Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αντιδρά με αιχμές η σχολική εφορεία του μειονοτικού σχολείου

Αντιδρά με αιχμές η σχολική εφορεία του μειονοτικού σχολείου

0
meionotiko

Κατηγορεί την ΟΙΕΛΕ για διαμόρφωση κλίματος πόλωσης. Στο ζήτημα Χότσικα απαντά ότι τηρεί το νόμο

 125 συνολικά οι πρωτοετείς στην Α’ Γυμνασίου, λιγότεροι κατά 36 σε σχέση με πέρυσι. Παρέμβαση του Υπουργείου ζητά η ΟΙΕΛΕ

Για το στεγαστικό πρόβλημα του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης τοποθετείται η σχολική εφορεία που… ευχαριστεί την ΟΙΕΛΕ για την ανάδειξη του προβλήματος και παράλληλα επικρίνει την αδράνεια και ολιγωρία αρχών και συνδικαλιστικών οργανώσεων την περσινή χρονιά, όταν και πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις για το θέμα.

Υπενθυμίζει ότι το πρόβλημα ξεκίνησε το 2016 και ως προς την αύξηση των μαθητών του σχολείου σημειώνει: «την στιγμή που το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης είναι γνωστό και οι μαθητές της μειονότητας προτιμούν την μειονοτική εκπαίδευση, οι ερωτήσεις του τύπου «γιατί πηγαίνουν αυτά τα παιδιά στο μειονοτικό σχολείο και δεν πηγαίνουν στα δημόσια σχολεία της περιοχής τους», δεν δείχνουν την επιθυμία – προσπάθεια επιβολής της δημόσιας εκπαίδευσης στη θέση της μειονοτικής εκπαίδευσης που είναι το δικαίωμα τους; Τα άτομα και οι φορείς που δήθεν σκέφτονται το καλό των παιδιών μας,  γιατί δεν αισθάνονται την ανάγκη να ρωτήσουν τις αρμόδιες αρχές ποιος είναι ο λόγος που το Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο δεν έχει ένα σύγχρονο κτήριο που να μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές συνθήκες;».

Η σχολική εφορεία επισημαίνει ότι οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου είναι 36 λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι (125 στο συνολικό αριθμό) και δηλώνει πρόθυμη να χορηγήσει αναλυτικά στατικά στοιχεία επ’ αυτού.

Ως προς τα όσα αναφέρθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου των συνδικαλιστικών οργανώσεων, η σχολική εφορεία αναφέρει: «θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ειδικά στους αρμόδιους της ΟΙΕΛΕ ότι από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντα μας (Ιανουάριος 2019), καταβάλλουμε προσπάθειες σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς για την επίλυση των προβλημάτων μας. Ενώ η επιτροπή που ορίστηκε σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν. 4563/2018 κατόπιν του ελέγχου που πραγματοποίησε στο σχολείο δεν αναφέρει καμία παρανομία στην έκθεση της, σε ποιες παράνομες ενέργειες, ποια παράνομα κτήρια και τάξεις αναφέρεται η ΟΙΕΛΕ; Τι προσπαθεί να αναδείξει η ΟΙΕΛΕ με την χρήση των όρων και φράσεων όπως «ευαίσθητη περιοχή», «ακριτική περιοχή Θράκης», «σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο»; και κατόπιν αυτών με ποιο σκοπό χρησιμοποιεί την αβάσιμη και απαράδεκτη φράση «κύριος παράγοντας αποσταθεροποίησης της νομιμότητας στην περιοχή είναι το Μειονοτικό Σχολείο της Ξάνθης που λειτουργεί ως κράτος εν κράτει…»; Οι φράσεις αυτές δεν οδηγούν ξεκάθαρα στην στοχοποίηση και επομένως δεν αποτελούν έγκλημα;».

Ειδικά ως προς το ζήτημα της απόλυσης του εκπαιδευτικού Νιχάτ Χότσικα, σημειώνει: «ο αρμόδιος της ΟΙΕΛΕ κ. Χριστόπουλος  αναρωτήθηκε « Κάποιοι  δηλώνουν ότι δήθεν υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων. Που είναι αυτές οι αποφάσεις;» και δήλωσε ότι υπάρχει μία τελεσίδικη απόφαση αυτή του ΚΥΣΔΕ. Του θυμίζουμε ότι, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει και να αρνηθεί την υπ’ αριθμ. 139/2017 απόφαση Ασφαλιστικών Μέτρων του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ξάνθης και την υπ΄αριθμ. 145/2018 (ειδική διαδικασία) απόφαση πάλι του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ξάνθης. Περιληπτικά αυτές οι αποφάσεις αναφέρουν ρητά «ότι ο εργαζόμενος δεν άσκησε εντός της τρίμηνης προθεσμίας την αγωγή που δικαιούταν να ασκήσει, έτσι απώλεσε το δικαίωμα του και μ’ αυτό το τρόπο η λύση της σύμβασης εργασίας του κατέστη νόμιμη». Στην παρ. 5 του άρθρου 95 του Συντάγματος θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση της συμμόρφωσης της διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις. Με αυτό το δεδομένο, ο ισχυρισμός ότι η απόφαση μιας επιτροπής, η αμεροληψία της οποίας αμφισβητείται, υπερισχύει μιας δικαστικής απόφασης, αποτελεί ξεκάθαρα μη αναγνώριση της διάταξης του Συντάγματος. Σύμφωνα με τα παραπάνω ρωτάμε τον κ. Χριστόπουλο, ποιος διασπείρει  ψεύδη και  παραπληροφόρηση;

Θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον πρόεδρο της ΣΙΕΛΒΕ  που έλαβε το λόγο κατά την συνέντευξη τύπου, ότι έχει αλλάξει το καθεστώς του σχολείου μας. Επομένως οι δηλώσεις του ως προς την μεταφορά των μαθητών δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα. Μήπως ενοχλείτε από το γεγονός ότι και οι μειονοτικοί μαθητές κάνουν χρήση ενός δικαιώματος που ισχύει για όλους τους μαθητές;

Στο τέλος της συνέντευξης τύπου ο κ. Κουρουτός απαντώντας μέσω διαδικτύου σε ένα ερώτημα που τέθηκε πάλι προχώρησε σε παραπλανητικές την κοινή γνώμη δηλώσεις αφού δήλωσε ότι φέτος (!) προέκυψε ξαφνικά, η μεγάλη προσέλευση των μαθητών και έτσι προέκυψε το πρόβλημα με τις αίθουσες. Εάν επιθυμεί μπορούμε να του δώσουμε αναλυτικά στατιστικά στοιχεία αλλά προς το παρόν απλός να του υπενθυμίσουμε ότι φέτος πραγματοποιήθηκαν 36 λιγότερες εγγραφές στο σχολείο μας σε σχέση με την περσινή χρονιά. Τέλος να αναφερθούμε και σε ένα άλλο σημείο της συνέντευξης τύπου που μας προκάλεσε εντύπωση. Ο κ. Κουρουτός αναφέρθηκε σε απόρρητες επιστολές  της ΟΙΕΛΕ προς την κα Υπουργό και κα Υφυπουργό. Ως μέλη της μειονότητας, εμείς, για τις απόρρητες αλληλογραφίες του παρελθόντος ενημερωθήκαμε από το βιβλίο του Χρήστου Ηλιάδη με τίτλο « Η Θράκη απειλείται». Επομένως, αν και περνάνε τα χρόνια δεν αλλάζει η νοοτροπία και ο τρόπος προσέγγισης στη μειονότητα!».

Η σχολική εφορεία καταλήγει: «εμείς όπως μέχρι σήμερα από τότε που αναλάβαμε τα καθήκοντα μας, θα συνεχίσουμε να εκτελούμε το έργο μας σε συνεργασία και με διάλογο με τους αρμόδιους φορείς».

Επιμένει με ερωτήματα η ΟΙΕΛΕ

Στη δημόσια τοποθέτηση της σχολικής εφορείας απάντησε η ΟΙΕΛΕ με την αιχμή ότι «δεν δικαιούται κανείς να μιλά εξ ονόματος της μειονότητας, προκειμένου να εξυπηρετήσει άλλου είδους, επικίνδυνα συμφέροντα».

Υπενθυμίζει τις ενέργειες στις οποίες προέβη η Ομοσπονδία για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής στην περιοχή και ανταποδίδει την κριτική με την κατηγορία ότι δεν υπάρχει επιθυμία για ηρεμία και αρμονική συμβίωση.

Με την ανακοίνωσή τους ρωτούν δε, ευθέως τη σχολική εφορεία:

–           Έχουν αποστείλει τα πραγματικά στοιχεία του σχολείου μέσω του MySchool;

–           Έχει περιληφθεί σ’ αυτά ο πραγματικός αριθμός των μαθητών;

–           Έχουν περιληφθεί τα ονόματα όλων των νόμιμων εκπαιδευτικών; Επετράπη στα διευθυντικά στελέχη να κάνουν τη δουλειά τους, ή παρεμβαίνουν άλλοι και παραποιούν στοιχεία;

–           Η Διεύθυνση ΔΕ Εκπαίδευσης Ξάνθης συμφωνεί με όσα ισχυρίζονται;

Και επαναλαμβάνουν ερωτήματα, που θεωρούν ότι δεν απαντήθηκαν:

–           Έχουν όλες οι αίθουσες του εκπαιδευτηρίου κριθεί κατάλληλες, ναι ή όχι;

–           Θα στεγαστούν μαθητές σε κτίρια και αίθουσες που έχουν κριθεί ακατάλληλες, ναι ή όχι;

–           Θα στεγαστούν μαθητές σε υπόγειες αίθουσες, ναι ή όχι;

–           Υπάρχουν τάξεις όπου ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τον νόμιμο (πάνω από 30 μαθητές σε λίγα μόνο τετραγωνικά χώρου) και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, ναι ή όχι;

Προσέφυγε στο Υπουργείο

Χθες, η διοίκηση της ΟΙΕΛΕ γνωστοποίησε ότι απέστειλε επιστολή στην Υπουργό Παιδείας ζητώντας την παρέμβασή της για την κατάσταση που επικρατεί. Η Ομοσπονδία συγκεκριμένα ζήτησε την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα προσφύγει στη δικαιοσύνη.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με τους διευθυντές εκπαίδευσης συναντήθηκε ο Ιατρικός Σύλλογος

Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη διαχείριση του υγειονομικού προβλήματος με αφορμή την έναρ…