Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Εκτός 10ετούς του ΔΕΣΦΑ το «Κομοτηνή – Θεσπρωτία»

Εκτός 10ετούς του ΔΕΣΦΑ το «Κομοτηνή – Θεσπρωτία»

0

Οριστικό τέλος στα σχέδια για αγωγό με ρωσικό αέριο στη Βόρεια Ελλάδα –

Για περίπου 10 χρόνια στα επιχειρησιακά σχέδια και τα ετήσια προγράμματα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ ήταν η κατασκευή του αγωγού υψηλής πίεσης Κομοτηνής – Θεσπρωτίας.

Το έργο αποσκοπούσε στη διασύνδεση με την Ιταλία και τη μεταφορά ποσοτήτων φυσικού αερίου από τη Ρωσία. Επρόκειτο αρχικώς για το σχέδιο South Stream της Gazprom που θα προμήθευε από εναλλακτική οδό με αέριο τα βαλκανικά κράτη και την Ε.Ε.

Αργότερα το συγκεκριμένο project προοριζόταν για τη διασύνδεση του, ως δεύτερος κλάδος, με το δίκτυο του Turkish Stream που προωθεί ο Πούτιν πάλι για την παράκαμψη της Ουκρανίας και της προμήθειας των βαλκανικών κρατών και της κεντρικής Ευρώπης με ρωσικό φυσικό αέριο. Ο πρώτος κλάδος του Turkish Stream, ως γνωστόν, κατευθύνεται και τροφοδοτεί την Τουρκία και είναι ήδη σε λειτουργία.

Η οριστική επιλογή των Ρώσων να χαράξουν το δεύτερο κλάδο του Turkish Stream μέσω της Βουλγαρίας, οδήγησε σε ματαίωση των σχεδίων για αγωγό επί ελληνικού εδάφους. Έτσι ο ΔΕΣΦΑ αποφάσισε να απεντάξει τον αγωγό Κομοτηνής – Θεσπρωτίας ύψους 1,8 δις. ευρώ από το δεκαετές 2021-2030 καθώς όπως εξηγεί «το έργο παρέμεινε για περίπου 10 χρόνια στα Προγράμματα Ανάπτυξης χωρίς να προχωρήσει σε κατασκευή, ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι συνθήκες για αυτή θα καλυφθούν στο άμεσο μέλλον».

Εάν ξαναεμφανιστεί ενδιαφέρον για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ θα το αξιολογήσει σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, αναφέρει ο Διαχειριστής.

Στα 545,5 εκ. ευρώ τα έργα του 10ετούς

Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που προτείνονται για την περίοδο 2021-2030 ανέρχεται στα 545,5 εκ. ευρώ.

Ανάμεσα σε αυτά διακρίνονται οι επεκτάσεις του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου σε Δυτική Μακεδονία και Πάτρα, με εργασίες συνολικού προϋπολογισμού 195 εκ. ευρώ.

Στο 10ετές επίσης περιλαμβάνονται και οι μικροί διασυνδετήριοι αγωγοί για την προμήθεια φυσικού αερίου στις νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή και της Elpedison στη Θεσσαλονίκη.

Κατά τ΄άλλα και σε αυτό το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης βρίσκονται τα έργα:

-Σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά (65 εκατ. Ευρώ)

-Αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσήμβρια (15 εκατ. Ευρώ)

-Booster Compressor Station (30 εκ. ευρώ) για τη διασύνδεση του ΕΣΦΑ με τον TAP στην Κομοτηνή

-Σταθμός συμπίεσης στους Κήπους και τον ρυθμιστικός σταθμός στην Κομοτηνή (15 εκατ. Ευρώ)

-Διασύνδεση με το FSRU Αλεξανδρούπολης (10 εκ. ευρώ)

-Έργα εγκατάστασης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) (40,5 εκατ. Ευρώ)

-Διασύνδεση Ελλάδας – Β. Μακεδονίας (Αγωγός Νέας Μεσημβρίας – Εύζωνες / Γευγελή και Μετρητικός σταθμός) (48 εκατ. Ευρώ

-Έργα Ανάπτυξης για την προμήθεια φυσικού αερίου σε νέες περιοχές (22,04 εκατ. Ευρώ)

 

*Πηγή: energypress.gr, Κωνσταντίνος Φιλίππου

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη η Ελλάδα στην μακροχρόνια ανεργία και την ανεργία των νέων

Με τα υψηλότερα ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας και ανεργίας νέων, η Ελλάδα καταγράφει αρνητ…