Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Έρχεται η τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες της Ξάνθης

Έρχεται η τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες της Ξάνθης

0

Εντάχθηκαν σε πρόγραμμα.  40.000 ευρώ χρωστά ο Δήμος Ξάνθης από το πρόγραμμα «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ» στα αστικά ΚΤΕΛ

 

Μιλά στο «Ε» ο πρόεδρος των αστικών Ζήσης Τσαβδάρης. Χαρακτήρισε «αλητεία» τη στάση του δήμου απέναντί τους

 

 

 

Πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ της αντιπολίτευσης και της δημοτικής αρχής,  οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης μας και αφορμή για ανάδειξη μιας σειράς προβλημάτων που ωστόσο συνδέονται με το παρελθόν και ευθύνονται για την προβληματική σχέση του δήμου με τα αστικά ΚΤΕΛ. Να σημειώσουμε πως το αστικό ΚΤΕΛ εκτελεί δρομολόγια εντός του αστικού ιστού του δήμου Ξάνθης και περιφερειακά συγκεκριμένα Καλλιθέα, Κιμμέρια, Χρύσα, Φελώνη, Μαγικό, Πανεπιστημιούπολη, Πηγάδια και Εύμοιρο  όπως και το υπεραστικό ΚΤΕΛ που εκτελεί δρομολόγια σ’ όλους τους υπόλοιπους δήμους του νομού αλλά και της χώρας, είναι ιδιωτική εταιρεία και έχουν συνεργαστεί σε διάφορες περιόδους με το δήμο.  Η παράταξη «Ξάνθη για Όλους» έκανε αναφορά στην προβληματική – όπως υποστηρίζει – με την ΑΣΤΙΚΗ και ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΗ συγκοινωνιακή κάλυψη ορισμένων περιοχών – οικισμών του Δήμου μας με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται συνδημότες μας οι οποίοι διαμένουν σε αυτές τις περιοχές. Και σαν προβληματικές περιοχές αναφέρει τις περιοχές:  Δροσερού, Λεύκης, Ευμοίρου, Πετροχωρίου, Περιοχή Κιμμερίων (για συγκεκριμένα δρομολόγια που μεταφέρουν μαθητές που φοιτούν σε σχολεία της πόλης), Σταυρούπολης.

Κρατάει χρόνια αυτή η κόντρα…40.000 ευρώ χρωστά ο Δήμος από το πρόγραμμα «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ»

Μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Αστικών ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Ζήσης Τσαβδάρης χαρακτήρισε «αλητεία» τη στάση του δήμου απέναντι στα αστικά και ανέφερε πως είναι σε δικαστική διαμάχη από την εποχή Στυλιανίδη ενώ ούτε η προηγούμενη ούτε η τωρινή δημοτική αρχή δεν κάλυψαν τις οφειλές του δήμου προς τα αστικά: «Είναι ο μοναδικός δήμος που αδιαφορεί και δεν μας πλήρωσε όλο το ποσό από την υλοποίηση του προγράμματος ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ. Μας οφείλει 40.000 ευρώ και είμαστε στα δικαστήρια. Πρόκειται για μεγάλη αλητεία. Ως μέλος του Δ.Σ της Ομοσπονδίας μας γνωρίζω ότι ο ΥΠΕΣ έχει βγάλει μια ρύθμιση για τους δήμους που έχουν χρέη προς τρίτους. Στείλαμε επιστολή για να ρυθμίσουνε αυτό το χρέος αλλά μας αγνόησαν. Η τωρινή δημοτική αρχή μας υποσχέθηκε ότι θα μεριμνήσει για το θέμα και εμείς αναμένουμε».

Τα δρομολόγια στο Δροσερό και τα Mini Buss που προκαλούσαν όχληση στο κέντρο

Ωστόσο οκ. Τσαβδάρης κράτησε αποστάσεις τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από την δημοτική αρχή: «Και οι μεν και οι δε κάνουν τα δικά τους παιχνίδια. Εμείς προσπαθούμε παρότι έχουμε μεγάλα οικονομικά προβλήματα, αφού σαν εταιρεία είμαστε μέσα 400.000 ευρώ και εδώ και 3,5 χρόνια οι μέτοχοι δεν έχουν πάρει μέρισμα και παρότι δεν έχουμε καμιά στήριξη από το δήμο αλλά αντίθετα ο δήμος αδιαφορεί και εμποδίζει το έργο μας, προσπαθούμε να εξυπηρετούμε τους πολίτες με τον καλύτερο τρόπο».

Αναφερόμενος ειδικότερα στο Δροσερό είπε πως εκεί επικρατεί μια ιδιότυπη κατάσταση: «Είχαμε δρομολόγια αλλά δεχτήκαμε επιθέσεις, μας έκαναν καταστροφές στα λεωφορεία μας».

Αναφορικά με τα Mini Buss που επισημαίνεται ως καλή πρακτική στην ανακοίνωση της παράταξης «Ξάνθη για Όλους» ο κ. Τσαβδάρης είπε πως παλιότερα διέθεταν Mini Buss και εξυπηρετούσαν ηλικιωμένους που τους μετέφεραν στο κέντρο της πόλης  όμως θεωρήθηκε ως κυκλοφοριακή επιβάρυνση και με απόφαση του τότε νομάρχη εξαναγκάστηκαν να εκτελούν τα δρομολόγια από περιφερειακές οδούς.

Εγκρίθηκε νέο πρόγραμμα τηλεματικής για τα αστικά της Ξάνθης

Το καλό νέο είναι ότι έχει εγκριθεί η ένταξη των αστικών της Ξάνθης στο πρόγραμμα επιδότησης για εφαρμογή τηλεματικής. Ένα πρόγραμμα που θα τρέξει το επόμενο διάστημα . Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο καθώς σε άλλους δήμους εφαρμόζεται εδώ και 10 χρόνια και μάλιστα παλαιότερα επιδοτούνταν κατά 100% ενώ τώρα με 60% και 40% συμμετοχή. Η τηλεματική θα εκσυγχρονίσει της αστικές συγκοινωνίες καθώς πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα για τα αστικά με σκοπό να πληροφορεί τον επιβάτη από τις οθόνες που είναι τοποθετημένες στις στάσεις την ώρα διέλευσης των αστικών ενώ παρέχει και διάφορες άλλες πληροφορίες. Περιλαμβάνει  επίσης ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίου μέσω ειδικής κάρτας.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…