Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Δεν αποκτούν δικαίωμα να οδηγούν μηχανή 125 cc όσοι έχουν δίπλωμα για ΙΧ

Δεν αποκτούν δικαίωμα να οδηγούν μηχανή 125 cc όσοι έχουν δίπλωμα για ΙΧ

0

Εισήχθη νέος εθνικός κωδικός για μελλοντική χρήση και εφόσον διαμορφωθούν και περαιτέρω προϋποθέσεις, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Μεταφορών ΠΕ Ξάνθης

 Διαστρεβλώσεις και έντονες αντιδράσεις από τις Σχολές Οδηγών

 Κύμα διαστρεβλώσεων προκάλεσε η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμόν A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020. Αντικείμενο αυτής, το  Άρθρο 2, με το οποίο προστίθεται ένας νέος εθνικός κωδικού στα διπλώματα οδήγησης. Ο νέος κωδικός με αριθμό «121», προβλέπει πως «Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.».

Πολλοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως πλέον, οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης οχημάτων κατηγορίας «Β», θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν και οχήματα κατηγορίας «Α1» στην οποία ανήκουν μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ.εκ. Η λανθασμένη, αυτή διαπίστωση, προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, με τους ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης και τη Διεύθυνση Μεταφορών να καλούνται να απαντήσουν στο ζήτημα.

Η «Ε» επικοινώνησε, αρχικά με την Διεύθυνση Μεταφορών Ξάνθης, προκειμένου να δοθούν διευκρινήσεις ως προς την νέα ΚΥΑ. Όπως μας ενημέρωσαν, λοιπόν, η τροποποίηση με την νέα ΚΥΑ, σκοπό έχει την προσθήκη στους ήδη υπάρχοντες κωδικούς, ενός νέου για τα διπλώματα οδήγησης προς μελλοντική χρήση. Η προσθήκη αυτή, δεν δίνει αυτόματα το δικαίωμα στους κατόχους διπλώματος κατηγορίας «Β» να οδηγούν μοτοσικλέτα, αλλά αφορά μελλοντική χρήση με την προϋπόθεση πως θα θεσπιστούν επιπλέον τροποποιήσεις των σχετικών διατάξεων του Π.Δ. 51/2012. Αφού ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο, μόνο τότε οι κάτοχοι διπλώματος κατηγορίας «Β» θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν και οχήματα της κατηγορίας «Α1», χωρίς την έκδοση επιπλέον διπλώματος και εκπαίδευσης. Ως προς τις προϋποθέσεις και τον τρόπο που θα γίνει αυτό, όπως μας ενημέρωσαν, είναι πολύ νωρίς να το συζητάμε.

Αντιδράσεις και προβληματισμός από τις σχολές οδήγησης

Όπως είναι επόμενο, η τροποποίηση αυτή αλλά και οι αλλαγές που πρόκειται να ακολουθήσουν, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και έντονο προβληματισμό. Όπως μας μετέφερε ο κ. Πέτρος Ραφτόπουλος, ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης και εκπρόσωπος των σχολών στην Ξάνθη, η προσθήκη αυτή δεν συνεπάγεται την άμεση ισχύ στα διπλώματα οδήγησης, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πότε και το αν θα εφαρμοστεί επί του πρακτέου η δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλέτας έως 125 κ.ε χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκπαίδευση.

Τη θέση αυτή έρχεται να υποστηρίξει και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος, περιγράφοντας τους λόγους για τους οποίους η οδήγηση μοτοσικλέτας διαφέρει από αυτή άλλων οχημάτων, καθιστώντας τον χειρισμό πιο δύσκολο από αυτόν ενός αυτοκινήτου, καθώς αποτελεί όχημα μονής γραμμής, με τον οδηγό «να βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα». Καταλήγει, λοιπόν, στο συμπέρασμα πως είναι αναγκαίο να εκπαιδευτεί ο οδηγός της μοτοσικλέτας, με την εκπαίδευση αυτή να εξειδικεύεται στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας.

Εύη Σουρλά

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το 15ο Συνέδριο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΦΗΜΜΥ) στην Ξάνθη

Θα πραγματοποιηθεί απο τις 19 έως τις 21 Απριλίου υπό την αιγίδα του Δημοκριτείου Πανεπιστ…