Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Η ηλεκτροκίνηση σταματά στο …πορτοφόλι!

Η ηλεκτροκίνηση σταματά στο …πορτοφόλι!

0

Ενεργοποιήθηκε χθες η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – 20% επιδότηση για αυτοκίνητο έως 30.000 ευρώ

 

Επιφυλακτικοί οι Έμποροι Αυτοκινήτων και οι Ταξιτζήδες της Ξάνθης

 

Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει στην ζωή μας και στην καθημερινότητά μας, ανοίγοντας και εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή. Από  χθες Δευτέρα 24 Αυγούστου το απόγευμα ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα για τα ηλεκτροκίνητα, kinoumeilektrika.ypen.gr, μέσω της οποίας θα υποβάλλονται οι αιτήσεις συμμετοχής στη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση και το οικολογικό bonus ανά κατηγορία

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αίτηση μπορούν να υποβάλλουν:

Φυσικά πρόσωπα μη ασκούντα επιχειρηματική δραστηριότητα , τα οποία μπορούν να αγοράσουν ή να μισθώσουν μέσω σύμβασης μακροχρόνιας μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικό όχημα ΙΧ . Επιπλέον έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικά την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ή τρικύκλου καθώς και ηλεκτρικού ποδηλάτου.

20% επιδότηση για αυτοκίνητο έως 30.000 ευρώ

Το οικολογικό bonus που προβλέπεται: Για αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων έως 30.000E ευρώ , η επιδότηση αναλογεί στο 20% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ

Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Λιανικής Τιμής Προ Φόρων από 30.001ευρών έως και 50.000 ευρώ η επιδότηση διαμορφώνεται στο 15% της αξίας και με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ.

Για την αγορά δικύκλου ή τρικύκλου το οικολογικό bonus αναλογεί στο 20% της αξίας με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ.

Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητα τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

Ειδικές κατηγορίες με επιπλέον επιδότηση για ηλεκτροκίνηση

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δίκυκλου, τρίκυκλου και ποδηλάτου.

Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ ενώ αυτή του δικύκλου με 400 ευρώ .

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι ωφελούμενοι δεν μπορούν να επιδοτηθούν μεμονωμένα για την αγορά φορτιστή ή για την απόσυρση, αλλά μόνον εφόσον επιλέξουν να αγοράσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ εξαιρούνται της απόσυρσης τα ποδήλατα.

Σωματείο Έμπορων Αυτοκινήτων, Ι. Αθανασιάδης: «Καλή  η επιδότηση των 6.000 ευρώ αλλά πόσοι μπορούν να διαθέσουν τα υπόλοιπα  24.000 ευρώ για να το αγοράσουν ένα ηλεκτροκίνητο»

Με επιφυλακτικότητα και έντονο προβληματισμό υποδέχονται την ηλεκτροκίνηση το σωματείο Εμπόρων Αυτοκινήτων καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης. Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του σωματείου κ. Γιάννης Αθανασιάδης το πρόβλημα δεν είναι η ηλεκτροκίνηση αλλά οι οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζει ο μέσος Έλληνας πολίτης που έχουν ρίξει τον πήχη στην αγορά αυτοκινήτου: «Σήμερα η αγορά αυτοκινήτου κινείται στα 15.000 ευρώ. Δεν λέμε ότι δεν είναι καλή η επιδότηση των 6.000 ευρώ για ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο 30.000 ευρώ. Αλλά πόσοι μπορούν να διαθέσουν τα υπόλοιπα  24.000 ευρώ για να το αγοράσουν όταν και δάνεια δεν δίνονται από τις τράπεζες;».

Παράλληλα ο κ. Αθανασιάδης θέτει και άλλα ζητήματα όπως η έλλειψη τεχνογνωσίας και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθεί αλλά και υποδομών καθώς χρειάζονται ειδικοί σταθμοί φόρτισης: Αυτό που λένε ότι η φόρτιση μπορεί να γίνει από την πρίζα του σπιτιού δεν ισχύει. Πρέπει η τάση να είναι σταθερή και να γίνεται από ειδικούς σταθμούς όπου το όχημα θα φορτίζεται επί 20 λεπτά για να έχει αυτονόμηση 500 χιλιόμετρα. Διαφορετικά μπορεί να προκληθεί ζημιά στην μηχανή και μία αλλαγή μηχανής απαιτεί 7000 – 8.000 ευρώ και πρέπει να γίνεται κάθε 6 – 7 χρόνια. Θα ήταν εφικτό αν γινόταν σε εποχές οικονομικής ευμάρειας αλλά με την κρίση που υπάρχει η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά πολύ κόσμο. Εξ’ άλλου το ποσοστό συμμετοχή της χώρας μας στα μέτρα για την κλιματική αλλαγή είναι 3% επί των γενικών πωλήσεων», επισημαίνει ο κ. Αθανασιάδης.

Ιδιοκτήτες Επιβατικών Δημοσίας Χρήσης-ΤΑΞΙ οχημάτων

Σ’ ότι αφορά την Ε.Δ. Χ. και τα ΤΑΧΙ: Για τη συγκεκριμένη κατηγορία προβλέπεται οικολογικό Bonus:

Για την αγορά ή μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος , σε ποσοστό έως 25% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000 ευρώ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000 ευρώ.

Για την αγορά ή μίσθωση υβριδικού plug in οχήματος χαμηλών εκπομπών (έως 50γρ/χλμ) με ποσοστό 15% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, με μέγιστη τιμή τις 50.000 ευρώ και μέγιστο ποσό επιδότησης τις 5.500 ευρώ

Και για τις δυο παραπάνω κατηγορίες είναι υποχρεωτική η απόσυρση παλαιού οχήματος ταξί ,με ημερομηνία ταξινόμησης την 1.1.2013 και πίσω, και η οποία επιβραβεύεται με 2.500 ευρώ. Έτσι το μέγιστο ποσό οικολογικού Bonus διαμορφώνεται στις 10.500 ευρώ ή στις 8.000 ευρώ για υβριδικό όχημα.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότησης είναι οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ.

Πρόεδρος Ραδιοταξί Ξάνθης, Σ. Γουναρίδης: «. Ο κλάδος μας ιδιαίτερα στην Ξάνθη έχει σβήσει. Ποιος θα σκεφτεί να κάνει τέτοια επένδυση;»

Με θετική ματιά βλέπει την επιδότηση ο πρόεδρος των Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Στέλιος Γουναρίδης αλλά εκφράζει διστακτικότητα ως προς που θα βρεθούν τα κεφάλαια για μια τέτοια επένδυση από τον κλάδο του, ιδιαίτερα στην Ξάνθη: «Η ηλεκτροκίνηση συμφέρει και μακροπρόθεσμα μπορεί να το δούμε αφού εξετάσουμε όλους τους παράγοντες. Αλλά αυτή τη στιγμή είναι άκαιρο. Ο κλάδος μας ιδιαίτερα στην Ξάνθη έχει σβήσει. Ήταν στραβό το κλίμα και το’  φαγε και ο κορωνοϊός… Οι τζίροι μας είναι σχεδόν μηδενικοί . Ποιος θα σκεφτεί να κάνει τέτοια επένδυση; Πώς να καλύψει το υπόλοιπο κεφάλαιο για να πάρει ηλεκτροκίνητα ΤΑΧΙ. Δάνεια δεν δίνονται και όλοι σχεδόν είμαστε χρεωμένοι και προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε. Σαν κίνηση και σαν σκεπτικό είναι καλό γιατί είναι πιο μικρό το κόστος απ’ όσο τα καύσιμα είτε με πετρέλαιο είτε με φυσικό αέριο πολύ δε περισσότερα από την βενζίνη. Επίσης δεν έχει ρύπους είναι οικολογικό. Έχει πλεονεκτήματα αλλά προς το παρόν εδώ στην Ξάνθη δεν μπορεί ο κλάδος μας να επωφεληθεί γιατί προέχουν άλλα ζητήματα, όπως είπαμε».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…