Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Κλειστές Σχολές Οδηγών – Κολλημένα έως 1.000 διπλώματα στην Ξάνθη

Κλειστές Σχολές Οδηγών – Κολλημένα έως 1.000 διπλώματα στην Ξάνθη

0

Πανελλαδική κινητοποίηση εκπαιδευτών οδήγησης  – Ζητούν στήριξη από την πολιτεία

«Να ξεκινήσουμε τη δουλειά μας τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα», υποστηρίζει ο Π. Ραφτόπουλος

 

10+1 αλλαγές για τις άδειες οδήγησης 

 

Πάνε 5 μήνες που οι Εκπαιδευτικές σχολές υποψήφιων οδηγών έχουν βάλει λουκέτο με κρατική εντολή, λόγω της πανδημίας  με αποτέλεσμα να έχουν «παγώσει» τα διπλώματα οδήγησης, καθώς ούτε μαθήματα γίνονται στους υποψήφιους οδηγούς ούτε εξετάσεις.  Μόνη εξαίρεση στα επαγγελματικά διπλώματα που αφορούν τις μεταφορές και ειδικότερα για λεωφορεία και φορτηγά, γίνονται μαθήματα και εξετάσεις από τις Διευθύνσεις Μεταφορών.

Πανελλαδική κινητοποίηση εκπαιδευτών οδήγησης  – Ζητούν στήριξη

Το γεγονός όμως ότι οι κλάδος τους έχει εξαιρεθεί από τα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης της Πολιτείας αλλά και της Περιφέρειας παρότι οι σχολές παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή από τις 6 Νοεμβρίου 2020 και ότι μεγάλο ποσοστό έμεινε εκτός της επιστρεπτέας προκαταβολής, οδήγησε τα σωματεία τους σε κινητοποίηση μετά από απόφαση της  πανελλαδική συνδιάσκεψη των εκπαιδευτών.  Η κινητοποίηση έγινε με τα εκπαιδευτικά τους οχήματα που έκαναν πορεία στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις όπως για παράδειγμα στα Χανιά. Στην Ξάνθη δεν έγινε κινητοποίηση αλλά δεν σημαίνει ότι οι εκπαιδευτές δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. : «Το πρόβλημά μας είναι γιατί δεν μας ανοίγουν. Να ξεκινήσουμε τη δουλειά μας τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτοκόλλα. Άλλωστε τα μαθήματα γίνονται με ραντεβού και είναι εύκολη ιχνηλάτηση αν προκύψουν κρούσματα. Μας έχει κουράσει πολύ όλη η κατάσταση. Ζητάμε τη στήριξη της πολιτείας σεβόμενοι την πανδημία. Καταλαβαίνουμε και στεκόμαστε δίπλα στα μέτρα, αλλά μας είναι αδύνατον να συνεχίσουμε να ζούμε τις οικογένειες μας χωρίς να δουλεύουμε.», επισημαίνει ο κ. Πέτρος Ραφτόπουλος μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών, που εκπροσωπεί τις Σχολές της Ξάνθης.

500 – 1000 διπλώματα στην Ξάνθη έχουν «κολλήσει»

Η αναστολή λειτουργίας των σχολών οδήγησης έχει αναστείλει την έκδοση 500 – 1.000 διπλωμάτων οδήγησης στην Ξάνθη όπως εκτιμά ο κ. Ραφτόπουλος. Αυτό  δημιουργεί κοινωνικό πρόβλημα καθώς κάποιοι, νέοι κυρίως περιμένουν να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης για να μπουν στην αγορά εργασίας.

 

 

 

10+1 αλλαγές για τις άδειες οδήγησης  

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση στις 28/1/2021 προβλέπονται

δέκα συν μία αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης που είναι:

1)Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο. Θα χρησιμοποιείται επίσης όνομα χρήστη και κωδικός (password), τα οποία o εξεταζόμενος θα εισάγει στον υπολογιστή, στον οποίο θα εξεταστεί και θα είναι πιθανότατα ίδια με αυτά του taxisnet.

2)Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα με στόχο να σταματήσει το φαινόμενο της παρέμβασης των εκπαιδευτών στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

3)Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Για το σκοπό αυτό το υπουργείο έχει ήδη έρθει σε επικοινωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία «διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη σέβεται πλήρως τα προσωπικά δεδομένα, σε αντίθεση με την προβληματική πρόβλεψη στο Νόμο του 2018 επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη» επισημαίνει το υπουργείο Μεταφορών. Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπεται πλέον η χρήση φορητής – κι όχι μόνιμης – κάμερας 360ο, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας.

 

4)Η κάμερα θα τοποθετείται εντός του οχήματος εξέτασης και θα δοκιμάζεται από τον εξεταστή πριν τη δοκιμασία και θα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.

 

5)Δημιουργείται ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Οι θεωρητικές εξετάσεις θα διεξάγονται από νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη βάση τράπεζας θεμάτων και όχι γνωστών από πριν ερωτήσεων και απαντήσεων, ενώ δε θα υπάρχει κάμερα καταγραφής στην αίθουσα καθώς κρίθηκε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ότι η επιτήρηση είναι επαρκής.

 

6)Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών από τις Υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εξεταστών και ιδιωτών.

 

7)Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τον έλεγχο τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

 

8)Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

 

9)Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην έξοδο από το Μητρώο Εξεταστών.

 

10)Εισάγονται ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.

Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με τα κρατικά κέντρα «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

 

11)Εγκαταλείπεται το σχέδιο της συνοδευόμενης οδήγησης από τα 17, το οποίο εισηγούνταν ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης. Δίνεται όμως η δυνατότητα σε όσους νέους και νέες έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. Τα θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, δηλαδή θα μπορεί ο υποψήφιος να έχει περάσει τα σήματα πριν τα 18, αλλά όχι να συμμετέχει στις πρακτικές εξετάσεις. Με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, οι υποψήφιοι θα έχουν δικαίωμα, όπως συμβαίνει σήμερα, να δηλώσουν συμμετοχή για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας και την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης του Π.ΑΛ.Υ.Θ. για την Ενίσχυση της Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα και η αξιοποίηση του προγράμματος για τη θωράκιση της αλιευτ…