Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Οριστική απόφαση για το 12%: Ποιος πρώτος να πάρει τα επινίκια;

Οριστική απόφαση για το 12%: Ποιος πρώτος να πάρει τα επινίκια;

0

Ο ένας μετά τον άλλο οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος αναδεικνύουν τη δική τους συμβολή στη έκδοση της νέας ΚΥΑ, με την απαλοιφή του περιορισμού του de minimis

 Παρέμβαση Σ. Ξυνίδη υπέρ Τσιλιγγίρη: «Ευχαριστώ για την προσωπική του προσπάθεια για τη δικαίωση των επιχειρήσεων της Θράκης».

Εκδόθηκε η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που εξαιρεί τον περιορισμό του de minimis για τις κρατικές ενισχύσεις από τα ποσά των συμψηφισμών για παρελθούσες ή μέλλουσες απαιτήσεις προς τους δικαιούχους του… περιβόητου 12%.

Στη Θράκη, οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος ο ένας μετά τον άλλο προβαίνουν σε δηλώσεις, διατρανώνοντας ότι με προσωπική τους παρέμβαση επετεύχθη η άμεση απόσυρση του όρου του de minimis και η άμεση έκδοση της νέας ΚΥΑ.

Πρώτος ο βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, που σε σχετική δήλωσή του, σημείωσε: «η πρόσφατη (13/11) κοινοβουλευτική παρέμβαση του βουλευτού Έβρου κι Επιτίμου Αρχηγού της Ε.Α., Α. Δημοσχάκη προς τα Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, απέδωσε καρπούς διασφαλίζοντας οριστική λύση στο χρονίζον ζήτημα της απόδοσης-συμψηφισμού  του μισθολογικού κόστους 12% στις επιχειρήσεις της Θράκης!». Ακολούθησε ο βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης που σε ανακοίνωσή του με τίτλο «η Οδύσσεια του 12% και η νίκη της επιμονής», ο οποίος περιγράφει σύντομα το μακρύ, πράγματι, ιστορικό της τελευταίας δεκαετίας για το 12% επισημαίνοντας τις προσπάθειες που έγιναν σε συνεργασία με Συνδέσμους και Επιμελητήρια, ενώ αναφέρει και τη συμβολή της ευρωβουλευτή Μαρίας Σπυράκη που κατέθεσε ερώτηση προς την αρμόδια Επίτροπο Ανταγωνισμού. Ο ίδιος, μεταξύ άλλων ανέφερε: «χρειάστηκε απίστευτη επιμονή και κοπιώδης προσπάθεια για να επιτύχουμε το τελικό αποτέλεσμα. Δύο (2) Νόμοι, τέσσερεις (4) Υπουργικές Αποφάσεις και μια εγκύκλιος που ανακλήθηκε, ώσπου να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα που αποκαθιστά την αδικία σε βάρος της Αν. Μακεδονίας και Θράκης, των τοπικών επιχειρήσεων και των εργαζομένων. Η Οδύσσεια αυτή του 12% ανέδειξε σε όλους μας, πόσο σθεναρά αντιστέκεται ένα βαθύ, γραφειοκρατικό και αντιδραστικό κράτος σε κάθε δημιουργική προσπάθεια της υγειούς αγοράς και της Ελληνικής Περιφέρειας. Απέδειξε τη μικρότητα κάποιων Κομμάτων, προσώπων και ΜΜΕ που χωρίς να έχουν κάνει τίποτε, δε διστάζουν να ασκούν εύκολη και άδικη κριτική σε όσους προσπαθούν για λύση, παρότι κι αυτοί ευθύνονται σημαντικά για την κατάσταση».

Από την πλευρά του και ο βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος σε ανακοίνωσή του επεσήμανε, «ύστερα από επικοινωνία με το γραφείο του Πρωθυπουργού αλλά και τα αρμόδια Υπουργεία, εκδόθηκε η νέα Κ.Υ.Α. 47284/359/20 (ΦΕΚ-5080 Β/17-11-20)(…)».

Σ. Ξυνίδης: Η αναγνώριση της προσφοράς των συμπολιτών μας στον κοινό μας στόχο είναι πάνω από τα κομματικά συμφέροντα

Και μπορεί ο Σπύρος Τσιλιγγίρης να επέλεξε να μην προβεί σε δημόσια δήλωση, ωστόσο με μια κίνηση που για οποιονδήποτε άλλο θα αποτελούσε έκπληξη, αλλά όχι για τον υπογράφοντα, ο Σωκράτης Ξυνίδης, που διετέλεσε αν. υπουργός στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης προέβη σε δημόσια δήλωση ευχαριστιών προς τον ξανθιώτη βουλευτή της ΝΔ για την ευτυχή εξέλιξη της έκδοσης της ΚΥΑ τονίζοντας ότι η αναγνώριση της προσφοράς είναι πάνω από κομματικά συμφέροντα.

Στη δήλωσή του, ο ίδιος αναφέρει: «επειδή σε αυτή τη χώρα πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε μικρόψυχοι. Επειδή ως εκ της θητείας μου στο υπουργείο Ανάπτυξης μπορώ να αντιληφθώ τις δυσκολίες. Οφείλω να ευχαριστήσω δημόσια τον βουλευτή Ξάνθης Σπύρο Τσιλιγγίρη, για την προσωπική του προσπάθεια για την δικαίωση των επιχειρήσεων της Θράκης στο περιβόητο θέμα της «επιδότησης 12%» για τα έτη 2010-2015. Τόσο για την θέσπιση της νομοθετικής ρύθμισης, όσο και για την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης για την υλοποίηση του συμψηφισμού των απαιτήσεων των επιχειρήσεων, με οφειλές τους στο Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Ακόμη περισσότερο για την άμεση παρέμβασή του στο γραφείο του πρωθυπουργού για την άμεση ανάκληση άστοχης εγκυκλίου υπηρεσιακού παράγοντα του υπουργείου Εργασίας. Οι ιδεολογία μας και τα κομματικά συμφέροντα δεν θα πρέπει να ακυρώνουν την αναγνώριση της προσφοράς των συμπολιτών μας στον κοινό μας στόχο. Την ευημερία της πατρίδας και των πολιτών».

Η… νίκη της έκδοσης της απόφασης

Παρά τη γενικότερη ευθυμία και ικανοποίηση για την έκδοση της πολυπόθητης απόφασης που αν μη τι άλλο, δίνει μία διέξοδο σε ένα τμήμα δικαιούχων που περίμεναν επί χρόνια την επιδότηση εργασίας του 12%, η μεγάλη πλειονότητα των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που, όπως πολλοί λένε, «εμπιστεύτηκαν το κράτος και δεν άσκησαν αγωγές» χάνει οριστικά την ελπίδα για διεκδίκηση των απαιτήσεων αυτών.

Να θυμίσουμε δε, ότι είχε προβλεφθεί ως προϋπόθεση υπαγωγής και η μη εκχώρηση των απαιτήσεων, αλλά αυτή αποσύρθηκε μετά από αντιδράσεις, αλλά παρέμεινε η προϋπόθεση μη παραγραφής, παρότι τα Επιμελητήρια διεκδικούσαν να αποδοθούν οι απαιτήσεις στο σύνολο των δικαιούχων.

Αν τελικά, η απόφαση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν γενναία προκειμένου να επιλύσει ένα θέμα ετών, που δεν κατάφερε ή δε θέλησε κάποια από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, θα κριθεί από το αποτέλεσμα και κυρίως ως προς τον αναπτυξιακό δείκτη στην περιοχή.

Προβλέπεται παραίτηση από κάθε ασκηθέν ένδικο μέσο για την υπαγωγή

Στην ΚΥΑ που εκδόθηκε ρυθμίζονται η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος συμψηφισμού, παρακράτησης και απόδοσης, το είδος των συμψηφιζομένων και παρακρατούμενων απαιτήσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο διαδικαστικό ζήτημα, για την εφαρμογή του άρθρου 87 του ν. 4706/2020 (A΄ 136) και του άρθρου 26 του ν. 4722/2020 (A΄ 177), αναφορικά με την διαδικασία πληρωμής των ανεξόφλητων απαιτήσεων των δικαιούχων μέχρι τις 31.12.2015 έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).

Ξεκάθαρα προβλέπεται ότι η διαδικασία συμψηφισμού «δεν εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 4152/2013 (A΄ 107) και σε άλλες συναφείς διατάξεις περί κρατικών ενισχύσεων και συνιστά αποζημίωση κατά τις διατάξεις των άρθρων 105 και 106 ΕισΝΑΚ» και αναφέρει ότι ασφαλώς, «με την υπαγωγή των δικαιούχων στις διατάξεις του άρθρου 87 του ν. 4706/2020 (A΄ 136) και του άρθρου 26 του ν. 4722/2020 (A΄ 177), με τις οποίες πραγματοποιείται συμψηφισμός των οφειλών, που διενεργείται κατά τις διατάξεις της παρούσας, αποσβένυται πλήρως και ολοσχερώς κάθε απαίτηση των δικαιούχων κατά του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) από την αιτία αυτή συμπεριλαμβανομένων των αξιώσεων από τόκους, έξοδα είσπραξης και κάθε άλλη συναφή αξίωση που απορρέει από τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 1767/1988 (A΄ 63), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 32 του ν. 1836/1989(Α΄ 89)». Γι’ αυτό, όλοι οι δικαιούχοι, ανεξαρτήτως του εάν έχουν ασκήσει ένδικο βοήθημα ή μέσο από την ίδια αιτία, θα πρέπει να παραιτηθούν από το σχετικό δικαίωμα, καθώς και από την άσκηση ενδίκου βοηθήματος ή μέσου (εφόσον έχουν ασκήσει) για τις απορρέουσες αξιώσεις τους από την 1η.1.2010 έως την 31η.12.2015, συμπεριλαμβανομένων των αξιώσεων από τόκους, έξοδα είσπραξης και κάθε άλλη συναφή αξίωση.

Προϋποθέσεις

Σύμφωνα με το αρθ 2 της απόφασης, οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στη διαδικασία των συμψηφισμών είναι:

  1. Να υφίστανται ανεξόφλητες απαιτήσεις των δικαιούχων προς τον ΟΑΕΔ μέχρι 31-12-2015.
  2. Να υποβληθεί σχετική αίτηση στον ΟΑΕΔ, με την οποία διακόπτεται η προθεσμία της παραγραφής.
  3. Να παραιτηθεί ο δικαιούχος από το δικαίωμα και από την άσκηση ενδίκου βοηθήματος ή μέσου (εφόσον έχει ασκήσει), με το οποίο διεκδικείται χρηματικό ποσό για τα έτη 2010 έως 2015, να υποβάλει το σχετικό δικαιολογητικό από το αρμόδιο Δικαστήριο, καθώς και σχετική υπεύθυνη δήλωση, με την οποία δηλώνεται ρητά ότι παραιτείται από το δικαίωμά του για τις αξιώσεις από τα έτη 2010-2015.
  4. Οι εν λόγω απαιτήσεις να μην έχουν υποπέσει σε παραγραφή σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Η διαδικασία: Πρώτα εκκαθαρίζονται οι φορολογικές απαιτήσεις

Στην απόφαση περιγράφεται η διαδικασία εκκαθάρισης από τον ΟΑΕΔ, ο οποίος εκκαθαρίζει τις απαιτήσεις αρχικά μέχρι του ύψους των υφιστάμενων απαιτήσεων της Φορολογικής Διοίκησης και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και στη συνέχεια με μελλοντικές προκύπτουσες απαιτήσεις αυτών, ύστερα από αίτημα του ΟΑΕΔ και προσδιορισμό του ύψους της οφειλής από την Φορολογική Διοίκηση και τον e-ΕΦΚΑ. Προηγείται η διαδικασία συμψηφισμού των ανεξόφλητων απαιτήσεων προς τη Φορολογική Διοίκηση, εφόσον υπάρχουν, και έπεται η διαδικασία της παρακράτησης και απόδοσης των απαιτήσεων στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Η εκκαθάριση θα πραγματοποιείται από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τον προσδιορισμό των απαιτήσεων των δικαιούχων για την περίοδο έως 31-12-2015.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …