ΣΤΗΛΗ 52 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
Σκάουτερ : επαγγελματίας, που αναζητεί νέους ταλαντούχους παίκτες για λογαριασμό μίας αθλητικής ομάδας, κυνηγός ταλέντων <αγγλ. scout(er)
Σκάουτινγκ : αναζήτηση νέων ταλαντούχων αθλητών από σκάουτερ < αγγλ. scouting [Χριστόφορος Γ. Χαραλαμπάκης (επιμ.) Χρηστικό Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας, Εθνικό Τυπογραφείο, Αθήνα 2014].
Για τους φίλαθλους και τους περί το χρηματιστήριο του σύγχρονου επαγγελματικού αθλητισμού όλων των αθλημάτων τυρβάζοντες πολύ οικείος ο όρος, για τους γονείς ταλέντων στα sport σχεδόν ένας … Μεσσίας (!), που θα πάρει και θα εκτοξεύσει το μικρό θαύμα – βλαστάρι τους στο αθλητικό στερέωμα – και μάλιστα χωρίς αυτό να θεωρείται … «παιδομάζωμα»! Σε κάθε περίπτωση ο σκάουτερ είναι απαραίτητο και βασικό στέλεχος πλέον των οργανωμένων αθλητικών οργανισμών, που διαρκώς αναζητούν λύσεις και διαρκή ανανέωση στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Καλά όλα αυτά – με την Δημόσια Εκπαίδευση τι σχέση έχει;
Απαίτηση των καιρών και μόνη λύση πια στο αδιέξοδο της Κρίσης της Ελληνικής Κοινωνίας και της Ύφεσης της Εθνικής Οικονομίας είναι το τρίπτυχο έρευνα / καινοτομία / εκπαίδευση. Οχι στα λόγια όμως. Και ενώ οι βραχυπρόθεσμες λύσεις είναι συγκεκριμένες λόγω συγκυρίας (λχ ώθηση στην Οικονομία με ευρύ Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, άμεση αξιοποίηση των δυνατών σημείων της Ελληνικής Οικονομίας, της Εμπορικής Ναυτιλίας, του τουρισμού, της Εφοδιαστικής αλυσίδας, της γεωργίας, της μεταλλουργικής και λατομικής βιομηχανίας), οι μεσομακροπρόθεσμες – με ορίζοντα δεκαπενταετίας – δεν είναι δεδομένες.
Ωστόσο η επένδυση στην Εκπαίδευση είναι η πρώτη και η κύρια σύμφωνα με τους Διεθνείς Οργανισμούς (ΟΟΣΑ, Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ, ΕΕ, ΟΥΝΕΣΚΟ) και τους αντίστοιχους Ιδιωτικούς Φορείς της παγκόσμιας Οικονομίας. Μία διορατική έκφανση μίας τέτοιας επένδυσης στην εκπαίδευση με χαμηλό μάλιστα δημοσιονομικό αποτύπωμα, αλλά δυσανάλογα θετικό πολλαπλασιαστικό μάλιστα αποτέλεσμα, είναι η αναζήτηση και η ανάδειξη των προσώπων με ταλέντα και δυνατότητες και η παροχή σε αυτά των δυνατοτήτων μέσω της εξειδικευμένης γνώσης και κατάρτισης, για να αναπτυχθούν οι αρετές και οι ικανότητές τους. Καλό όλο αυτό, αλλά πώς θα γίνει;
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) επωμίζεται πια βαρύ φορτίο ως άλλος Σίμων ο Κυρρηναίος. Άμεσα χρονικά, δηλαδή εντός του ημερολογιακού έτους 2020 και, ει δυνατόν, από την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους (01.09.2020-2021) με βάση τις ευχέρειες από το πρόσφατα ψηφισθέν ανανεωμένο θεσμικό πλαίσιο για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το ΥΠΑΙΘ:
(α) πρέπει να εκπονήσει Ειδικό Πιλοτικό Πρόγραμμα τριετούς διάρκειας, (β) πρέπει να έχει συγκροτήσει στην έδρα κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ανά την Χώρα (γ) από ένα τουλάχιστον Ειδικό Πρότυπο Σχολείο και των δύο βαθμίδων, και (δ) από ένα τουλάχιστον Αυτοτελές Γραφείο Επιλογής Μαθητών προς άμεση φοίτηση στα Ειδικά Πρότυπα Σχολεία, (ε) το δε Αυτοτελές Γραφείο να έχει συγκροτηθεί υπό αυστηρότατες διαδικασίες επιλογής από Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ειδικούς Επιστήμονες – κατά προτίμηση ευρισκόμενους εκτός συστήματος Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Τα Στελέχη αυτά θα επιλέξουν εκτός τυπικών διαδικασιών ανά Εκπαιδευτική Περιφέρεια τα «παιδιά-θαύματα», για να φοιτήσουν βάσει Ειδικού ακόμα και ατομικώς προσανατολισμένου ολιστικού βιοτικού και Εκπαιδευτικού Προγράμματος, ενώ – εννοείται – θα έχει εξασφαλισθεί από το ΥΠΑΙΘ η δωρεάν διαμονή, σίτιση, ένδυση, μεταφορά των Ειδικών Μαθητών, των Γονέων και της Οικογένειάς τους στην έδρα του Ειδικού Πρότυπου Σχολείου.
Οι απόφοιτοι του Ειδικού Προγράμματος θα εγγράφονται στην Ανώτατη Σχολή της κατεύθυνσης και της αρεσκείας τους τυγχάνοντες πλήρους υποτροφίας για το συνολικό διάστημα των σπουδών τους, ενώ και εντός της Σχολής τους θα υποστηρίζονται στις σπουδές τους και την ερευνητική εξειδίκευσή τους.
Με τον σχεδιασμό αυτό σε μία μόλις πενταετία από την έναρξη εφαρμογής του Προγράμματος θα έχει διαπιστωθεί ότι η Χώρα θα έχει αίσιο αύριο.
Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής,
Δικηγόρος ΔΣΑ παρ’ Αρείω Πάγω
Δικηγόρος ΔΝΥ ΟΑΕΔ
Email : ioanniskymionis@yahoo.gr