Το τελευταίο σύνθημα «Δεν ξέρω, δεν άκουσα, δεν οργάνωσα τίποτα! ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ» που χρησιμοποίησε η διοίκηση και στη τελευταία οργανωμένη φιέστα της, το Σάββατο του καρναβαλιού κάνοντας τη πόλη πανελλαδικό θέμα και κοντά σε νέες υγειονομικές περιπέτειες, ακούγεται τουλάχιστον ειρωνικό προς τους Ξανθιώτες πολίτες.
Με βάση τα όσο συμβαίνουν στη πόλη μας ρωτάται ο Δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο:
1.Η πανδημία του Covid-19 προκάλεσε την αλλαγή στη διάρκεια των εποχιακών συμβάσεων εργασίας των Δήμων από δίμηνη σε τετράμηνη. Γιατί τόσο διάστημα για λόγους διαφάνειας και τήρησης της νομιμότητας δεν έχει δημιουργηθεί μία διαπαραταξιακή επιτροπή γνωμοδότησης για τις προσλήψεις των συμβασιούχων; Ισχύει ότι ο καθένας προύχοντας βάζει τους γνωστούς τους με ένα τηλέφωνο;
- Στις 2 Νοεμβρίου του 2020 αναθέσατε την «Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής – επιστημονικής υποστήριξης στην εκπόνηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δήμου Ξάνθης 2020 – 2023» (Αριθμός Πρωτοκόλλου: 30350), έναντι τιμήματος 24.180,00 €, σε μια εταιρεία από τη Μυτιλήνη, της οποία η τεχνική επάρκεια είναι άγνωστη στο Δημοτικό Συμβούλιο και τους δημότες αφού ποτέ δεν δημοσιοποιήθηκε η τεχνική της επάρκεια. Ποια είναι τα παραδοτέα της μεταξύ σας σύμβασης, όπως, επίσης, και το λόγο για τον οποίο δεν αναθέσατε την εν λόγω εργασία στη Διεύθυνση Προγραμματισμού του Δήμου Ξάνθης, ώστε να μην σπαταλήσουμε δημόσιο χρήμα το οποίο προέρχεται είτε από τους δημότες είτε από τις επιδοτήσεις της πανδημίας του covid-19.;
3.Στις 30 Δεκεμβρίου 2020 η διοίκηση του Δήμου προέβη σε διαδικασία άλλης μιας ανάθεσης αξίας 23.808,00 € για την «Παροχή υπηρεσιών σύνταξης έκθεσης εκτίμησης της αξιοποίησης του προγράμματος «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ»».
Ποια είναι τα παραδοτέα που ορίζει η παραπάνω σύμβαση μεταξύ διοίκησης και αναδόχου κατόπιν της υπογραφής της ανάθεσης. Γνωρίζει η διοίκηση ότι, σε περίπτωση που τα παραδοτέα δεν αντιστοιχούν στην προκήρυξη της ανάθεσης, υπάρχει η πιθανότητα μελλοντικού καταλογιστικού ελέγχου (ακόμα και μετά από 3-4 χρόνια) που θα αναιρέσει τη συγκεκριμένη δαπάνη και ως επακόλουθο θα καταλογίσει τα έξοδα αυτής στα φυσικά πρόσωπα τα οποία την υπέγραψαν.
4.Στις 26/11 αναθέσατε σε εταιρεία της πόλης άλλα 24.800,00 ευρώ για να ενημερωθεί ο συνοικισμός του Δροσερού για το πως θα προστατευτούν από τον covid-19 και αυτό σε 4 ημέρες, αφού το πρόγραμμα έκλεινε στις 30/11. Ας παρακάμψουμε ότι συνδέσεις Internet στο οικισμό του Δροσερού είναι ελάχιστες και η γνώση του διαδικτύου ακόμα μικρότερη και ρωτάται η διοίκηση τα παραδοτέα του προγράμματος θα δοθούν στη δημοσιότητα. Έχουν μοιραστεί στις δημοτικές παρατάξεις; Το κάθε site, αναλόγως που έχει επιλέξει ο εκάστοτε προγραμματιστής να κατοχυρώσει το domain name, του δίνει την υπηρεσία που ονομάζεται plesk control panel. Στην συγκεκριμένη υπηρεσία υπάρχει το επιθυμητό πρόγραμμα στατιστικών όπου μπορεί να τραβήξει το ζητούμενο report με όλα τα αναλυτικά στοιχεία για την επισκεψιμότητα του site. Φυσικά υπάρχει και 2ος τρόπος : Μέσω της υπηρεσίας της google, που ονομάζεται google analytics. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, επίσης, μπορεί να δώσει κάθε λεπτομέρεια για κάθε site άρα και για το συγκεκριμένο και μπορεί να υπάρχει το αντίστοιχο report. Ο κάθε Hosting provider έχει τις παραπάνω δυνατότητες. Σε περίπτωση που δεν «μπορεί» να δώσει τα αναλυτικά στοιχεία από το site με τους τρόπους που αναφέρθηκαν, να δώσει τους κωδικούς για την έκδοση report στο Δημοτικό Συμβούλιο.
5.Για την επικαιροποίηση των ετοίμων μελετών για την «Ανακατασκευή της Δημοτική Αγοράς» και «την Ανάπλαση της πλατειάς Ελευθερίας» υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία ορίζεται από το νόμο 4412; Αν κάτι τέτοιο μπορεί να πραγματοποιηθεί και με τη μέθοδο της παροχής υπηρεσιών, γιατί δεν έχει συμβεί ακόμα;
Έχετε κάποια μεγαλύτερα έργα στο πλάνο σας που προηγούνται και δεν τα γνωρίζουν οι πολίτες;
6.Η μελέτη με τίτλο “ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ” η οποία εκπονήθηκε πριν χρόνια από την προηγούμενη διοίκηση και συντάχθηκε λαμβάνοντας υπόψη την ακόμα παλαιότερη μελέτη “ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ” σου δίνει τη δυνατότητα να προκηρύξεις αρκετά τμήματα και από τις δυο χωρίς να είσαι αναγκασμένος να υλοποιήσεις το σύνολο τους, μερικά παραδείγματα: Παλιά πόλη: 1) Ζώνη Ήπιας Κυκλοφορίας 2) Σύστημα Περιορισμού Πρόσβασης 3) Μέσα Επιτήρησης και Ελέγχου 4) Διαχείριση Στάθμευσης. Επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα στο βασικό κορμό της πόλη: 1) Σχολικοί Δακτύλιοι 2) Πεζοδρομήσεις οδών 3) Διαπλατύνσεις – διαμορφώσεις πεζοδρομίων 4)Ποδηλατόδρομοι 5) Αναπλάσεις οδών – Διαχωριστές κατεύθυνσης 6) Οργάνωση των χώρων στάθμευσης.
Ρωτάται η διοίκηση για ποιο λόγο προτιμά τις αναθέσεις ξοδεύοντας ακαταλόγιστα χρήματα για αμφισβητούμενα διαδικτυακά καρναβάλια, για αμφισβητούμενα Χριστουγεννιάτικα χωριά, για αμφισβητούμενες παραγγελίες στολιδιών Χριστουγέννων, για αμφισβητούμενες διαδικτυακές ενημερώσεις του οικισμού του Δροσερού για τον covid-19, παρά να δημιουργήσει μια Ξάνθη που οδεύει στο μέλλον;
7.Στις 22 Δεκεμβρίου 2020 γίνεται ανάθεση της προμήθειας χριστουγεννιάτικου διάκοσμου για τις ανάγκες Ευχούπολης 2020. Η δαπάνη της προμήθειας θα ανέλθει στο ποσό των δέκα τριών χιλιάδων διακοσίων εξήντα οκτώ ευρώ (13.268,00€), συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Επίσης στις 20/11/2020 είχε γίνει και μια άλλη ανάθεση «Εγκρίνουμε τη δαπάνη, δεσμεύουμε και διαθέτουμε πίστωση ύψους Δώδεκα Χιλ. Εκατόν Πενήντα Δύο Ευρώ (12.152,00 €) για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού Εξόδων του ΚΑ 15-7135.008, οικονομικού έτους 2020 για: Προμήθεια χριστουγεννιάτικου διάκοσμου (Άγιος Βασίλης, Τάρανδος, Έλκηθρο) για τις ανάγκες της Ευχούπολης, δηλαδή δόθηκαν σε μια χρονιά 25500,00€ χωρίς το κέντρο πολιτισμού να έχει εκδηλώσεις; Τι ακριβώς πληρώθηκε με αυτά τα χρήματα και ποια ήταν η επιτροπή παραλαβής και πότε έγινε παραλαβή;
8.Στις 4 Δεκεμβρίου 2020 γίνεται ανάθεση της υπηρεσίας διαδικτυακής παρουσίασης της παραγωγής με τίτλο «Χριστουγεννιάτικο διαδικτυακό (anti-covid) χωριό» στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης. Η δαπάνη της προμήθειας θα ανέλθει στο ποσό των είκοσι ενός χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (21.700,00€) συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. Στο Δήμο Συκεων Θεσ/νικής έγινε με 11000,00€, μετά από μέρες η διοίκηση αναβάλει την ανάθεση για τα 21700,00€ και το ξανά αναθέτει 11600,00€, για ποιο λόγο άλλαξε η τιμή της ανάθεσης και ποια ήταν τα τελικά παραδοτέα; Δόθηκαν τα αποτελέσματα στο δημοτικό συμβούλιο; πόσος κόσμος επισκέφτηκε τη σελίδα του Χριστουγεννιάτικου χωριού; Τα αποτελέσματα και εδώ μπορούν να δοθούν μέσω plesk control panel.
Παναγιώτης Δαβιτίδης
Πολιτικός Μηχανικός