Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Γέμισαν παιδιά τα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

Γέμισαν παιδιά τα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

0

70,4% η προσέλευση  – 56,4% στα μειονοτικά και 44,2% στα νηπιαγωγεία  – 90,8% μπήκαν στις τάξεις οι δάσκαλοι

 

 

Τα παιδιά κράτησαν αποστάσεις – Ενημέρωση για τους κανόνες προστασίας

Δεν λειτουργούν τα ολοήμερα  – Από χθες άνοιξαν και τα ειδικά σχολεία

 

 

Περισσότερο …επιμελείς και φιλομαθείς, αποδεικνύονται οι μαθητές των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων απ’ ότι οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων στο νομό μας. Στο πρώτο κουδούνι μετά από 2,5 μήνες έδωσε το παρών το 57% των μαθητών των δημοτικών όλου του νομού και το 90,8 των δασκάλων, ενώ αντίστοιχα στα Γυμνάσια και στα Λύκεια ο αριθμός ήταν κάτω από 50% και 80% για τους καθηγητές.

Πήγαν σχολείο οι μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που μας διέθεσε η προϊσταμένη του γραφείου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κα Δήμητρα Ντομπρίκη αναλυτικά η εικόνα έχει ως εξής: Στα δημοτικά σχολεία το ποσοστό προσέλευσης των μαθητών ανήλθε σε 70,4% και των εκπαιδευτικών σε 90,5%. Στα Μειονοτικά το ποσοστό προσέλευσης των μαθητών ήταν 56,4% και των εκπαιδευτικών 93,4% και στα νηπιαγωγεία 44,2% των παιδιών και 88,6% των νηπιαγωγών. Όπως καταδεικνύεται το ποσοστό προσέλευσης στα δημοτικά ήταν πολύ υψηλότερο αλλά μειώθηκε στα συγκεντρωτικά εξαιτίας της χαμηλότερης προσέλευση στα μειονοτικά και στα νηπιαγωγεία.

Ένας επεξηγηματικός λόγος για την συμπεριφορά των μαθητών των δημοτικών και της αθρόας προσέλευσης οφείλεται όχι τόσο στην επιμέλεια των μικρών μαθητών όσο στους γονείς τους που προφανώς …χόρτασαν σκανδαλιές μέσα στην καραντίνα!  Όσο κι αν ακούγεται περίεργο είναι αληθινό! Σ’ ότι αφορά την συμπεριφορά των μαθητών στα μειονοτικά σχολεία αποδεικνύει και εξηγεί επίσης την συμπεριφορά των γονιών όμως από άλλη σκοπιά. Φαίνεται πως η  μικρότερη προσέλευση είναι απόρροια του φόβου δεδομένου ότι  ο δήμος Μύκης ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό με πολλά κρούσματα και θανάτους και είναι ευνόητο να υπάρχει μια αρνητική ψυχολογία.  Επίσης θυμίζουμε ότι στα χωριά της μειονότητας οι πιο πολλές οικογένειες είναι πολυμελείς με ηλικιωμένους και άτομα σε ευπαθείς ομάδες.

Τα παιδιά κράτησαν αποστάσεις

Όπως αναφέρει η κα Ντομπρίκη τις πρώτες ώρες τα παιδιά ενημερώθηκαν από τους δασκάλους πώς να τηρούν τα μέτρα προστασίας, να τηρούν τις αποστάσεις, της υγιεινής των χεριών , να μην ανταλλάσσουν γόμες και μολύβια και γενικά να είναι προσεκτικά στις επαφές με τους συμμαθητές τους. Οι δασκάλες και οι δάσκαλοί τους, τους περίμεναν στην είσοδο της σχολικής αίθουσας με το αντισηπτικό στο χέρι, καλωσορίζοντάς τους σε μια νέα κανονικότητα και εντός του σχολείου. Σημειώνεται ότι η σημερινή ημέρα αναμένεται να είναι «πιλοτική», με τους εκπαιδευτικούς να εξηγούν στους μαθητές όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης που έχουν συστήσει οι ειδικοί.

Αντισηπτικά υπάρχουν σ’ όλες τις αίθουσες αλλά πολλά παιδιά έχουν και στις σχολικές τους τσάντες, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι αίθουσες προσαρμόστηκαν στις νέες απαιτήσεις και έτσι οι μαθητές κάνουν μάθημα είτε σε αραιωμένα θρανία, είτε μεταξύ δύο θρανίων μεσολαβεί ένα κενό και σε τμήματα έως 15 ατόμων. Οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά. Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).

Το μήνυμα των δασκάλων, είναι : «παιδιά, κρατάμε αποστάσεις».

Επίσης τα σχολικά γεύματα τους δόθηκαν σε πακέτα για το σπίτι: «Η πρώτη μέρα κύλησε πολύ καλά. Δεν μας αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα από τα σχολεία. Έγινε η  ενημέρωση, το ίδιο θα γίνει και τις επόμενες μέρες. Τα παιδιά ανταποκρίνονται πολύ καλά αλλά επιτηρούνται συνεχώς από τους δασκάλους. Είναι δύσκολο το έργο των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά των πρώτων τάξεων και στα νηπιαγωγεία», επισημαίνει ή κα Ντομπρίκη. .

Επίσης προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

Δεν λειτουργούν τα ολοήμερα

Τα σχολεία άνοιξαν και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα λειτουργήσουν στις 26 Ιουνίου. Δεν έχουν ανοίξει όμως τα ολοήμερα σ’ όλη της χώρα. Όπως αναφέρει η κα Ντομπρίκη σ΄ότι αφορά τα ολοήμερα ενδεχομένως να υπάρξουν προβλήματα με την καθαριότητα και τις συμβάσεις των καθαριστριών. Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας  κα Κεραμέως για το θέμα αυτό,  έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

Σε κάθε περίπτωση θα αποφασίσει το υπουργείο αν τελικά θα ανοίξουν.

Από χθες άνοιξαν και τα ειδικά σχολεία

Άνοιξαν χθες και τα Ειδικά Σχολεία. Οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα λειτουργήσουν έως τις 12 Ιουνίου, και εκείνες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως και τις 26 Ιουνίου.

Η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων είναι προαιρετική.

Στις περιπτώσεις που απαιτείται σωματική επαφή ή εκ του σύνεγγυς εκπαιδευτική καθοδήγηση και υποστήριξη των μαθητών, προβλέπεται η χρήση γαντιών, μη ιατρικής μάσκας ή προμετωπίδας για τις περιπτώσεις που απαιτείται να φαίνεται το στόμα του εκπαιδευτικού ή του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, είναι υποχρεωτική.

Γενικότερα, για τα Εδικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την υλοποίηση της σίτισης σε αυτές, όπου προβλέπεται, θα γίνεται με παράδοση των γευμάτων σε πακέτα, τηρουμένων υψηλών προδιαγραφών υγιεινής και με χρήση του χώρου της τραπεζαρίας (τηρουμένων των αποστάσεων και σε μικρές ομάδες μαθητών). Σε περίπτωση μη επάρκειας του χώρου της τραπεζαρίας, γίνεται χρήση άλλων χώρων του σχολείου, όπως του προαυλίου και των σχολικών αιθουσών. Επίσης, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για την επιμελή καθαριότητα και απολύμανση των χώρων σίτισης.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…