπου εφαρμόστηκε το σύστημα αυτό όπως την Βρετανία και στις ΗΠΑ είχε παταγώδη αποτυχία».

Ο κ. Ντούμος έθεσε και άλλα ζητήματα όπως οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που χάνονται στα πειραματικά και πρέπει να αναζητηθούν σε άλλα σχολεία αλλά και ότι τα παιδιά που θα επιλεγούν μέσω κλήρωσης να φοιτήσουν στο πειραματικό πολλές φορές θα πρέπει να διανύουν απόσταση με ευθύνη των γονέων και δεν θα φοιτούν πλέον στο σχολείο της γειτονιά τους που για τις μικρές ηλικίες είναι πολύ βασικό. Αναφέρει δε: «Είναι υποκριτικό από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας, ενώ εδώ κι ένα χρόνο δεν έχει λάβει ουσιαστικά κανένα μέτρο στήριξης  για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, να προχωρά σε ρυθμίσεις και αποφάσεις, εν μέσω πανδημίας, σε χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων σε Πρότυπα και Πειραματικά  και μάλιστα χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Να  δίνεται η δυνατότητα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης, να μπορεί να προτείνει τη λειτουργία δημόσιας σχολικής μονάδας ως Πειραματικό και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, χωρίς όμως να τον υποχρεώνει. Μονομερείς  ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα».

Διευθύντρια Πρωτοβάθμια προς γονείς του 17ου : «Μοναδικό μας κίνητρο είναι τα καλύτερα εκπαιδευτικά δεδομένα για τα παιδιά σας»

Απ’ την πλευρά της η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Ξάνθης κα Εύη Στυλιαννίδου συναντήθηκε με εκπρόσωπο των γονέων που της παρέδωσε μια σειρά από ερωτήματα και στα οποία η κα Στυλιαννίδου απάντησε ένα προς ένα: «Θα πρέπει οι γονείς να εμπιστευτούν τα επιστημονικά δεδομένα που θα προσφέρουν στα παιδιά τους καλύτερες προοπτικές και γνωστικές δυνατότητες. Μοναδικό κίνητρο είναι τα καλύτερα εκπαιδευτικά δεδομένα για τα παιδιά τους. Σ’ ότι αφορά τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών η κα Στυλιαννίδου είπε πως υπάρχουν πολλές κενές οργανικές εντός πόλης και δεν θα υπάρξει πρόβλημα για τους εκπαιδευτικούς ενώ επεσήμανε πως τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σχόλιο είναι: «Είναι ένα νέο κτήριο που παρέχει την υποδομή και τις προδιαγραφές για να λειτουργήσει ένα πειραματικό σχολείο και επίσης: « Η επιλογή σχολείου για χαρακτηρισμό σε Πειραματικό προβλέπεται στις διατάξεις του Ν. 4692/2020. Η πρότασή του μπορεί να γίνεται με τα κριτήρια της ύπαρξης όμορων σχολείων για εγγραφή μαθητών, την εμπειρία στην υλοποίηση πιλοτικών και καινοτόμων προγραμμάτων από συγκεκριμένο και τα επιστημονικά κριτήρια  και τη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών, σχετικά νέο κτίριο με επάρκεια αιθουσών. Κυρίαρχο κριτήριο είναι η δυνατότητα επάρκειας εκπαιδευτικού προσωπικού και το ενδιαφέρον του Πανεπιστημίου για την υποστήριξή του, αλλά και πολλών εκπαιδευτικών που θα ήθελαν να εργαστούν σε αυτό. Αυτά είναι τα κριτήρια που οδηγούν στη σκέψη  και πρόταση του σχολείου σας για Πειραματικό».

Απαντήσεις σε ερωτήματα των γονέων

Να σημειώσουμε ότι για τους μαθητές της Α΄ τάξης που θα φοιτήσουν  στο νέο σχολικό έτος γίνεται κλήρωση ανάμεσα σε όλους τους αιτούντες εκτός των παιδιών της Α΄ τάξης που έχουν αδέρφια στο σχολείο. Οι μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη και έχουν αδέρφια σε μεγαλύτερες τάξεις εγγράφονται χωρίς συμμετοχή στην κλήρωση.

Στο ερώτημα των γονέων: Τι προβλέπεται στην περίπτωση που παιδιά κατοίκων της περιοχής δεν κληρωθούν να φοιτήσουν ή δεν επιθυμούν να φοιτήσουν στο πειραματικό σχολείο (σχολείο φοίτησης, μετακίνηση);

Η απάντηση της κας Στυλιαννίδου ήταν ότι: «Εγγράφονται στα γύρω όμορα σχολεία. Το δεδομένο για το 17ο Δημοτικό σχολείο είναι ότι βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ή τρία όμορα σχολεία με αρκετές κενές θέσεις για μαθητές, το 11ο Δημοτικό σχολείο, το Δημοτικό σχολείο Ευμοίρου και το 8ο Δημοτικό σχολείο Ξάνθης (Χρύσα)».

Στα ερωτήματα τέλος : Γιατί δεν έγινε αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από κανένα σχολείο του νομού μας; Γιατί οι άλλοι νομοί αρνήθηκαν εξ’ ολοκλήρου την ίδρυση των συγκεκριμένων σχολείων;

Η απάντηση που δόθηκε ήταν: Οι σύλλογοι διδασκόντων κρίνουν το χαρακτηρισμό του σχολείου σε Πειραματικό με δικά τους κριτήρια και δεν έχουμε αιτιολόγηση της απόρριψης των προτάσεων. Επειδή λοιπόν υπάρχουν πολλών κατηγοριών δυσκολίες στην απόφασή τους, επιλέγεται από το θεσμικό πλαίσιο να μπορεί να προταθεί από τον Διευθυντή εκπαίδευσης. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά και είναι σίγουρο ότι υπάρχουν δυσκολίες που δεν μπορεί να απαντήσει ο σύλλογος διδασκόντων των σχολείων, ούτε να αναλάβει την ευθύνη αυτού του εγχειρήματος που τους ξεπερνά στις διοικητικές ενέργειες.

Δεν γνωρίζουμε τα  συγκεκριμένα δεδομένα που αφορούν άλλους νομούς, ούτε αν προτάθηκαν σχολεία για Πειραματικά».

Αναφορικά δε με το αν υπάρχουν ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά και αν θα υποστηριχτούν η κα Στυλιαννίδου εξέφρασε την πεποίθηση : «Οι συνέπειες εκτιμούμε ότι θα είναι μηδενικές, δεδομένου ότι θα είναι περισσότερα τα οφέλη προς τους μαθητές μας και θα μπορούμε όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες.  Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί υπηρετούν στα σχολεία μας και βοηθούν τους μαθητές μας, όταν οι γονείς το δέχονται και το επιτρέπουν να παρεμβαίνουν στα παιδιά».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επανέρχονται τα απευθείας σιδηροδρομικά δρομολόγια στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Β. Οικονόμου κατά την περιοδεία του …