Μπήκαν ποινικές ρήτρες από τον Σεπτέμβριο – Δόθηκε νέα παράταση.
38.000 ευρώ για την μελέτη της πεζογέφυρας & διαμόρφωσης κόμβου σύνδεσης Παλιάς & Νέας Μορσίνης
780.000 ευρώ για ασφαλτικά έργα και 75.000 ευρώ για διαγραμμίσεις
Ούτε το γεφύρι της Άρτας να ήταν το Παλιό Δημαρχείο της πόλη μας! Πέρασαν 7 ολόκληρα χρόνια από τότε που μπήκε εργολάβος και ξεκίνησε την ανακαίνισή του και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Το κόστος του έργου που εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΒΑΑ είναι 1.650.000 ευρώ ωστόσο η χρήση του ως χώρος συνάθροισης κοινού και γραφεία δεν εξαλείφει τον κίνδυνο να καταλήξει σαν το κτήριο του Μουζαφέρ Μπέη που είναι όμορφο και εντυπωσιακό μεν ά – χρηστο(χωρίς χρήση) δε! Να υπενθυμίσουμε πως αρχικά η χρήση του ήταν ως χώρος τέχνης και το 2017 τροποποιήθηκε σε χώρο συνάθροισης κοινού και γραφεία ενώ τροποποιήθηκε η εγκεκριμένη αρχιτεκτονική – στατική μελέτη του έργου.
Παρατάσεις επί παρατάσεων και οι ποινικές ρήτρες
Νέα παράταση ζήτησε ο εργολάβος και ήταν το πρώτο θέμα στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 3 Νοεμβρίου. Το θέμα αφορούσε : «Έγκριση παράτασης προθεσμίας περαίωσης του έργου: «Αποκατάσταση διατηρητέου κτηρίου Δημαρχείου Ξάνθης και αλλαγή χρήσης σε χώρο συνάθροισης κοινού και γραφεία – προσθήκη ανελκυστήρα ΑΜΕΑ» με εισηγητή τον Αντιδήμαρχο Ξάνθης, Ιωάννη Ζερενίδη. Το ζήτημα με τις παρατάσεις σ’ αυτό το έργο κρατάει χρόνια και κάθε φορά προκαλεί εκνευρισμό στο δημοτικό συμβούλιο και στις επιτροπές. Και η ευθύνη δεν βαρύνει μόνο τον ανάδοχο του έργου αλλά και το γεγονός ότι εμπλέκεται το Υπουργείο Πολιτισμού και η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων καθώς το έργο είναι χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο. : «Είναι γεγονός ότι το έργο έχει καθυστερήσει πολύ. Ο εργολάβος εκτελεί πολύ αργά τις εργασίες. Αυτό που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι ότι το έργο είναι απαιτητικό και στην πορεία υπήρξαν πολλές καθυστερήσεις γιατί χρειάστηκαν εγκρίσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Υπηρεσία Νεωτέρων μνημείων. Επειδή όμως έχουν περάσει 7 χρόνια φέτος το καλοκαίρι δώσαμε παράταση μέχρι τον Δεκέμβριο θέτοντας όμως ποινικές ρήτρες. Έτσι όσο καθυστερεί θα πληρώνει στο δήμο», επεσήμανε ο κ. Ζερενίδης. Διευκρίνισε δε πως η νέα παράταση εγκρίθηκε ομόφωνα επειδή το σώμα έκρινε πως τη διακαιούνταν καθόσον η καθυστέρηση δεν ήταν δικής του υπαιτιότητας αλλά οφείλονταν στην 2η Αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας που εκδόθηκε από την Πολεοδομία προκειμένου να διαμορφωθεί χώρος τουαλετών.
38.000 ευρώ για την μελέτη της πεζογέφυρας & διαμόρφωσης κόμβου σύνδεσης Παλιάς & Νέας Μορσίνης»
Αναδείχθηκε ο ανάδοχος που θα εκπονήσει την μελέτη πεζογέφυρας & διαμόρφωσης κόμβου σύνδεσης Παλιάς & Νέας Μορσίνης. Δόθηκε έκπτωση 68%. Το κόστος της μελέτης ανέρχεται μετά την έκπτωση σε 38.000 ευρώ.
Ασφαλτικά και διαγραμμίσεις μέσα στην πόλη
Επίσης αναδείχθηκε ανάδοχος για το έργο «Αποκατάσταση Οδοστρωμάτων οδικού δικτύου Δήμου Ξάνθης». Για το έργο δόθηκε έκπτωση 57% και το κόστος του ανέρχεται σε 780.000 ευρώ ενώ για το έργο «Κατασκευή τεχνικών έργων οδών, αποκατάσταση ζημιών και βελτίωση βατότητας οδικών τμημάτων του Δήμου Ξάνθης» δόθηκε 17% έκπτωση και το κόστος φτάνει στις 62.000 ευρώ.
Μαριάννα Ξανθοπούλου